Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:14:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248608 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2013.03.04 - 13:07:00 »

De kanske har förståelse för att svenskar tror att det är som hemma? Fast jag förstod av ditt förra inlägg att jag inte behöver tälta. Jag kan ju bo hos dig och äta rådjur och hemodlat!  :biggrin1:

Nu har jag ivf fått avi för amerikapaketet jag väntade. Det var bra det, för de sakerna vill jag inte bli av med. Snabb leverans förresten, tror det bara är en vecka sedan jag beställde. Fri frakt dessutom, sånt tycker vi om.  :inlove: Då måste det vara DX-paketet den där jäkla Susanne korpat åt sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2013.03.04 - 13:52:08 »

BLÄÄÄÄÄH. hoppas den där suzanne kommer tillbaka med skiten. Fattar inte helt hur det går till där i sverige. är det då inte något paket till susanne som ligger där o väntar?

Jag förstår inte hur hon har kunnat ta ut det. Samma efternamn kanske?

egentligen borde du kunna göra en polisanmälan. Hon har ju tagit något som är ditt...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #182 skrivet: 2013.03.04 - 14:19:37 »

Det är hyperkonstigt faktiskt. Susanne kunde ju bara slå upp mitt nummer och ringa mig direkt. Det hade nog jag gjort och kontaktat utlämningsstället också. Det är osannoligt att hon snor sakerna, för dels får hon ju inte sina egna grejer och dels borde hon ju tro som jag gjorde, att posten kommer att kontakta henne. Hon legitimerade sig ju.

Också konsigt är att de ju faktiskt skannar koden på paketet och leget när de lämnar ut, så maskinen borde ha skrikit när det inte stämde! Människan på utlämningsstället förstod inte hur det kunnat hända, för systemet ska göra det omöjligt och det tror jag faktiskt på.

Jag ska hålla kontakten med personen på utlämningsstället, för jag vill veta vad hon fick fram när hon kontaktade posten. En annan gång kan det ju vara något betydligt mer värdefullt och det är bra att veta hur det funkar egentligen.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2013.03.04 - 14:49:15 »

Bra det följs upp! har du kollat vad du beställt, om det stämmer med beloppet?
Om hon legitimerade sig, finns dom uppgifterna kvar? då kanske polisen kan ringa henne, jag menar DOM kan få fram information om henne genom dom uppgifterna. Eller?

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #184 skrivet: 2013.03.04 - 16:16:13 »

Inget belopp. Men det har löst sig. När jag kom dit för att hämta amerikapaketet kom alla rusande, för Susanne hade varit in med mitt paket. Det visade sig att våra paket hade samma nummer, men hennes låg på ett annat utlämningsställe dit specialpaket kommer. Verkar ju inte klokt, det är ju lätt hänt att man går till sitt vanliga ställe utan att titta så noga.

Det var öppnat och de bad mig kolla att allt stämde. Upp halar jag en lite påse med små sladdar och prylar i och fattar ingenting och säger att det här är nog inte mitt. Sen inser jag vad det är. Jag beställde faktiskt en pryl från Tyskland, men det hade helt fallit bort. Antagligen p.g.a. att det inte var lagervara och skulle ta tre veckor att få hem. Det gjorde det alltså inte.  :shy:

Så allt har kommit till rätta och tullen höll sig som vanligt borta från amerikapaketet. Bara att vänta på DX då.  :clapgrin:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2013.03.04 - 16:24:03 »

:smack_head: jösses vilken såpa. Men SKÖNT det löste sig. Och du fick tag på ditt paket!!!!  Iallafall skönt att dom var villiga att hjälpa dig. men samma nummer, det är litet KONSTIGT!!!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #186 skrivet: 2013.03.04 - 19:46:28 »

Ja, visst är det. Jag tror inte det var ett misstag att det var samma nummer. Det bildades så lång kö bakom mig så jag hade inte mage att stå kvar och fråga om detaljer. Jag ska fråga nån annan gång, för det är ju faktiskt intressant att veta. Jag tycker ju datorn borde ha reagerat ivf.
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2013.03.04 - 21:03:07 »

Skönt att det där löste sig.

Rådjur får du äta om du kan skjuta det när det passerar över tomten här, eller, jag måste kolla upp vad som gäller.   :hm-hm:

Staden har faktiskt försökt att skjuta av dem, men något av dem är kvar i alla fall. I somras drog vi upp gardinen en morgon och såg en rådjursmamma med två kid sovandes tre meter från huset.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2013.03.04 - 21:23:37 »

Skjuta? Jag är en stenåldershemul. Jag springer ihjäl dem! :willy:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2013.03.04 - 21:42:15 »

Det är okej, gör som du vill.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #190 skrivet: 2013.03.04 - 21:50:05 »

Fast jag trodde ni hade färdigskjutna. Och jag vill ha rönnbärsgelé till! :tasty:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #191 skrivet: 2013.03.05 - 08:29:04 »

Efter regn kommer solsken. Amrisarna hade skickat fel färg så nu skickar de en ny utan extra kostnad. Jag får alltså en extra, dessutom var den felaktiga färgen den jag valde på från början. Win-win!  :clapgrin:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #192 skrivet: 2013.03.05 - 09:39:30 »

Förresten har jag kollat vandrarhem på Åland lite. Det är dyrt! Men det är det här också. Varför finns inte såna där vandrarhem som Turistföreningen hade förut längre? Såna där man bara får en enkel slaf i en sovsal.
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #193 skrivet: 2013.03.05 - 11:46:55 »

Fast jag trodde ni hade färdigskjutna. Och jag vill ha rönnbärsgelé till! :tasty:

Ja, vi har rönnbär i frysen sedan i höstas. De påstår bestämt att de ska transformeras till gelé, och jag väntar tålmodigt på att det ska hända. Jag kan meddela om det inträffar.
Loggat
ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #194 skrivet: 2013.03.05 - 11:52:31 »

Förresten har jag kollat vandrarhem på Åland lite. Det är dyrt! Men det är det här också. Varför finns inte såna där vandrarhem som Turistföreningen hade förut längre? Såna där man bara får en enkel slaf i en sovsal.

Folk är så bortskämda nuförtiden, finns ingen efterfrågan...

Jag tror att det mest prisvärda (förutom att sova hos oss) är att boka båt+boende. Tror Eckerölinjen har störst utbud på boende, stugor/ hotell/ vandrarhem. Men allvarligt så kan jag PMa dig. Du kanske vill vakta huset, vattna grödorna och plocka mördarsniglar när vi reser bort? Fast det är ju i villakvarter i Mariehamn, inte allra mysigaste landet-Åland.
Loggat
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544