herrenadå jag får la portionera ut lite hemlisar i taget
nå, jag va uppe i modiga 121 kilo å hade fått tid till magsäcksoperation, eller åtminstonde bedömning. min gubbe tyckte att det va hemskt att jag skulle "stympas" så,å jag sa att jag skulle försöka en sista gång , sen jäklar va det kniven som gällde!
jag hade redan varin inne å nosat på gi som hade funkat lite sådär, så då tänkte jag att om man blir lite extremare så kanske det funkar. detta va för ca 3 år sedan, då använde jag inte dator å visste ej om lchf.
sagt å gjor jag la ner det mesta av kolhydraterna å började krympa
. sen hittade jag skaldemans bok å fick saker förklarat för mej.
till att börja med va jag stenhård, inget socker
, ingen stärkelse
, du vet ABSOLUT INGET av det . bort med frukt , allt bröd osv.
jag käkade inte noll kolisar , men yttepytte lite.
dessutom la jag av med att äta regelbundet, man e ju idiot som i alla år ätit efter klockan istället för att känna efter om man verkligen e hungrig
.
så ibland åt jag tidigt å ibland sent, dessutom la jag ner mellanmålen, tre mål om dan räcker !
detta viktras tog mindre än ett år.
när jag va nere på 68-70 stannade vikten där , så länge jag lät bli stärkelse, potatis o socker va det lungt , jag kunde äta när o vad jag ville
.
i höstas började fusket på 2 månader gick jag upp närmare 15 kilo, då frossade jag inte nämvärt utan tyckte att jag skulle väl kunna klara att äta som alla andra, dvs potatis till middagen ibland , nån macka här o där å lite glass osv. funkade INTE, så nu e jag här å det e ju faktiskt himla trivsamt, detta va kortversionen av mina senaste3 år. jo just det jag e 178 cm lång.