Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 18:30:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248548 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2013.02.27 - 21:02:09 »

följer med i ett kanonabonnemang. Jag betalar nu 30 euro i månaden för -ingen aning hur mycket ringminuter eller SMS, och 500 Mb internet. ringa gör jag inte men jag MÅSTE betala det även om det inte används. SMSsa gör jag litet då och då men sällan så mycket, tror det var 150 i månaden, lägsta dom hade. alltså incl HTC desiren jag har nu.

Den här är 275 ringminuter, SMS ELLER Mb, plus 500 Mb extra om man vill för 1.50 (Glöm inte det är Euro!)  plus Samsung Galaxy S3 mini för 23,50 i månaden. och att dom där 275 används till "whatever" tycker jag är kanon.

Hemma är det Wifi som gäller såklart. Tror inte jag kommit över dom är 500 Mb i månaden NÅGON gång alls.... och aldrig gått över SMS/telefonminuterna.

Samma nät jag har nu, men annat "företag" en som inte har en egen affär. Det är nog det som trycker priset.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #166 skrivet: 2013.02.27 - 21:12:26 »

Låter jättebra! Jag betalar ungefär som du gör nu, men jag har obegränsat allt. Problemet är att jag använder nästan ingenting. Det var halva priset på värstingabonnemanget när jag köpte och det var obetydligt dyrare än det jag tänkt så...

Jag hade ju mobilt bredband tidigare (billigt genom kabelleverantören). Jag sa upp det eftersom jag kan koppla upp laptoppen via mobilen och sa också upp min fasta telefon, så jag betalar ungefär lika mycket som jag gjorde förut. Så ingen förlust så, men det kunde ha varit en besparing om jag tänkt lite mera. Få se när det här abonnemanget går ut om ett drygt år. Det är på ett sätt dumt att inte behålla det iom att det var så nedsatt i pris. Får väl se hur mycket jag använder då, om ett år.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2013.02.27 - 21:39:28 »

Just det, min går ut 4e maj, men jag kan  beställa mobilen redan 4 mars sa dom. Låter helt ok ;)

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #168 skrivet: 2013.03.01 - 13:24:16 »

Nu har mitt kommit, tror jag.  :cheerleader: Fick avi och det stod ingen avsändare. Typiskt, de måste ha varit här precis när jag var ute och handlade i går. Nåja, jag fick ett annat paket också, så jag hade behövt gå dit ivf.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2013.03.01 - 14:38:25 »

bra med promenad också!  :clap_jump:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #170 skrivet: 2013.03.02 - 12:17:35 »

Nä, det var inte bra alls. Mynlen, fick du ditt som vanligt brev, inte paket? Jag tror ivf jag fick det förra gången, ivf kom brevbäraren med det. Jag fick nämligen inte ut paketet. De påstod att det redan var uthämtat! Hon såg lätt förvirrad ut när jag undrade hur det hade gått till när hon stod med avin i handen.  :ninja:

Nu måste jag ringa postens reklamationsavdelning på måndag. Det värsta är att jag inte vet om det är paketet från DX eller nåt annat. Hon sa att det var skickat från Tyskland. Dessutm var det paket. Fast brevbäraren hade ändå varit här och ringt på, så de kanske gör det med paket också ibland nu? Eller, det stod att han hade ringt på igår 11.15, men då var jag hemma och vaken! Fast jag har varit med om det där förut, de typ blåser på dörren och sen skriver de snabbt en lapp och springer!  :loony:

Jag är orolig nu att det är det andra paketet med finare innehåll som jag väntar på från USA som av någon underlig anledning passerat Tyskland, men jag tror det är för tidigt. Grejerna från DX för 78:- överlever jag väl om jag förlorar.  :worried:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #171 skrivet: 2013.03.02 - 14:15:12 »

Mitt var så litet att det var ett litet vadderat kuvert.  Jobbigt när dom påstår att det redan hämtats ut. Här har en arbetskamrat som hade beställt något och dom sa att det inte kunde levereras eftersom "ingen var hemma". Men dom bor jämte en affär där dom ska lämna paketen (om ingen är hemma men dom VAR hemma hela tiden pga att en av dom hade opererats). Så det stämde inte. 4 ggr hände detta, och sen visade det sig att det var ett gäng där som stal alla paket med det där företagsnamnet på...

