Så du menar att kolhydratbegränsning har positiv inverkan på din reumatism, eller fattar jag fel nu?
Ibland blir jag så himla arg över att vi lurats att äta all skit som nu finns i butikerna, tänk om min mormor (och andra reumatiker) hade kunnat slippa sin hemska reumatism istället för att ha sådan hemsk värk hela tiden. För att inte tala om alla andra hemska effekter som verkar höra ihop med den mat vi rekommenderats. Jag fattar verkligen att folk kan bli fanatiska när de bara genom att andra kosthållning kan bli mycket friskare. Hur kunde vi egentligen låta oss luras såhär?
Fascinerande att vi just i Sverige ligger i framkant när det gäller förändringen som nu är på gång, jag trodde aldrig att vi som i vanliga fall litar blint på våra myndigheter skulle våga oss på att säga emot dem. Jag är van vid att vara kärringen mot strömmen så jag blir verkligen förvånad över hur snabbt svenskarna verkar ta till sig detta.
Tillbaka till ämnet nu, hur mycket curry måste man äta för att det ska ha effekt? Jag gillar curry men har svårt att hitta användningsområden för det, mest för att jag är lite begränsad i min matlagning.