Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 21:39:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960377 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #210 skrivet: 2011.10.09 - 00:13:42 »

En förändring jag märker är att jag äter mindre.
Men fred-lörd äter jag mycket mer, tex räkor och annat gott.
Fast jag vet inte, om man äter mindre, skulle ha betydelse för vikten.

Att stiga upp kl. 5 skulle inte jag klara utan att   :sleep:
Vi får följa med dig på "resan"!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #211 skrivet: 2011.10.09 - 00:47:21 »

Är du jämt trött, Mynlen? Det är ju i så fall inte bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2011.10.09 - 09:09:35 »

jag är alltid trött, det har jag varit i minst 15 år. men det hänger mycket på min dövhet eftersom det är tröttsamt att inte höra... Eller något mer men jag har blivit undersökt flera ggr men inget gick att hitta.

Och om min dotter visst vet jag att kh+ litet fett är ok men jag ogillar alla dom där tillsatserna i maten hon säkert äter. Och när hon kommer tillbaka så blir det nog jobbigt här hemma eftersom jag INTE tänker laga mat 2 ggr :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #213 skrivet: 2011.10.09 - 09:11:46 »

förresten.. 103,6 Ok. ganska nöjd :)
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #214 skrivet: 2011.10.09 - 10:06:50 »

För det första! Hur mycket sover du i snitt? Jag påstår att har man något som är tröttande (din dövhet, mina inflammationer, så behöver man mycket sömn. Troligen åtta timmar VARJE natt. Sover man ordentligt varje natt så klarar man enstaka slarv, men fortfarande enstaka.

Går du upp 5 innebär det att du behöver ligga i din säng kl 9 varje kväll!

Bra med vikten! Kämpa på! Jag håller på dig (också :flirting: )
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #215 skrivet: 2011.10.09 - 11:10:04 »

Du kommer att gå om mig!  :max-shock:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #216 skrivet: 2011.10.09 - 15:48:04 »

Jag sover 9-10 tim varje natt.  :sleep: Det har jag gjort i 15! år, har ju också inflammationer.
Det är ingen idé att jag är uppe med sömnbrist för jag kan inte göra något då. Ibland sover jag middag när jag behöver det.
Ibland har jag perioder då vila är det enda sättet att bli "bra" på.
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #217 skrivet: 2011.10.09 - 17:33:39 »

Jag kan inte sova så länge som 8 eller fler timmar per natt. Det klarar inte min rygg. Det är förresten också kvaliteten av sömn som är viktig, och den kan jag inte rå för. jag har ibland perioder att jag ligger vaken flera timmar per natt.  Sova middag är något jag inte ska göra, då somnar jag inte på kvällen. Bara ibland händer det att jag tar en tupplur, men då är jag verkligen övertrött.

Tyvärr blir det så ibland. jag har visserligen vant mig vid att vara trött, och kan leva med det, men ibland blir man liksom litet trött av tröttheten :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #218 skrivet: 2011.10.15 - 20:27:27 »

Inte vägt mig på en vecka nu, mycket medvetet.
Köpte en "hemdress" (byxa och öh kofta) på lidl i stl 48-50, förr hade jag alltid 52-54.. JIHAAA! (kostade bara 10 euro. alltså ca 100 kronor, fast jag tycker den är litet tunn.. när jag hittar en billig en i velour ska jag köpa den!)
Rensat hm skafferiet/farstun som vi har och åkt iväg till grovsorteringen med en bil full. Rensat i vardagsrummet också, även där bort med en hel del saker  och gamla prydnadsföremål. Käns BRA att få litet mer utrymme och "lung" omkring mig.

Börjat en e-kurs i bättre självförtroende, den tar 12 v. Jag utgår från att den ger mig styrkan jag behöver. Jag har t.om. skrivit ett kort till en hm hur man nu kallar det.. ex vän för att tacka för hennes vänskap men att jag tycker vi har växt från varandra för mycket nu. (lång historia och jag har "hickat" på att skriva detta kort i säkert 2 mån) och det käns bra.

Imorgon fortsätter jag nog med rensningen av min omgivning så att jag inte blir så trött av den mer.
Och nu sitter vi och myser med en kopp te, och många ljus tända. Livet käns bra igen.

(och jag sover bättre just nu, kyligare på natten och fönstret öppet, då sover jag bäst!)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #219 skrivet: 2011.10.15 - 20:57:06 »

2 storlekar ner? Jo jag tackar jag!  :clapping:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #220 skrivet: 2011.10.15 - 21:47:43 »

jooodå det var redan så några veckor. Köpte ett par jeans stl 48 (stretch jeans såklart haha), men när jag började i feb fyllde jag ut en 52:a. Det kändes UNDERBART att komma i dom jeansen!
Även ovandelarna, tröjorna osv glider ner för mycket från axlarna. Men jag tänker inte köpa nytt än, dels har jag inga pengar och dels ska jag ju gå ner ännumer. Men ett par byxor som sitter hyfsat som jag kan ha på jobbet är nog en must. För dom andra är FÖR säckiga.

Mycket underlig känsla att kunna ha stl 48. Kan inte minnas när det var sist!.

(och i mitt förra inlägg.. LUGN omkring mig, inte lung... :))
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #221 skrivet: 2011.10.15 - 21:57:34 »

att skapa lugn och ro omkring sig är nog väldigt väldigt bra tror jag!  :nod-yes:  jag försöker med gämna mellanrum att göra just det... men inte är det lätt inte.. verkar som om mitt hem alltid strävar mot kaos! ordning där är på något vis onaturligt!?  :blink: :laugh: nog för att jag inte trivs i en steril miljö.. utan jag trivs med saker omkring mig och varma färger... men det får ju vara nån måtta på det hela också!!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #222 skrivet: 2011.10.15 - 21:57:55 »

Hm. Jag skulle aldrig komma i 48. Och jag väger ju t.o.m. lite mindre än du. Det måste vara annorlunda placerat på oss.  :sad:

Jag är osäker på storlekarna. Det mesta jag har är varienrande antal X + L. Har några skjortor som jag tror är 54, men de är ju iofs för stora nu.  :loony:
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2011.10.15 - 22:01:28 »

inte heller jag kommer i stl 48 ännu... däremot 50-52  :nod-yes: något jag är glad över... speciellt då jag startade på 58-60  :rolleyes: :laugh:
men det där med placeringen på kroppen tror jag spelar in rätt mycket faktiskt!... hur kroppen är formad och så.. och ens egna preferenser när det gäller kläder också  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #224 skrivet: 2011.10.15 - 22:18:49 »

Grattis Mynlen för nya storlekar!! Det är lika fantastiskt varje gång.

Jag har aldrig fattat detta med storlekar.
När jag var som störst och vägde 86kg hade jag byxor i storlek 44-46.
Hur är du format som kan ha 48 när du väger över 100kg?

All min extra vikt verkar finnas på magen... så som jag alltid har påstått.  :sneaktongue:
Loggat
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544