Inget fel alls på salt och peppar men jag försöker utveckla min matlagning och det gör jag inte med bara salt och peppar i alla rätter. Jag vill inte vara helt outbildad inom matlagning resten av livet, det räcker att jag varit det i 30 år.
Barn finns inte i detta hushåll, eller förresten, sambon kan väl nästan liknas vid ett barn när det gäller mat men jag försöker lära honom att äta ny mat.
Just kyckling är något som jag verkligen gillar köttsmaken av, liksom älg. Nöt är helt okej men jag avskyr fläsksmaken, fläskkött ska vara överkryddat eller starkt rökt om jag ska gilla det. Sambon däremot gillar inte kyckling (mest pga skrämsel och ovana tror jag) så jag vill krydda det lite så att han 'glömmer' att det är kyckling.
Såsen till romkycklingen, kan jag använda stekskyn som blir när kycklingen står i ugnen och vad ska jag ha i mer?
Exakt var ska jag sticka in termometern? I tjockaste delen ja, men jag har för mig att bröstet inte behöver bli lika hett som resten, eller är jag ute och cyklar nu?