Fast ibland undrar man vad de sysslar med.
Hmmm Grisarsle är väl början på en rad goda korvar ( Inte sådana som kommer ur där bak).... tarmarna används väl till korv eller???? Bättre än de s.k skinnfria korvarna...undrar vad dessa är gjorda av.... nä förresten har ju slutat att äta sånt... så naturligt som möjligt skall det vara...
Men konstigt nog har jag i Lidel butikerna upptäckt en för många väl förborgad hemlighet.... tyska och danska samt finska korvar och skinkor innehåller alltid mindre kolisar.... de svenska är nästan alltid sötade man undrar ju varför????
Till och med coops änglamarks bacon är sötat
.... tacka vet jag lidels bacon på 400 gr förpackningar...mycket fett och inget tillsatt socker..... samt jäkligt gott och billigt....
För att inte tala om finsk smörgåsgurkan , den innehåller minimalt med kolhydrater ( klart under 5g ) och är klart det livsmedel som jag saknas mest från Finland. När vi köper en hel burk ( 10 liter ) går det åt inom en vecka här hemma.
Vi skulle behöva köpa en hel bagagelucka full av denna varan för att det skulle räcka någorlunda.
Den svenska smörgåsgrukan innehåller väl kring 15 g kolisar / 100g ?
Ja, massa onödig socker här i Sverige
, i Willys hittade jag en stor burk av mini-gurkor ( något kort namn , som började med s...tror jag ) som smakade lite som den finska, men där står ändå inte hur mycket kolhydrater det finns i burken
Blev detta lite OT, vi skulle väl snackat om slakt här
Affe