Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 20:29:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 206 207 [208] 209 210 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 959299 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3105 skrivet: 2015.08.01 - 22:32:23 »

Men då är du inte själv i alla fall. Skönt att veta. :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3106 skrivet: 2015.08.04 - 23:10:04 »

Liten uppdatering: Pappa har förmodligen Lewy Body Disease (eller Dementia) och kanske parkinson men i princip är båda "samma" problem i hjärnan men parkinson lägger sig på kroppens rörlighet och LBD på kognitiva delen.

Han är fortfarande virrig men det går upp o ner för olika dagar. Han är på revalidationshem till iaf 3 veckor. Vet inte hur det kommer att gå vidare....

skitjobbigt men samtidigt... tja.. "så är det" känsla.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3107 skrivet: 2015.08.05 - 01:42:37 »

Men vad tråkigt! Har ni inte anat något innan, kom det plötsligt bara?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3108 skrivet: 2015.08.05 - 06:25:21 »

att han blev äldre o darrade mer var ju något vi märkt, och litet glömsk blir man när man blir äldre. Sen blev det undersökningar i januari och februari och sen kom Parkinson diagnosen.

Men LBD är känd om sitt konstiga förlopp, det går upp o ner och kan gå så fort. Så nej, det går inte riktigt att ana.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3109 skrivet: 2015.08.09 - 19:21:29 »

Usch det var en tung diagnos.  :sad: :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3110 skrivet: 2015.08.10 - 06:10:10 »

det är det. Han har förflyttats till ett revalidations ööh hus? nu och jag har skitsvårt att bedöma när han är relativ klar i knoppen och när han inte är det. Vill inte sitta hos honom ensam längre för jag fattar knappt hälften av vad han säger. Han är skitenvis också, när man går måste man lämna honom på sin avdeling eftersom han inte ska springa runt ensam, han är inte så stabil längre. Så man lämnar honom däruppe och sen vill man gå men då vill han följa med igen. "jag följer dig till bilen". Njaeee det är inte meningen.  Och sen kallar han mig envis  :lol:

Vi får avvakta hur det går. Nästa vecka "familjesamtal" igen.

Jesper är kvar här 2 v till sen har mina båda stora barn lämnat mig i sticket... :) Nja deras framtid är ju viktig också. Men kul tycker jag inte det är.

Loggat

Sorla

« Svara #3111 skrivet: 2015.08.10 - 09:45:03 »

Nä, det var en tung period du gick in i.  :bearhug:

Jag hoppas du har vänner nära som du kan får krama och få kramar av när det behövs, när Jesper har farit. Det är ju viktigt när det är så tufft runtomkring en.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3112 skrivet: 2015.08.10 - 17:06:01 »

Ja, verkligen. Det är ju inte bara det praktiska. Måste vara fruktansvärt att se en förälder förändras så där.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3113 skrivet: 2015.08.11 - 05:59:46 »

Tanken slog mig sist: Aldrig mer ett mejl från pappa....

Loggat

Sorla

« Svara #3114 skrivet: 2015.08.11 - 10:54:29 »

Dessa insikter!  :sad:

:bearhug:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3115 skrivet: 2015.08.12 - 06:01:51 »

Tack snälla! blir så glad av er reaktioner, det värmer!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3116 skrivet: 2015.08.20 - 08:15:49 »

Pappsen är litet bättre nu. Eller bättre o bättre. Litet klarare i knoppen för det mesta men ganska ofta virrig också. Kroppsligt går det okej. Svag och gammal och i tisdags hade vi familjesamtal med läkaren och det är litet att avvakta hur det går med honom kommande tid. Om han kan komma hem eller ej.

Han har mest svårt att han inte kan göra vissa saker som att ro (rodda, hur man nu kallar det) eftersom det var något han gillade absolut mest att göra. Att han är svagare kroppsligt blev han emotionerad av.

Sen har allt möjligt börjat här också, skolan (JIPPIII), min kurs (JIPPII) och möten till "arbetsgruppen" för teckenspråksköret. Jag var busy i mer än 5 dagar.

Imorgon flyger Jesper till Stockholm...  :worried: Men kanske kanske vi åker till sverige och firar jul där isället för att han kommer hit. Sari är ändå inte här heller . Första julen utan ett av mina barn här.  :max-shock: Men om jag kan trösta mig med att åka till sverige är det ju .. inte så dåligt alls :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3117 skrivet: 2015.08.20 - 12:20:33 »

Å vad skönt att pappa är bättre!

Julen är en bra tid för dig att åka till Sverige. Ingen risk att du snor våra bär och svampar. :devil:
Loggat

Sorla

« Svara #3118 skrivet: 2015.08.20 - 18:04:51 »

Det var äntligen lite bra besked! Men du att din far har hållt på med rodd? Alltså, rå båt? Coolt!  :worshippy:

Vilken del av Sverige ska du till i Jul? Jag måste veta, så jag kan greja till lite snö till dess.  :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3119 skrivet: 2015.08.21 - 14:17:47 »

Stockholm!!!!

OM det blir av alltså. Och ja, gärna snö. Ingen snöblask men trevligt vit fluff utanför stan :)

Som ung började pappa ro och blev väldigt fanatik, sen fick han sluta flera år pga att hans hjärta hade blivit för stor. Kan hända hos sportare som sportar mycket. Men sen började han igen , och han gjorde det redan när jag var född. Flera ggr i veckan... minst 50 år har han hållit på nu igen.
Loggat

Sidor: 1 ... 206 207 [208] 209 210 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544