Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 21:03:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 205 206 [207] 208 209 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 959361 gånger)
0 Medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3090 skrivet: 2015.07.23 - 23:00:12 »

Ålderdom  :lulz: Nja han är diagnosticerad Parkinson nu i mars. så att det kroppsligt skulle bli häftigare fattade vi alla men det gick litet FÖR fort.  Att han är så virrig som nu stämmer inte alls med Parkinson...

Det är väldigt konstigt och trist att knappt kunna ha ett samtal med honom. Han vet oftast inte längre vad vi pratade om efter ca 1-2 minuter och då kommer det andra ämnen fram som ingen fattar.

Vi sitter o pratar o plötsligt frågar han om någon skjutsat mig. Jag kom med bilen, det brukar jag göra , ingen som kan köra mig nu.

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3091 skrivet: 2015.07.23 - 23:45:34 »

Jättetragiskt och jättejobbigt. Hoppas det är något övergående.

Och när skaffade du bil???
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3092 skrivet: 2015.07.24 - 09:31:56 »

Hoppas också det är övergående eller iaf förbättrande. Som han är nu är det  skitjobbigt.

Jag har haft bil hela tiden, en gammal Fiat Seicento som jag använde till att åka till jobbet med. Tills Jan försvann då tog jag tåget. Sälja bilen  löser ingenting, jag får inga pengar för den och den är inte så dyr i skatt och försäkring. Kör inte så mycket med den som förr heller, men att få Linnea till ridlektionerna och nu att kunna köra till min pappa, är jag superglad jag har kvar den. Vågar inte köra längre sträckor med den typ 1 mil från hemmet är nog max.

Konstigt att det aldrig kom fram tydligare jag har bil.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3093 skrivet: 2015.07.24 - 14:13:21 »

Jag trodde du gick eller cyklade till allting!  :shock:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3094 skrivet: 2015.07.24 - 14:51:56 »

Hittade den här sidan när jag browsade. http://www.worstpills.org/includes/page.cfm?op_id=459

Har Sorbet kommit hem?
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3095 skrivet: 2015.07.24 - 18:03:28 »

Nej, ingen Sorbet än...   :worried:

Jag cyklar eller går 95% av allt. Eller tar tåget. sällan bussen. Men några saker gör jag med bilen som jag är glad jag ännu kan ha!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3096 skrivet: 2015.07.29 - 23:40:55 »

liten uppdatering. Är mycket upptagen med pappa. Han är på sjukhus nu sen måndags. Det var ingen TIA men förmodligen delier, vet inte hur det heter på svenska. Han är virrig som fan, hallucionerar och vet nog knappt vem han är. Som demens men det är inte demens (än)

Sen har Sari flygit till Curacao på söndag, ska vara där till december sen till Canada i 5 mån till,
Jesper kommer tillbaka från Indonesien på fredag, och på måndag börjar jag jobba igen...

gäääsp!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3097 skrivet: 2015.07.30 - 03:09:34 »

Usch vad hemskt. Förstår han själv sin situation?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3098 skrivet: 2015.07.30 - 08:28:58 »

Nej, tror inte det. Inte heller när han har "klarare" perioder.

åt helt fel grejjer igår, mådde illa hela natten. får väl skärpa mig nu, behöver bra sömn!

Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #3099 skrivet: 2015.07.30 - 10:20:40 »

:bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3100 skrivet: 2015.07.30 - 14:17:02 »

Men det kanske är bra när det nu är som det är. Att han inte förstår, menar jag.

Fattar inte riktigt vad han drabbats av. Är det någon slags hjärblödning light ivf eller nåt annat?
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3101 skrivet: 2015.07.31 - 10:33:49 »

Men vad jobbigt! Jag tyckte det var dags för lite lugn och ro för dig nu.  :shake_head: Styrkekram!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3102 skrivet: 2015.08.01 - 12:59:29 »

Nej ingen hjärnblödning. Och vad det är han drabbas av vet läkarna inte heller än. Hans saltnivå är alldeles för lågt så han får inte dricka mer än 1 liter om dagen. Men varför det är så lågt har dom inte kunnat hitta än. Det kan även vara symtom av Parkinson eller biverkningar av Parkinson.

Det är oklart hur mycket han förstår egentligen. Han vill hela tiden följa alla med hem, och vill ringa kompisar för att avtala var dom ska vara imorgon, pratar om saker som ingen fattar. Ibland känner han inte igen oss och ibland gör han det men sen går det fel igen så blandar han ihop namn.

Han har fått medicin mot Alzheimer också för det fungerar ibland mot parkinsonsymtom också och han darrar nu mycket mindre med händerna.

Avvakta.. dom ville observera honom några dagar till. Men som han är nu är det omöjligt att han kommer tillbaka hem. Vi får se hur det fortsätter.

På måndag ska jag börja jobba igen.

Jsg har ätit fel nästan hela veckan, tröståt choklad och chips och var illamående en hel natt.  Försöker hålla mig till rätt mat så långt det går men det är skitjobbigt ibland.

Jesper kom tillbaka från Indonesien igår och det var härligt att kunna krama honom igen. Han kommer hit strax sen åker vi till min pappa. Han frågar nämligen hela tiden efter Jesper konstigt nog.  21a augusti flyger Jesper till stockholm då är jag "ensam" igen :) (inte för att han bor här nu, men han är nära iaf).

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3103 skrivet: 2015.08.01 - 15:19:50 »

Så det kan vara någon slags "tillstånd" som går att åtgärda?

Finns det andra släktingar som hjälper till också eller?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3104 skrivet: 2015.08.01 - 21:45:50 »

Kanske, kanske inte går att åtgärda. Det får tiden utvisa.

Jodå, min syster och min bror är också närvarande  så långt det går och behövs.  Hans fru är ju där också mycket. Och henne ska vi hjälpa med både det ena och det andra också. Men syster och bror jobbar fulltid så dom har litet mindre möjligheter.

Loggat

Sidor: 1 ... 205 206 [207] 208 209 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544