Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:45:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248629 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #195 skrivet: 2013.03.05 - 12:12:30 »

Grejen är att jag vill åka runt, så det blir nog svårt att boka genom färjebolaget. Blir inte i sommar ivf, men jag är ju sån att jag gillar att planera i förväg, eller kolla upp om det är genomförbart ivf. Av nödtvång, bör jag kanske tillägga. Är inte alls sån egentligen, inte för en resa till Åland. Afrika vore en annan sak.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #196 skrivet: 2013.03.05 - 20:28:42 »

De har några cykelpaket. Men det är väl billigare att ta en sista-minuten, antar jag.

Till sommaren 2014 bör vi ha hunnit koka rönnbärsgelé i alla fall!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2013.03.05 - 20:31:40 »

Satsar på det då!  :laugh:

Äsch, blir det av så innebär det att jag är i bättre kondition än nu och då klarar jag säkert av att sova i tält också (ligga obekvämt på marken). Hur är det, är Ålänningarna snälla mot mulliga kvinnor som passerat sina bästa år eller blir man våldtagen redan första natten? :goggle:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #198 skrivet: 2013.03.05 - 20:55:28 »

Jag upplever det som extremt tryggt och säkert här. Fast visst förekommer det våldtäkter, men det är väl i huvudak i samband med fulla människor från färjor och nattklubbar i Mariehamn. Tälta inte utanför Arkipelag!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2013.03.05 - 20:56:19 »

Är det våldtäktsmännen eller offren som är fulla?  :loony:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #200 skrivet: 2013.03.05 - 21:02:22 »

Vad jag förstår ofta båda.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2013.03.08 - 18:22:59 »

Har hittat en ny webshop för parfym och sånt. Fri frakt om man handlar för över £50. Det gjorde inte jag. Jag köpte en flaska parfym och frakten blev 26:48 SEK. Det gjorde nu inget för den var mycket billigare här än på andra ställen där jag hittade den.

www.cheapsmells.com

Jag håller på och städar mitt vindsförråd och hittade en antik tvål parfymerad med en billig men väldigt populär parfym som tanterna brukade använda förr, typ min farmor som var född 1880 nångång. Tvålen luktade så himla gott så jag måste bara ha parfymen! Den är fortfarande billig och det gör ju inget, kostade bara 104 SEK här och runt 200 på andra ställen. Så nu kommer jag att dofta gammal tant - som gamla tanter doftade för sådär 75 år sedan.  :laugh:

http://en.wikipedia.org/wiki/4711

Nä, nu ska jag gå och ösa upp surkål i burkar. Det är sånt som tanter som doftar 4711 gör.  :whink:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #202 skrivet: 2013.03.08 - 22:16:08 »

4711, blaaaaaa! (hm svenska tangentbordet fungerar inte just nu, suck) det ar gamla tanter doft. Men kanske den blir hipp pa nytt igen nu du anvander :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #203 skrivet: 2013.03.08 - 22:25:18 »

:worried:

Tvålen luktade jättegott, så det så!  :club:

Jag minns inte doften. Jag minns nog mest att det pratades om den, typ att de använt den när de var unga och så.

Klart den blir hipp! Har sånt som Patchouli som luktar så man vill spy lyckats bli inne flera gånger så... Jag vet precis hur det kommer att bli. Ingen minns doften längre så de kommer bara att tycka att jag doftar underbart och tro att det är någon dyr och exotisk parfym. När de frågar ska jag vägra tala om vad det är, så de inte kan härmas.  :cool:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #204 skrivet: 2013.03.08 - 23:00:54 »

Wow, efter att ha läst det här är jag ännu mer ivrig att få hem min flarra. Jag visste inte att doften var så gammal och inte att den var unisex heller. Borde passa mig fint då för jag har nästan en liten snopp ibland.  :bg:

Och DU din gamla holländare borde läsa kommentarerna, alla säkerligen skrivna av folk med utmärkta luktorgan och god smak! :mad_roll:

http://www.fragrantica.com/perfume/Maurer-Wirtz/4711-Original-Eau-de-Cologne-3256.html
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2013.03.09 - 11:44:31 »

hahahaha!! smaken är som baken. Jag är ingen parfymmänniska, har aldrig varit och kommer aldirg att vara även om det är många som gillar den doften. Den är väldig gammal och unisex, det visste jag.

Men dofter är för mig mycket förknippad med minnen, och av någon med den doften har jag inga trevliga minnen.....

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #206 skrivet: 2013.03.09 - 12:21:48 »

Aha. Parfym är det enda jag använder ibland, så jag tycker det är roligt att ha nåt jag gillar. Problemet är att även om jag kan tycka många dofter är fina har jag bara hittat en som passar mig. Det var Armanis original, som de slutade tillverka sen. Förutom att jag gillade den så fick jag hela tiden komplimanger för den, t.o.m av främlingar, och det har ALDRIG hänt med någon annan parfym, så den måste verkligen ha varit rätt på mig. Så typiskt. Jag har googlat ibland för att se om den kanske är på gång igen och då har jag hittat folk med precis somma erfarenhet som min, den enda parfym de fått komplinger för och även att komplingarna varit många. Vi är väl en speciell dofttyp eller nåt.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #207 skrivet: 2013.03.09 - 18:12:25 »

Jag tycker också om parfym gärna dov och fyllig lukt. 4711 
Våldtäktsmän har jag slutat att oroa mig för!  :redface:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #208 skrivet: 2013.03.09 - 18:18:49 »

Våldtäktsmän?  :huuh:

Citat
4711 

:mad_roll:
Loggat

berittis
Hero Member

Antal inlägg: 873

« Svara #209 skrivet: 2013.03.09 - 18:35:51 »

4711. Härlig doft, frisk och inte för söt. Jag gillar den verkligen även om jag sällan använder parfym. Har allergi och är väldigt försiktig med parfym men ibland så...    :nod-yes:
Loggat
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544