Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:52:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varifrån får man pengar då?  (läst 6037 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« skrivet: 2011.01.30 - 12:19:34 »

En kort notis:

http://www.expressen.se/ekonomi/1.2310177/bara-var-tredje-jobblos-fick-a-kassa
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.01.30 - 14:52:18 »

Tandfen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #2 skrivet: 2011.01.30 - 21:03:34 »

Vad vill du helst ha? Tänderna eller pengarna? 10 kronor/tand i dagens läge. Det blir 320 kr. Inte speciellt mycket!  :rolleyes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.01.31 - 01:58:52 »

Tomten kanske?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4 skrivet: 2011.01.31 - 14:00:49 »

Föräldrarnas pension, äkta maken, barnens barnbidrag, bostadsbidrag........ Varför ska vi ha ett välfärdssystem när folk helt uppenbart klarar sig utan a-kassa? Det kostar ju bara alla oss arbetande en massa pengar som vi hellre lägger på nya plasmaTV och Ipads.  :crazy:

jag hoppas ironin gick fram.....

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #5 skrivet: 2011.01.31 - 22:46:29 »

Jag såg i går en dokumentfilm om Hitlers projet " sinneslöa".
De tillverkade på allvar propagandafilmer om hur barmhärtigt det är att
befria dom " sinneslöa" från sin meningslösa tillvaro.
" man skulle ju önska det själv om man skulle bli en vårdkolli"
och
sedan fick han folk att gå med på att transportera massor av funktionshindrade, döva, blinda,
barn till arbestlösa och fattiga till anstalter där de gasades ihjäl på en gång när de klev in.

" de skulle befrias " så att " man fick mer plas för större hus till familjer med många barn"

Vårdare och sköterskor, läkare gick med på det, för de undervisades så.
Det satt folk på olika kontor och bedömde på papprena vem som skulle bli befriad och vem som fick
" lida vidare".
Släktingar fick bara ett brev där det stog att dessa männniskor hade dött för influensa eller hjärtproblem och sedan kremerats, urnan skulle kunna hämtas om de så ville.

Helt plötsligt började man se paralleller.
Inte så grova, men dessa attitydsförändringar.
"man ska jobba" , " alla ska jobba" , " alla mår bar av att få bidra"
" alltid blir det någon som hamnar mellan stolarna, det kan man inte hjälpas"
" vi ska utreda reformen, men det dröjer ett år till, någon individ kanske kommer i kläm,
men det är inte så mycket"

Men dom som drabbas, är människor, deras familjer, de får sälja hus ,bil , allt för att sedan kanske ,
om ett år få höra att visst får du tillbaks din sjukförsäkring,
MEN då bor redan någon annan i deras hus, där deras barn har vuxit upp och lekt på trädgården.
DEN får man aldig tillbaks, utan då trängs man i en hyrestvåa, betalar högre avgifter än man hade i huset,
och har ingen plats åt ungarna och deras familjer när de kommer på besök.
 :cry:
" men alltid hamnar någon mellan stolarna"
 :cry:
Loggat
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #6 skrivet: 2011.01.31 - 22:55:14 »

Men det var ju så vi ville ha det, Svenska folket. För det var ju vad de flesta röstade på.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.01.31 - 23:21:50 »

Vi har en lång historia av att rensa ut oönskade element. Tänk bara på hur folk blev kastrerade på mentalsjukhus långt in på 60-talet och kanske inte var mentalsjuka ens, utan hade bara blivid undangömda på institution. På 30-talet skickade nassarna folk hit på studiebesök till Rasbiologiska institutet. Vi var långt framme vad det gäller sånt, nämligen.

I den vevan yttrande en socialdemokratisk riksdagsman följande i riksdan. Jag har tyvärr tappat bort originalet och tar det från ett mail till en engelskspråkig bekant, så det är min kanske knackiga översättning till engelska.

"It is my conviction, the modern society has the principal right also to end a life. I assume, gentlemen, that we in a maybe not so distant future, within the society will be forced to consider to end such lifes, lifes of aidless and deformed idiots that from start is doomed to be a burden to society and to all others and themselves an anathematization."

Det var mer, det var inte bara idioterna som skulle väck.
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #8 skrivet: 2011.02.01 - 06:41:46 »

Jo, du har rätt. När jag skrev det jag skrev igår funderade jag på vad det fanns för alternativ som var bättre. :confused3:
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #9 skrivet: 2011.02.01 - 07:38:22 »

Jo, men LO har ju helt rätt i sitt inlägg. Svenska folket röstade fram detta. Och jag blir så jäkla rädd!  :shock: :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #10 skrivet: 2011.02.01 - 16:21:16 »

Jag är inte väldigt aktiv på massa forum, men läser ibland på flashback, och föräldraforum i ämnenan " allt mellan himmel och jord" likaså ser man kommentarar på aftonbladet / expressen till olika saker.
Det finns folk som verkligen tycker att alla sjuka fuskar och arbetslösa fuskar och alla ska flytta
till Stockholm för där minsan finns jobb åt alla.
Och att DERAS skattepengar ska inte gå till dom sin "inget gör" .
Så som de inte skulle få något för sina skattepengar i form av skola, dagis, polis, sjukvård, väg, gator och snöröjning...

Det är  bara att se hur tryggt och roligt det är att leva i samhällen där skilnader mellan fattiga och rika är stora.
Där måste man låsa in de rika med vakter för annars blir de rånade. ( TEX i syd-Amerika )
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.02.01 - 16:30:57 »

Det är dumhet också, vet du. Jag har en moster och morbror som är så där. Tycker att det är fel att alkisar får socialbidrag o.s.v., de har ju sig själva att skylla, bla bla bla. Men de är bara korkade, inte onda.

Jag tror det kan bero på rädsla och osäkerhet också, både i deras fall och andras. Det är väldigt viktigt att markera att de själva minsann inte hör till "de där". Lite som vissa homofoba personer som alltid måsta snacka skit om och visa avsky för bögar för att bevisa att de själva inte är en.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #12 skrivet: 2011.02.01 - 18:03:20 »

Vi har gamla vänner, som säger så,
att " det är bara skylla sig själv, ta vara på möjligheter"

Roligt att träffas när man vet vad , speciellt han, säger om " de där sjuka"
-vi träffas inte ofta, men vill inte klippa av helt. :sad:

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.02.01 - 18:12:56 »

Det har jag tyvärr gjort.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.031 sekunder med 23 databasfrågor.