|
Nora
|
|
« Svara #1 skrivet: 2011.04.20 - 22:17:43 » |
|
Håller med Hemul!! Såg att det skall vara LCHF camping inte långt från oss, en hel helg med föreläsare som ex AD och SSS. Och vad mera tror du, jo några som skulle vara närvarande och sälja allsköns produkter http://www.spireaisaffle.se/Och jag tänkte precis det där att jösses vad det ska te å bli märkvärdigt. Fast jag tänker inte köpa nåt
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2 skrivet: 2011.04.20 - 22:25:44 » |
|
LCHF-nyheter
Pizzamix 3,8g kolh. Brödmix Mandel 3,6g kolh. Brödmix Pumpafrön 4,2g kolh. Brödmix Solrosfrön 4g kolh. Kakmix "kokoskaka" 4,6g kolh.
Finns i butiken nu!Snart får man LCHF-kuponger från ICA! Ska du på campingen alltså?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #3 skrivet: 2011.04.20 - 22:32:49 » |
|
Har inte anmält än, men måste erkänna att jag skulle vilja se och höra dem live
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #4 skrivet: 2011.04.20 - 22:38:35 » |
|
Det var det jag menade i en tidigare tråd, där jag skrev att när jag hittade hit var LCHF punk. Fast jag menade såklart underground, för det är ju så det heter numera!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #5 skrivet: 2011.04.20 - 22:42:44 » |
|
Har någon av er här inne lyssnat på SSS eller AD nån gång? I så fall, vad tyckte ni ?? Är det värd att slösa en helg på ???
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #6 skrivet: 2011.04.20 - 22:45:36 » |
|
Nix, inte jag.Den enda relaterade person, även om perifert så, jag hört är hemlige kocken. Han var tråkig och oangagerad och verkade ha bråttom till bokbordet. Men det frågade du visst inte om.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #7 skrivet: 2011.04.20 - 22:56:55 » |
|
Känner att vi är riktigt på våglängd i kväll Hemul, jag har fått precis den känslan kring "hemlige kocken" Egentligen synd, eftersom boken verkligen tände mig då jag läste den! Men det är väl så att det händer nåt med folk på vägen till "berömmelsen" .. Däremot en som motsvarade förväntningarna var AEe. Han var riktigt sympatisk ...fast inte så lång som jag tänkte att han skulle vara, men du så mager!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #8 skrivet: 2011.04.20 - 23:19:44 » |
|
MEN däremot skriver "hemlige kocken" utmärkta krönikor i Svenska Dagbladet varje fredag. Jag tror att han kan vara en människa som har svårt att tala till människor i verkliga livet, men däremot har lätt för att formulera sig skriftligt, och att det därför blir ganska så hafsigt när han talar. Kan också vara så att han han är en ovan talare, vilket gör att man ofta tycker att man redan sagt allt med det man har skrivit, och därmed gärna gör det hela kort iom att man inte inser att alla där inte har läst det man har skrivit. Blev det rörigt? Förlåt isf!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #9 skrivet: 2011.04.20 - 23:24:05 » |
|
Nja, prata kunde han, men det kändes oengagerat och var bara en rekapitulation av boken. Man väntar sig ju lite bonusinformation på ett föredrag liksom.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #10 skrivet: 2011.04.20 - 23:35:27 » |
|
För all del, han skriver mycke som är bra. Visst kan det vara så att han kanske inte gillar situationen med att vara i fokus .. men jag kom att tänka på att han kanske är på väg att bli utbränd
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Aily
Newbie
Smörklickar: 0
Antal inlägg: 8
|
|
« Svara #11 skrivet: 2011.04.21 - 15:27:24 » |
|
Hela grejen med LCHF tycker jag är att använda naturliga råvaror. Färdigtillverkade kolhydratsubstitutprodukter tycker jag känns jättefel.
|
|
|
Loggat
|
”Galenskap är att göra samma sak om och om igen, och förvänta sig ett annat resultat.” - Albert EinsteinAily Adams Rockar Fett!
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #12 skrivet: 2011.04.21 - 15:59:43 » |
|
Håller fullständigt med i att det som tilltalar allra mest är att i största möjliga mån använda naturliga råvaror (Hej, förresten, trevligt att språkas Aily )
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #13 skrivet: 2011.04.21 - 16:28:20 » |
|
Sånt där färdigmalt mandelmjöl skulle jag inte köpa. Nötter och mandel innehåller ju mycket fleromättat och det måste oxidera snabbare när det är malt. Bättre att köpa en Bullet. Men jag tror det här bara är första steget. Snart finns nog mycket mer avancerade och konstgjorda "produkter" än finmalda nötter.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #14 skrivet: 2011.04.21 - 16:35:33 » |
|
Ja jag begriper mig inte på de där proteindrinkarna som tydligen många dricker Har aldrig provat, men fattar lixom inte poängen. Bättre att äta ett par ägg då
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|