Nu kom mitt paket från DX och det var bra det, för jag använde mina sista dåliga Clas Ohlson-batterier häromdagen. Andra gången jag fick byta i köksvågen sedan jul, två knappceller varje gång!
Drybagen verkar bra. Tunnare och smidigare kvalité än den andra, gillar den här bättre. Men storleken... Den skulle vara 25 liter. Den gamla (blå) är 10 liter...
Jag mätte säcken och räknade ut volymen som om den vore en rak cylinder. Då fick jag faktiskt knappt 22 liter, men då är ju inte hänsyn taget till att den är toppig nedtill och att kanten måste rullas ner. Man ser ju på bilden att den inte kan rymma 2 1/2 gång så mycket som den blå! Får nog ta den den på 50 liter om jag ska få en så stor som jag tänkt mig.
Men det gör inte så mycket, den känns bra, så den kommer nog till användning.
Muggen jag köpte förut var ju också mindre än angivet, så man kanske ska ha det i bakhuvudet, att det inte alltid stämmer så bra.
Batterierna var fint packade i såna där strips där man kan riva av så många man behöver ta med sig, varje batteri i sin egen blisterbubbla. Jag tror jag ska sätta i ett par såna här i vågen istället, så jag får veta om de är bra fortare.