Hoppas det löser sig på måndag. Jobbigt att måste vänta. och ja, 79 kronor är inte så mycket men kul är det aldrig!

Hade i veckan beställt pärlor genom ebay. Kom idag. Toppen!  Från Engeland alltså.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #172 skrivet: 2013.03.02 - 15:02:51 »

Här bär de ju inte ut paket vad jag visste, så det är lite skumt. Jag vet ju inte om det är från DX. Jag tror inte det kan vara Amerikapaketet, men nån kan ju ha skickat mig en fin present och nu är den borta.  :sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2013.03.02 - 17:14:15 »

det vet du inte än. Men konstigt är det ja, om dom inte bär ut paket!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2013.03.02 - 17:53:32 »

Det retsamma är att jag kanske aldrig får veta. Om de lämnat ut det till fel person och sen kommer paketet från DX, då får jag ju gå och undra vad det var i paketet som kom bort. Det kan ju vara guld och ädelstenar!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #175 skrivet: 2013.03.04 - 09:25:16 »

Svenska posten suger så fett!  :fork_off:

Jag skulle ju ringa reklamationsavdelningen "så skulle de reda upp det". Människan konstaterar att paketet mycket riktigt är uthämtat och sen säger hon snorkigt "det var säkert du som var där och hämtade det då, man behöver ju inte avi". Efter att jag höjt rösten något åbäkar hon sig att kolla och paketet är uthämtat av någon Susanne (som jag alltså inte heter). Men så bra, säger jag, då kontaktar ni henne då? Hon måste ju ha fått fel paket helt enkelt. Postidioten håller med om att det antagligen är vad som hänt, men kontakta Susanne, de tänker de inte göra. Sådant gör de nämligen inte. Däremot kunde jag kontakta avsändaren som sedan kunde ställa skadeståndskrav på posten. Jaha, frågade jag, hur ska jag veta vem avsändaren är då, ni har ju inte behagat skriva det på avin? Och varför i helvete kunde de inte kontakta personen som fått mitt paket? "Varför" vägrade hon svara på, bara tjatade om att de aldrig "jagade" individer och deras ansvar var bara gentemot avsändaren. Dra mig på en liten vagn!  :so_mad:

Jag vet inte om jag orkar försöka förklara detta för DX, de pratar knappt begriplig engelska där och jag kan ju inte ens veta om det var deras paket!  :bang_head:
Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2013.03.04 - 10:06:19 »

Svenska posten suger så fett!  :fork_off:

Den som "avskaffade Postverket" (eller vad man nu ska kalla det...) skulle fan i mig arkebuseras!

Jag är närmast libertarian - men vissa funktioner i samhället skall staten styra upp med närmast "gammalbyråkratisk" regim. Polisen, Försvaret, Posten kanske till och med viss basal struktur/service inom apoteksväsendet, färdtjänst, hemtjänst och järnvägstrafik... Att vara libertarian är att var kluven... för att travestera någon avglömd liberal.
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2013.03.04 - 10:46:21 »

Jösses, helt galet!  :eeek:

Välkommen till Åland, här har vi äkta gammaldags post.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2013.03.04 - 10:56:46 »

Pratade med utlämningsstället där de var mycket vänliga och hjälpsamma och inte alls försökte avhända sig ansvaret. Dyker Susanna upp med mitt paket ska de lägga raberber på det och ringa mig. Dessutom ska de kontakta posten och ta reda på vad som verkligen gäller, för det bemötande jag fick stämmer inte med den information de fått.

Hörru, jag vill verkligen besöka Åland! Visst har ni allemansrätt där så man får tälta fritt som i Sverige? :smile:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2013.03.04 - 12:23:47 »

Näpp, man ska fråga markägaren. Fast vad jag förstår är det okej att tälta ändå en natt om man inte vet vem markägaren är och man inte är i närheten av bebyggelse. Så i praktiken är det kanske nästan som i Sverige.

Det var diskussioner under förra året om att ändra till riktig allemansrätt, men det är lite konservativt här, inte så lätt att ändra saker. Det har ju både fördelar (typ posten) och nackdelar (som modern nylig Stockholmare blir man galen)... Men du är välkommen att bo hos oss såklart!
Loggat
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544