Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 13:08:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960012 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #135 skrivet: 2011.08.30 - 09:06:00 »

Jag vägde mig medvetet inte i söndags för jag hade självklart gått upp. På söndag hade vi High Tea hos min sons roddförening där han ska ingå styrelsen ett år. Dom hade en slags "uppdragsgrej", fick ett kuvert med något dom skulle göra så fort den förra var avslutet. (jo, han ringde kl 8 på fredagmorgon om jag hade en bit grönt tyg.... och 30 min senare stannade en limousine hos mig och ut om 8 "ungdomar" (runt 20-25) i kostymer och var på väg norrut för att göra något vad dom inte visste än haha) men men, High Tean var alltså te och sen hade dom tårta, brownies, smörgåsar (med lax och sånt) och fruktsallad. Inget riktigt LCHF. Så jag tog en smörgås. och litet frukt.

Men idag är vikten på 105.7 igen, och jag hade då druckit en kopp te innan. Börjar gå åt rätt håll igen. bra!

Bara det att jag mår så dåligt igen. Psykiskt. Hundägaren vill att vi ska betala alla operationer på hans hund. MEN.. veterinären hade sagt att det inte var så farligt. MIn syster , som är ägare till hunden så hennes försäkring ska det gå på, har tagit konakt och bett om papper och sånt, för dom påstår dom har polispapper på det hela, och en hel del lögner till. Men vi har haft kontakt med polisen också och dom har INTE gett något till polisen. Dom skulle maila allt till min syster men har inte gjort det än, och nu igår ringde dom att det tar för lång tid och att dom ska kontakta advokat för att dom ska anklaga MIG. Jag är inte bra på sånt här, aldeles för mesig eller nåt. USCH stod o darrade igår. Hoppas bara jag inte börjar tröstäta...

så, skrivet av mig. Kan inte göra det på holländska sidor tycker jag.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2011.08.30 - 09:10:31 »

Jaha, när det går dåligt rapporterar inte fuskisar.  :tongue:

Vad är det där med hunden? Har din syrras hund bitit en annan hund?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2011.08.30 - 09:15:47 »

det var ju för en månad sen ungefär, hunden var här och jag var ute o promenerade med honom och sen gick något galet  och jag blev biten. Och båda hundar skadade. HAN påstår att min hund började för att hans hund var i koppel. Men det är ett område där man får ha hundarna okopplade, då kan man väl förvänta sig lösgående hundar. Och så vet jag att han har två hundar men att dom inte kan bo i hop, ena bor på ovanvånignen, andra nere. För hans granne är kompis till mig.

Jag kunde ju inte höra att han ropade att jag skulle koppla Doodle. 
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2011.08.30 - 09:16:41 »

förresten rapporterade jag NU :) haha! jag vet det är fusk,men jag har inte hållit på tillräckligt länge än för att klara av att skriva upp höjningar  :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #139 skrivet: 2011.08.30 - 09:23:32 »

Jaså då. Jag fattade inte att den andra hunden blev biten, trodde det bara var du.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #140 skrivet: 2011.08.30 - 12:24:15 »

Men vem var det som kontaktade advokat? Försäkringsperson eller hundägare?   :confused3:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #141 skrivet: 2011.08.30 - 12:46:10 »

båda hundar blev binta PLUS mig..

hundägaren vill kontakta advokat. Men till saken hör att dom inte kommer med konkreta bevis som dom pratar om. för 1.5 v. sen skulle hundägaren skicka polisrapporten (som inte finns..) till min syster men hon har aldrig fått något.

Jan och min syster har båda ringt runt och frågat hur sånt här går till. För det första kan man aldrig bevisa vilken hund började. För det andra gick jag där det var tillåtet att ha hunden okopplad. då kan man förvänta sig att det springer hundar löst där. För det tredje har veterinären sagt att han INTE blev blind, att "tredje ögonhinnan" var trasig och den blev sytt, och han skulle kkomma tillbaka efter 10 dagar men har aldrig varit där. en extra operation var absolut inte förväntad.  Och så finns det en del punkter till.

Min syster hade förra ggn sagt att om hon fick papprerna och räkningen hon skulle skicka det till sin försäkring, mao, hon var villig att se till att det skulle bli uppgjort. Men dom skickade aldrig.

Och sen en punkt till.... jag kunde ju inte höra att han ropade att jag skulle koppla min hund. (varför ropar man det om sin egen hund inte är agressiv?) Om dom tycker jag har gjort något fel får dom skylla på min hörselskada men det kan man nog aldrig stämma mig för. Handikappar finns i hela samhället, man kan inte utgå 100% på att alla hör eller ser eller rör sig normalt eller inte har psykiska problem.

Såväl polisen, juridiska ombudet och försäkringen min syster och Jan har pratat med säger alla tre att dom försöker intimidera oss.

Akupunkturen hjälpte lyckligtvis. Jag är lugnare nu.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2011.09.03 - 16:13:34 »

Låter som rena skrämseltaktiken det där ja.... för att få er att betala direkt till dem utan en massa "jobbigt" pappersarbete.... gå inte på det!!  :nonono:
dessutom så kan du ju kontra med att hans hund bet dig!  :evil: DET är något som lagen ser strängare på! ivf här i Sverige. en hund som biter en människa kan i värsta fall bli avlivad. fast i ditt fall blir det med all säkerhet inte så. men om den hundägaren fortsätter bråka och försöka skrämmas så tycker jag att ni kan ge igen med samma medel.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2011.09.03 - 20:11:39 »

Det var inte hans hund som bet mig. Tyvärr. Men min systers hund när jag försökte dra loss dom. Han skrämdes nog av att jag tog tag i honom, han bet inte av agression eller så. Även här finns lag på hundar som biter människor men det handlar mycket om varför och hur hunden bet.

Och ja, skrämseltaktik men jag har igår haft en sorts djupmassage som fick bort det mesta av osäkerheten och nu är det upp till dom. Jag låter mig inte skrämmas mer. HA!

och vågen visade 104.7 imorse men det var efter dusch, och före dusch 105,2 så något stämmer inte. Men det får vågen imorgon utvisa!

Ser reklam på tv nu, honey loops. Och jag tänker nu. "herrejävlar så mycket kh det måste ingå i dom"... fast havrefras med mjölk och socker skulle jag nog kunna äta igen, tur det inte finns i holland :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #144 skrivet: 2011.09.03 - 20:27:51 »

Ett halvt kilo skit och döda hudavlagringar!  :lulz:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #145 skrivet: 2011.09.04 - 10:29:24 »

ja så var det nog och sen rullade jag mig i dammråttspopulationen här för vågen stannade på 105,2!. på 2 v, med en fuskvecka alltså ner 0,3 kg. Okej, NERÅT är det iallafall!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2011.09.04 - 13:14:01 »

Man lär sig att vara tacksam över det lilla. Och jag leder fortfarande.  :lick:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2011.09.04 - 14:15:37 »

jaja.. det gör du... tills...  :lol:

jag visste f.ö. inte att vi tävlade :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2011.09.04 - 14:22:18 »

Jo, du, jag och kwidell. Har du glömt att du är med?  :eeek:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2011.09.04 - 14:52:28 »

:) eftersom jag kommer att vinna tycker jag synd om er om jag ska vara med.  :tongue_wag:
Loggat

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544