Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 06:02:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 959715 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.07.30 - 22:24:33 »

Ucsh vad hemskt!  :sad: Hoppas att både du och Doodle återhämtar er snabbt!.. från din berättelse så låter det som om ägaren till den andra hunden viste om att hans hund inte gick ihop med andra.. då han hade den i kort koppel och ville att du skulle koppla Doodle. men verkligen skrämmande!! .. men vem var det som ringde polis och ambulans?  :confused3: var det nån av er elelr nån förbipassernade tro? för det låter ju som om de var där rätt snabbt!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #76 skrivet: 2011.07.30 - 23:16:52 »

Hoppas du mår bra nu myneln!  :flowers:
När aptiten kommer tillbaka är man riktigt frisk!  :cool:
Loggat
Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #77 skrivet: 2011.07.31 - 09:25:21 »

Kollat upp, men har inte fattat det helt än. Rabies är inte förpliktad tror jag, annat än om man ska till utlandet. Risk finns det alltid men det  verkar inte förekomma mycket här i holland. I Belgien är det trodde jag mig fatta. Virrig information överallt!

Ja informationen är sällan skriven på ett bra sätt.  :lol1:
Så rabies är vanligare i Belgien än i Holland? Eller har de bara strängare lagstiftning?
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2011.07.31 - 10:01:16 »

Kwidell: den som ringde polisen var hans tjej som gick med deras andra hund lika hårt kopplad säkert 500 eller mer meter före honom. jag verkade ha hamnat mellan dom. Och ja, killen vet tydligen om att hans hund inte går ihop med andra. Så därför fattar jag inte varför han går i ett område där man få ha hundar okopplade. Det är ju att be om problem? Finns massor med ställen där man kan gå men måste ha hunden kopplad.

Ninnan: imorse kl 5 vaknade jag och kände att det är OK igen. fredag och lördag sov jag längre än jag brukar, var trött hela dagen och igår bara satt jag och glodde på tv, håll på litet med datorn och hälsade på min pappa men allt gick trögre. Men nu har jag varit ute på en litet prommis med Doodle redan igen, Antibiotikan har börjat fungera! Såren läker fint!.

Nizhoni: jag har aldrig hört om rabies här i holland. Eller inte att det förekommer ofta eller nåt i den stilen. jag ska fråga efter hur det egentligen är, kanske min syster vet om det. Ba för att jag vill veta själv.  Men vi är ett väldigt "fullpackat" land, så eventuella rabiessmittade djur kommer sällan långt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2011.08.07 - 10:10:06 »

YAY!
minus 800 gram! 106,2 nu. på en vecka alltså. om det fortsätter så här blir det tvåsiffrigt om inte allt för lång tid. Ärligt talat längtar jag litet efter det.

Jan är 104.5 nu, och vi kom fram till att jag nog kommer ikapp honom någon gång. Helt normalt eftersom han nog ska ner till 80 ungefär och jag till 70 (eller mindre men det spelar mig mindre roll)  men det kommer att bli kul att se om det blir innan han nått sin målvikt eller efter det.

Bra vecka alltså. Förra veckan var ganska litet viktminskning, jag tror pga av hundbettet och medicinen, så det gör inget. Nu käns det ganska normalt igen. Bara synd att hunden är borta igen, nu när vi äntligen kunde ta långpromenader med honom igen...

Semester i 3 v nu. Få se om det blir upp eller ner. Tror inte jag kommer att ändra mycket på kosten.

Ah ja, på torsdag hade jag min pappa o styvmor här. För vi skulle äta musslor i camembertsås och pappa älskar dom också och styvmor äter vegetariskt :cool:  Hon fick roquefortfyllda champignoner. Till det hade vi till dom bröd, inte pain riche men något i den stilen. jag tog två bitar men det smakade inte så gott som förväntad  :rolleyes:  Bra att veta men jag tycker även det är skönt att jag inte behöver vara 100% strikt egentligen. visst är bröd "styggelse" men att ibland ta en liten bit...
Lillflickan (nja, 11 år...) är hemma igen. Kaxig som vanlig men det är härligt att ha henne hemma igen.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2011.08.07 - 10:20:59 »

Bra!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.08.07 - 14:29:11 »

Min pappa fick av oss barn en ipad i födelsedagspresent när han fyllde 80. En vecka efteråt tappade jag den, sprickor i glaset men den funkar ännu. Han fick en ny för den gick inte att laga  :angrywife: :fork_off: och nu har jag en ipad... Om än trasig  :laugh: ganska roligt iallafall men det är lättare att skriva på datorn...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2011.08.07 - 21:35:53 »

Lyckos! Jag vill också ha en! Fast du fick väl betala din föstås. Det vill inte jag göra.  :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2011.08.08 - 07:49:08 »

Det går på försäkringen... :) Och min är ju trasig, så den kommer nog att sluta fungera fortare än vad vi vill. Det är en rolig leksak men jag vet inte om jag nu skulle köpa en. Det är irriterande att skriva på den när man är van att använda 10 fingrar  :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2011.08.14 - 10:28:50 »

YAY..

105,9 innan dusch. 106,1 efter dusch. Men jag räknar bara den första. Kosntigt att det kan gå upp så medan jag duschar!!!

trallalalaaaaaaaaaaaa

-15,7 nu, Mynlen Mycket Glad idag!
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #85 skrivet: 2011.08.14 - 10:50:18 »

Bra jobbat!  :clapping:  :thumbsup:

Det räcker ju att du väger dig innan du duschar, eller? Och vågarna är sällan helt exakta så det går inte att helt lita på siffrorna.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2011.08.14 - 11:20:27 »

tack!!!!

nä jag vet. var bara nyfiken på hur mycket skit jag tvättat från mig  :lulz: tydligen har jag inte så rent vatten....   hursomhelst hade vågen gått ner, så jag är nöjd.
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #87 skrivet: 2011.08.14 - 12:19:35 »

Nice! Bra jobbat!
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2011.08.14 - 13:21:36 »

:clapping:
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2011.08.14 - 22:47:16 »

:worshippy: :clapping: :thumbsup: Snyggt jobbat vännen!!!!  :thumbsup:  själv återkommer jag med ev ner eller uppgång tidigast på Torsdag  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544