Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 18:38:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 248557 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #120 skrivet: 2013.02.05 - 06:52:16 »

Lite fort.

Fyll påsen med något. Inte proppfull. Bara så du kan vika ner kanten minst två men hellre tre gånger. Knäpp ihop. Klart. Behöver du vika fler varv för att nå ner till innehållet så gör du det innan du knäpper.

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2013.02.05 - 15:12:01 »

Jaha, det får inte vara luft i påsen liksom? Ska innehållet liksom pressa mot nedvikningen?

I så fall var min idé med lite toapapper ingen höjdare.  :lmao: Men jag kan packa den full med toarullar ju! Har nyss bunkrat.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #122 skrivet: 2013.02.05 - 17:24:06 »

Jaha, nu har jag utfört häxprovet på påsen. Den flöt som en kork. Jag pressade ner den under ytan och vände lite på den så alla sidor kom under ett tag. Själva påsen höll tätt, men det läckte in lite vatten, inte mycket, genom öppningen.

Är det nåt trick jag ska lära mig eller är det så att det inte är meningen att rullningen ska komma under vattnet? För mina syften duger den gott även med det här lilla läckaget, men det vore ju bara att veta hur det ska vara.
Loggat

Sorla

« Svara #123 skrivet: 2013.02.05 - 19:34:23 »

Jo, det är tänkt så att innehållet liksom ska låsa fast rullningen. Den ska ju inte ta in vatten alls genom öppningen, så jag vet inte varför din påse gjorde det.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2013.02.05 - 20:39:04 »

Nu har jag beställt två småsaker. 6.18 dollar, betalat med paypal och det går så smidigt!
Få se nu hur lång tid det tar.
siliconpinnarna ser fina ut också men litet för dyrt egentligen. Hade aldrig sett det förr. Provar först knappen, fungerar det inte kan jag övergå till silikon.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2013.02.05 - 21:16:49 »

Silkonpinnen har lite tyngd och det är bra. För när man pratar så gör det att sladden hänger rakt och fint och inte fastnar i kläderna. Men de på Amazon är säkert lika bra. Det är ju halva priset och då får man tre stycken!  :so_mad:

Sorla, jag gör nog nåt fel. De där listerna upptill, de som man rullar ner och knäpper ihop sen, blir som sagt som en ögla. Jag trodde det var ett handtag. Ska det vara så?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2013.02.06 - 14:05:04 »

kommer nog att beställa silikonerna senare och ge dom som present till ungarna. Eller nåt. Men först knappen för att testa dx!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2013.02.06 - 16:00:47 »

Samma knapp som jag? Den skulle nog hålla reda på slacket på sladden till mobilen, men inte hålla den sträckt när man pratar. Tror jag.

Antagligen skulle man kunna göra såna där pinnar själv. Man kunde ju ta rund trästav och såga en skåra i varje ände för sladden. Peta i lite silikon i (sån på tub) i skårorna för att de ska få mjuka kanter och greppa och skruva på nåt för att ge tyngd. Sen kan man måla det hela i glada färger.  :clapping:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2013.02.06 - 16:36:47 »

jag pratar hursomheslt inte i telefonen. Jag ska ha den till jävla långa sladden till CI et när jag lyssnar musik...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2013.02.06 - 16:47:27 »

Aha! Då kan nog knappen vara bra. Hade min på mig igår när jag gick till ett ställe ungefär en halvtimme bort. Den satt kvar fint där jag satt den både dit och hem. Använder inte mp3-spelaren ute så mycket längre, då det blivit lite dåligt med promenaderna, så jag har inte testet så många gånger förut.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2013.02.06 - 19:40:29 »

förstår det. Men jag har den i ofta i bilen och då blir jag galen av sladden! Få se hur det fungerar, och så tyckte jag knappen var SÖT.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2013.02.06 - 20:21:26 »

Ja, den är inte ful-ful. Menade bara att det inte är någon designvara direkt. Få se vad du får för färg. Jag fick ju turkosblå som jag av någon konstig anledning valde på pinnen också. Dels gillar jag inte färgen speciellt och så passar den inte alls till de ytterkläder jag har. Man gör konstiga saker ibland.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2013.02.14 - 06:32:22 »

Mynlen, titta vad jag hittat. Knappceller!
http://dx.com/p/3v-cr2032-lithium-cell-button-batteries-5-piece-pack-135614

13:80 SEK för 5-pack. Det finns ännu billigare, men de där har fått bra reviews och googlar man verkar det vara ett välkänt Japanskt märke.  :clapping:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2013.02.14 - 07:41:21 »

Så där ja. 2 x 5 knappceller och en 25-liters dry bag för 76:- (SEK).  :clapgrin:
Nu får vi se hur lång tid det tar den här gången.

Jag har även fått ett paket från tretti - utan att ha beställt något från tretti - det ni!  :loony:
Loggat

Sorla

« Svara #134 skrivet: 2013.02.14 - 07:42:29 »

Ja, det blir som ett handtag också. Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild och lägga upp så du får se.

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544