Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 22:55:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960419 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2895 skrivet: 2014.12.25 - 14:52:52 »

:there: Ja, ta det lugnt ett par dar, det behöver du nog.   :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2896 skrivet: 2014.12.25 - 20:02:18 »

Göra ingenting är bra ibland.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2897 skrivet: 2014.12.28 - 01:43:24 »

Att bryta ihop efter en sån höst som har haft är djupt mänskligt. Dax att tänka vila och läkning nu vännen!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2898 skrivet: 2014.12.29 - 05:40:14 »

Det är okej nu igen. Börjar vänja mig här, har städat litet varje dag (plockat undan) bilen är full av saker som ska till förvarningsboxen, men det tar jag när det passar. Swiffer har jag hittat en adress till, 7.5 mil härifrån hos en som jag känner sen barnsben men inte träffat ofta. Dom bodde också ofta i "vår" stuga i blekinge. Träffats igen för ca 1.5 år sen genom facebook.

Sorbet ska bo hos kompisar i närheten. Honom lämnar jag imorgon. Dom kan inte vara här för länge pga att en av pojkarna är allergisk. Det gick ganska bra så länge men ha dom här längre tid är inte så bra tror vi.

Och idag blir det jobb igen. Mörkt och regnigt ute , jag VILL INTE UT :)

Loggat

Sorla

« Svara #2899 skrivet: 2014.12.29 - 07:27:04 »

Tack för rapporten! Har tänkt på dig och undrat hur det går. Jag fortsätter att hålla tummarna att något riktigt bra ska dyka upp strax.

Här har vi gnistrande vitt nu. -10 grader och frost. Vackert, men jobbigt att vara ute i. Har svårt för kylan innan jag har vant mig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2900 skrivet: 2014.12.29 - 15:57:21 »

det dyker snart nog upp något. det bara måste göra det!.

det finns kyla o kyla, den ena klarar man bättre än den andra även om det är samma temperatur kanske. Idag var det inte så kallt här, 4 plusgrader men i Hilversum, där jag jobbar, var 0-1 grader och väldigt mycket kyligare ändå. Konstigt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2901 skrivet: 2015.01.17 - 15:51:09 »

Jamen nu dyker det nog snart upp något.  :smile: Blir nog mer fart på flyttandet snart, jul/nyår vill ju folk ogärna flytta.....
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2902 skrivet: 2015.01.17 - 22:13:41 »

Hoppas det...

Dom håller på att ändra systemet så nu 2 v har jag inte kunnat leta hus. From måndag tror jag det går igen.

MEN..

Sista huset som gick på gamla sättet kom jag 2a. Först stod det att huset erbjöds en "urgent"  men nu efter 1.5 v fick jag en inbjudan att komma o titta, tillsammas med dom som kom nr 1 till 10. Litet konstigt så håll tummarna!.

Annars är nya systemet 50% på vanliga sättet, den som har väntat längst kommer högst upp, och 50% blir som lotteri.

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2903 skrivet: 2015.02.07 - 15:35:20 »

Jag är ensam ikväll. Ska jag... handla med risk att jag köper något dåligt  eller käka ägg ikväll (för det finns hemma)..

Ang bostad: jag var hos en politik typ hjälp någonting för jag tycket det inte stämde att jag inte kan få "urgention" (typ förtur om man verkligen behöver) men dom sa att jag är ett exempel på vilka som ska ha det så jag borde komma igenom systemet. Avtalat att jag skullle prova och om det inte fungerar mejlar jag dom igen och så ska dom  hjälpa till coh sånt för då stämmer systemet inte. jag blev så glad och lättnad att jag satt o grät framför dom två människorna :) Hittade ett formulär jag kunde skicka ett meddelande, gjort och nu får jag vänta ett litet tag och ge dom chans att kontakta oss.

Det är ganska jobbigt att innebo hos andra även om det är trevligt också. Litet sällskap och folk att snacka med är också kul.

Mike (min kompis man) fyllde år i torsdags. Jag visste inte vad jag skulle ge honom men jag lyckades hitta en mojäng på second hand som jag inte visste vad det används till. Så jag sa jag gav honom ett pussel :) Det visade sig att det var en grej för att få in en kork i en flaska!. 

Men nu har jag alltså problemet.. ska jag handla eller inte. Har syndat litet för mycket sista dagarna (tårta på torsdag såklart) och har svårt att låta bli gottesaker. Suck.
Stressen spelar nog med också.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2904 skrivet: 2015.02.07 - 21:59:47 »

Då kommer det att lösa sig nu då?  Toppen!  :thumbsup:

Men Gud... du har alltså haft rätt till förtur hela tiden? Jaja. Det är inte bara Sverige som är uppfuckat tydligen.  :shake_head:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2905 skrivet: 2015.02.07 - 22:48:57 »

Hela europa är nog uppfuckad... Nja innan jag sålt huset hade jag ingen rätt till förtur. Men sen.. ja.  Det kommer nog att lösa sig snart.

Handlade inte. Åt yoghurt med en apelsin och litet honung.

Och litet ost senare. Och en morot.

konstig är man ibland!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2906 skrivet: 2015.02.07 - 23:04:32 »

Konstig är du väl hela tiden!  :biggrin1:

Men hoppas nu det löser sig snart så du får komma i ordning. Jobbigt att bo så där i längden säkert.
Loggat

Sorla

« Svara #2907 skrivet: 2015.02.08 - 18:25:06 »

Och varför kan man inte få veta allt på en gång när man frågar?!? Men den hjälp som finns är nog inte meningen att man ska få om man inte är en envis djävul och fortsätter fråga och fråga.  :sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2908 skrivet: 2015.02.09 - 07:22:49 »

Ungefär så..  det ska nog inte vara för lätt för då gör för många det.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2909 skrivet: 2015.02.09 - 15:31:48 »

Min sjukgymnast berättade att de var instruerade att INTE spontant berätta om alla hjälpmedel som finns. Alltså även när folk har ett påtagligt handikapp.
Loggat

Sidor: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544