Har fått en tanke om detta med sug. Kanske krävs det en viss blodsockerhöjning för att utlösa suget. Jag funderar för folk som äter som jag blir ju också av med sug och får lågt blodsocker.
Vet inte om jag svamlar nu, men detta med Annikas glukosbelastningstest fick mig att fundera. Om man dagligen äter exampelvis potatis, ivf en viss, lite högre kolhydratmängd från annat än blad, då borde det ju rimligvis inte orsaka någon större spik i blodsockret eftersom man är van att hantera den mängden. Fick jag en sån spik så borde jag ju känna av det påföljande blodsockerfallet om inte annat och det gör jag inte. Ni som inte är vana och gör att avsteg med potatis eller motsvarande ibland, ni får kanske världen spik och då kommer suget.
Den här relativt nya varianten som kallas
Perfect Health Diet har ju blivit rätt populär. Hittade till min en förvåning en
tråd på KiF där folk går över till den på löpande band. Jag köpte boken för rätt länge sen, men inte läst den ordentligt än, men om jag fattar det rätt rör det sig där om MINST 50 g stärkelse per dag, men normalt 100 upp till 150 g. Och folk på deras sajt rapporterar också att sötsuget försvinner snabbt.