Litet ditten och datten..
Min USA dotter (kommer tillbaks om 77 dagar) tycker troligen inte om att jag ska gå ner till hennes vikt, min målvikt är 70 kg och hon är 72 ungefär. Så hon har börjat träna och äta nyttigt enligt sportskolan hon tränar nu så att hon ska vara runt 62 när hon kommer tillbaka. Och vad rekommenderar dom henne att äta.. cereals och fettfri yoghurt på morgonen,, "healty" macka till lunch och kött och grönsaker med ris eller något på kvällen. Och frukt som mellanmål. Hon berättade nyss på whatsapp att hon har gått ner ett halvt kilo.. på en vecka alltså. Tycker det litet jobbigt när hon säger att hon äter nyttigt, medan jag tycker det hon äter är onyttigt haha. Vi får se hur det blir när hon kommer hem.
Jag har bakat "knäcke" bröd idag enligt receptet på ronny mathisens sida. Ganska gott med ett lager smör och flingsalt på . (har ju osaltat smör) Kommer att bli kanon imorgon med rilettes på!.
Jag märker att jag äter för mycket mat. Magen känns spänd efter kvällsmaten, äter mindre portioner nu men ikväll hade vi musslor och det var svårt att låta bli dom sista musslorna. Vi hade 3 kg för det var billigare kilopris då än 2, men 2 hade räckt perfekt. färska musslor alltså, i snäckan!. Måste nog bli restriktivare mot mig själv nu, inte äta för mycket. Är mycket bra på att småäta och inte äta en riktig lunch. Nu hinner jag inte det ofta på jobbet, jag vill inte gå till lunchsalen pga dom säljer en massa snacks o.d. där, och för att jag vilar mig bättre om jag inte kommer bland massa folk. (har att göra med dövheten, visuellt är det tröttsammare än att sitta kvar vid skrivbordet med en bok eller tidning) Men där går det inte att äta något rejält så det blir oftast ostbitar. Få se hur det kommer att gå med knäckebrödet jag bakade, kanske bra att lägga till "lunchen" då.
mycket funderingar, ändring inom mig är på gång igen. Det tycker jag är det roliga nu, det som alla kallar en "resa".. hela förändringsförloppet och märka hur det går i vågor.
Är bara less på att vara så trött jämt. I början av LCHF , efter typ 3 veckor började jag få mer energi. Men det verkar borta igen. Visst klarar jag av att stiga upp kl 5 nu för tiden, men jag är trött på eftermiddagana. Jag vet att det dels beror på jobbet, eftersom jag vantrivs där så, men även på mig själv. Lyckas bara inte att komma ut ur en typ lethargi. Jag har "börja blockering" eller nåt :) Att ha mens gör en inte det hela bättre men det är över nu så nu MÅSTE Jag ta mig själv i kragen igen.
viktrapportering imorgon...