Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 12:14:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248917 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #285 skrivet: 2013.06.29 - 08:33:13 »

Jag har inte hunnit kolla än. :-( Hur länge var det fraktfritt?

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #286 skrivet: 2013.06.29 - 09:42:09 »

Ingen fara. Du har 2 dar på dig. Juni ut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #287 skrivet: 2013.06.30 - 10:07:42 »

Sådärja. Beställning skickad.  :clapping:

Jag beställde en T-skirt också. Det var handtvätt på den, men det får duga. Det går ju rätt snabbt att skölja upp. Och eftersom den är svart kommer ju inte fläckar synas, så tvätten handlar ju mer om att fräsha upp den än rena fläckborttagningar. Den var nersatt och tröjor i ull gillar jag att sporta i. De luktar ju inte illa som syntetsporttröjorna.

Det blev en Coolmax active och en woolsock active och så en sportsock active för de var fina. Jag är lite nyfiken på bambuvarianter, så det ska bli kul att prova. De borde ha samma egenskaper angående lukt som ull har, har jag förstått.

Du reagerade på storlekarna. Såg du att de påpekar att de har ändrat storlekssorteringen på woolsock active? Det var nog det du märkte.

Tisdag borde jag ha dem. Hoppas jag. Fast jag har rena strumpor, så det brinner ju inte.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2013.06.30 - 10:29:11 »

Nej, det såg jag inte! Varför gjorde de så? De passar fortfarande, men nu får jag dra upp dem lite liksom. Det där häftiga att de satt som smäck direkt när man tog på dem är borta. Jag har ju 39 i skor så jag ligger mitt i rangen liksom. De måste bli stora för 38:or. Lite rädd nu att det gäller dig. De formar till sig och det blir inga veck, så inte för det, men den där känslan av perfect fit är borta.

Vilken T-shirt var det? Måste kolla! Tror du inte du kan köra den på handtvättsprogram i maskinen?

Bambu + coolmax är super! Hade dem på mig i stävlarna i skogen igår. Det ångade så klart om fötterna när jag drog av stövlana och chenillesockorna jag hade utanpå var rejält blöta. Activesockan var också fuktig men inte så mycket. Tänkte byta till torra men innan jag var redo att knyta på mig skorna kändes de rätt OK så jag sket i det och jag märkte inte av nåt obehag eller kylande effekt på hemvägen.

Det är lite väl högt skaft på coolmax. Gillar de kortare skaften på de andra active bättre.

Stövalarna är förresten otroligt sköna. Hade inte det minsta ont i fötterna igår. Den här gången fick jag gå på släta stigar + terräng. Förra gången var stigarna pepprade med otäcka, ganska stora stenar (lite större än valnötter) som satt fastkilade i marken liksom + kottar, så då fick jag ont i fotsulorna av det så klart eftersom det inte gick att undvika att kliva på dem.
Loggat

Sorla

« Svara #289 skrivet: 2013.06.30 - 16:22:32 »

Nej, det såg jag inte! Varför gjorde de så? De passar fortfarande, men nu får jag dra upp dem lite liksom. Det där häftiga att de satt som smäck direkt när man tog på dem är borta. Jag har ju 39 i skor så jag ligger mitt i rangen liksom. De måste bli stora för 38:or. Lite rädd nu att det gäller dig. De formar till sig och det blir inga veck, så inte för det, men den där känslan av perfect fit är borta.

Ja du det kan man fundera över. Jag har ju stora 38or eller små 39or. Men om de kryper lite blir det säkert bra.

Vilken T-shirt var det? Måste kolla! Tror du inte du kan köra den på handtvättsprogram i maskinen?

http://www.ullmax.se/webshop.asp?PG=195 Den första på sidan, till nedsatt pris. Den var nedsatt just för att de hade ändrat tvättråden till handtvätt. Det är möjligt att det går att köra handtvättprogrammet. Men inte startar jag tvättmaskinen för ett enda plagg.  :nonono:

Jag är lite glad att jag beställde flera olika sorter så jag får prova vilka jag gillar mest. Måste bara komma ihåg att skriva vad jag tycker. För när det är dags att beställa igen kommer jag inte komma ihåg ett dyft.  :smack_head:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2013.06.30 - 16:56:59 »

Lustigt, merinounderstället kan man ju tvätta i maskin.

Är den där så tunn att man ska kunna ha den som en vanlig T på sommarn också, eller är det ett rent underplagg?

Tycker de skulla ha T-shirts och brallor i sån där coolmax + bambu!  :fork_off:
Loggat

Sorla

« Svara #291 skrivet: 2013.06.30 - 18:04:52 »

Jag tror det är meningen att ha T-skriten som en vanlig t-tröja liksom. Ull har ju den trevliga effekten att det är svalt när det är varmt och varmt när det är kallt. Jo, jag skulle också vilja ha kläder i den kombon.  :inlove:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2013.06.30 - 18:30:30 »

Det måste ju finnas? Jag vet att det finns t-shirts i bambu, men jag skulle vilja ha brallor i sånt här material men inte trikå.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2013.06.30 - 20:27:02 »

bambu är något jag inte kommer att använda mer. Det är som typ margarin i garnlandet. Det måste bearbetas med så många kemikalier innan det kan bli garn. bläää. inget för mig. jag har ett nystan bambu men när det blir våt luktar det apa. så jag har repat upp det jag håll på med, och vet inte vad jag ska göra med den sen.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #294 skrivet: 2013.06.30 - 20:30:08 »

Mynlen: Du får virka espadrillos för skor brukar ändå lukta apa.  :whink:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2013.06.30 - 20:32:18 »

:yay: Tack, utmärkt ide! där skulle garnet nog platsa!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2013.06.30 - 20:46:33 »

Var det nödvändigt att berätta det där? Jag trodde bambu var rätt ekoreko. Men att de luktar stämmer inte. Mina strumpor luktade inte ens efter att ha blivit svettblöta i stövlarna och fått självtorka under hemcyklandet.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2013.06.30 - 21:11:10 »

nej det är ju strumpor. hahahah Och inte alla bambugarner luktar. Men jag vill inte ta risken mer. Och ja, jag tycker jag måste upplysa om att bambu inte alls är så eko som många säger.  Även om det har bra egenskaper. Men i längden vet jag inte om det är så.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2013.06.30 - 22:37:28 »

Usch. Tur att jag ivf tvättade allt innan jag använde det. Har blivit skrämd av historier om alla restkemikalier och att det är ett överskott av färg, det kan man ju se själv på vattnet som kommer ut.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #299 skrivet: 2013.07.01 - 06:13:59 »

bra du tvättade!
det brukar jag göra nu oftast med nya plagg. För var jag inte så noga.
Loggat

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544