Bestämde mig till slut för att införskaffa såna där superunderkallingar. Såg tips på nätet om en firma som heter Ullmax som skulle både vara billiga och ha bra kvalité. Jag sitter precis i mitt microunderställ med mina Active Socks på fötterna och nog känns det skönt alltid! Kan ju inte uttala mig mera innan jag provat ute, men Sorla har deras prylar och säger att de är fina som snus, så de får komma med på listan.
Man får ett helt ullset, tröja och kallingar, för samma kostnad som bara en del kostar i handeln. Jag har varit ute och rekat och 6-700 får man ge för ett par kallingar - minst. Jag fick ett Merono ullset, ett microset, 4 par ullstrumpor (blandat), 2 tjockare och 2 tunnare för ungefär 1100:-. Mycket pengar, men det hade man inte fått mycket för i sportaffärn om det inte varit superrea.
Storleken passade också, XXL så klart! Kunde nog ha klämt mig i ett par XL, man det är skönt när det inte sitter åt. Bra muddar som gör att jag inte känner att ärmar och ben egentligen är för långa. Jag är just nu mycket sexig och den svarta fantomendräkten framhäver min hängmage på ett smickrande sätt.
Sockorna är supersköna! Känner inga sömmar som skaver och de var inte trånga runt vristen heller. Har ibland problem med det, inte för att jag är så tjock faktiskt utan för att jag har åderbrock. Börjar inse att såna där vita i bomull man köper i 5-pack kanske inte är det bästa att ha på fötterna.
Nu ska jag gå och prova mina merinoullisar.