Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 13:25:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 965167 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1665 skrivet: 2012.10.01 - 07:59:39 »

Fast det är väl rätt OK?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1666 skrivet: 2012.10.01 - 18:05:56 »

Helt ok för min del, det tog bara litet tid att upptäcka mönstret och ibland är det jobbigt att stå stilla längre tid. Men nu vet jag det kommer att bli ok senare.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1667 skrivet: 2012.10.08 - 05:54:12 »

Just nu en skitperiod. Håller på att bli deprimerad eller något, vet inte. Är SÅ less på jobbet, det ger ingen stimulans alls och nu fick jag en uppgift (eftersom jag inte har något att göra) som t.om. Linnea skulle klara galant. Sån nivå menar jag. Så jag har ätit för mycket och igår hamnade vågen på 92. BLÄÄÄÄ :badtongue:

Igår hade jag iallafall alla barnen på middag. Jesper och Caroline hade lånat min bil till att åka till Belgien, Sari var hemma över helgen så jag hade bjudit J och C att äta mat här när dom lämnade bilen igen. Det var trevligt med dom. Caroline har börjat jobba på en tjänst som heter "trombosetjänst" typ, där tar man blod till prov och sånt. Hon är ju läkarstuderande men har tagit ett halvtår paus  mellan studera och praktiken. Hon sa att jag kunde försöka få jobb där, skulle nog passa mig enligt henne. Behöver inte ha medicinisk kompetens, det får man där. Kanske jag gör det, kan aldrig bli sämre än vad jag har. OM dom nu vill ha mig såklart :) 

får väl skärpa mig igen, men känner inte för det ALLS. suck!

Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1668 skrivet: 2012.10.08 - 06:05:49 »

:there: Det är många timmar man är på jobbet. Fy skjutton om man inte trivs då!  :shake_head: Kan du säga ifrån till chefen att du behöver mer stimulans och utmaning?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1669 skrivet: 2012.10.08 - 06:10:59 »

det har jag sagt flera ggr redan. Men det "finns" inte. mao: dom har inte tid med mig. För det är ju litet jobbigare att förklara saker för mig. Måste se på mig och inte på skärmen när man pekar...  Och så finns det massor jag inte KAN göra pga att det är telefonjobb :)

Tur nog jobbar jag bara 20 timmar. Men ändå, att sitta 19 timmar och vänta tills man kan åka hem (och internetta o surfa blir man less på om det är tvunget)

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1670 skrivet: 2012.10.08 - 06:12:40 »

Sök det där blodsugarjobbet!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #1671 skrivet: 2012.10.08 - 06:14:48 »

Vad som helst måste vara bättre än att sitta där och känna sig onyttig.  :puke2:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1672 skrivet: 2012.10.08 - 07:58:45 »

word! :worshippy:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1673 skrivet: 2012.10.08 - 20:14:55 »

HURRA!!!!

Sari, som studerar i Groningen, Norra NL har äntligen hittat en bostad. Ett rum på 12kvm men med eget kök och "dusch" (en kabin i hallen???) i ett gammalt ruckel, på baksidan av en psykologpraktik eller nåt. Men det är så SKÖNT hon har något nu. hon sov nämligen hos hennes Farmor men den är 85 och inte så flexibel längre och det bblev för tröttsammt till båda. Så jag är GLAD!!!!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #1674 skrivet: 2012.10.08 - 20:27:26 »

Roligt att dotterns boende ordnar sig, det blir nog en hel del krockar med en 85-åring...

Håller tummarna att du skulle få ett nytt jobb!!!
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1675 skrivet: 2012.10.08 - 20:31:14 »

Jag var tvungen att stega upp rummet  :flirting: nä det var inte så stort.
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1676 skrivet: 2012.10.08 - 20:39:01 »

ska skriva brevet imorgon.

jo farmor är snäll men ja.. gammal. skulle själv nog bli galen av att bo hos henne också :) och tänk dig då en tonåring åh nej 20 åring :)

Ninnan: nä inte så stort men loftsäng, bord och stol. räcker till att studera juh!
Loggat

Sorla

« Svara #1677 skrivet: 2012.10.09 - 00:25:08 »

Strålande ju!  :clapping: Det blir första egna bostaden då?
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1678 skrivet: 2012.10.09 - 14:14:49 »

En kompis till mig dotter pluggar i Japan och hyr ett rum på 6 kvm om det är någon tröst.
Och Sorla har rätt angående jobbet, livet är för kort för att man ska stanna på tråkiga jobb.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1679 skrivet: 2012.10.09 - 21:14:48 »

problemet är mest att jag inte kan vara utan inkomst. och om jag säger upp mig får jag inga pengar... och nästa problem är att min hörselskada gör att det är svårare att hitta annat jobb. skulle ha skrivit brevet idag men orkade inte. Strul med Linnea och läxor och sånt så jag håll mig till roligare saker som målning :)

Men det löser sig nog. Blev erbjuden en dag NLP practitioner kurs gratis, nästa vecka torsdag. Det kommer jag att njuta av och säkert lära något.
Loggat

Sidor: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544