Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 23:46:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298599 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #510 skrivet: 2011.06.06 - 20:02:52 »

Ekar och hemuler gå ej norr om Dalälven.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #511 skrivet: 2011.06.07 - 07:19:18 »

 :lulz: Jag sökte upp min by och det var det url som jag la ut  :lulz: Jisses! Nä, inte 17 bor jag där som länken anger.... Jag bor ju i Marks kommun för bövelen  :lick:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #512 skrivet: 2011.06.07 - 13:35:15 »

...och sist jag kollade låg det i Sverige.....  :pippi:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #513 skrivet: 2011.06.07 - 20:30:36 »

Jamen, det är bra att du har koll på bar du bor.  :lmao: Jag antar att det var gubben som körde hem efter HighChapparall......  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #514 skrivet: 2011.06.07 - 23:41:39 »

 :lulz:
hörrö ni, Norra-Finland börja någonstans vid Oulu, alltså snäppet söder om Haparanda, kanske vid Luleå. :nod-yes:
Resten av landet är syd , öst eller väst-Finland .
Så Lapväärti är väst-Finland, svensktalande område...
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #515 skrivet: 2011.06.08 - 00:48:17 »

Jamen, det är bra att du har koll på bar du bor.  :lmao: Jag antar att det var gubben som körde hem efter HighChapparall......  :flirting:
He he he japp  :lick:
Men jag lovar, det url som jag la ut var från sidan med min bys kartbild...  :ninja: :angry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #516 skrivet: 2011.06.08 - 07:49:07 »

:lulz:
hörrö ni, Norra-Finland börja någonstans vid Oulu, alltså snäppet söder om Haparanda, kanske vid Luleå. :nod-yes:
Resten av landet är syd , öst eller väst-Finland .
Så Lapväärti är väst-Finland, svensktalande område...


Oulu ligger mer i höjd med Piteå, eller strax söder om Piteå, som i sin tur ligger drygt 17 mil från Haparanda. Men det är bara omkring 13 mil från från Haparanda till Oulu.  :lol:
Skönt i alla fall att jag slipper bo på Nordpolen utan kan nöja mig med norra Sverige.  :lol:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #517 skrivet: 2011.06.09 - 00:22:30 »

Men om du nu hade bott på Nordpolen så hade du ju kunnat jobba hos Tomten ju!  :club: :flirting: Tänk va mycket du skulle ha kunnat uträtta där!... en bra LCHF kokbok under var persons gran tillexempel  :whistle: :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #518 skrivet: 2011.06.09 - 20:03:06 »

Fast jag hade nog valt MatRevolutionen eller kanske Ät dig ner i vikt, lite fakta behövs om folk ska fatta vinken.  :smile:

Vädret på Nordpolen hade i alla fall varit mer i min smak än detta klibbiga sommarväder, vi har 30 grader varmt inne som ute. Nu hoppas jag att det vänder tills i morgon för jag har mycket att göra då och i detta väder är jag helt utslagen och illamående.  :puke1:

Varför är det så långt kvar till hösten?  :mad_viking:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #519 skrivet: 2011.06.09 - 20:20:41 »

men va underbart med en höstälskare till. jag får alltid sura blickar när jag mitt i sommaren säger att jag längtar till hösten  :angry: . det bästa som finns e väl ändå att va ute i skogen å plocka svamp. mmmmmmm smörstekta kantareller  :w00t: , trattkantarellsoppa osv  :lick: 
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #520 skrivet: 2011.06.09 - 23:52:04 »

 :w00t: Jag älskar också hösten!!!!  :w00t: Härligt klar luft.. alla underbara färger överallt..  :inlove: de riktiga härligt våldsamma höststormarna som kommer ibland.. ja kort sagt så är Hösten helt underbar!!  :inlove: :nod-yes: :lol:
alla årstider har sin charm såklart... men just nu på sommaren... när det är varmt och klibbigt och man inte kommer undan någonstans... ja då är det svårt att se det "mysiga" i kråksången!  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #521 skrivet: 2011.06.10 - 06:13:45 »

Jaha, Konstaterar att de 4.2 kg som jag lagt mig till med under bikerhelgen är reducerats kraftigt till dags dato. Vägde in mig i måndags på 81.8 kg och har tills idag tappat 2.6 kg, bara genom att äta normal lowcarb! Känns rätt bra  :biggrin1: :thumbsup:
1.6 kg kvar....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #522 skrivet: 2011.06.10 - 06:19:33 »

 :thumbsup: Härligt!!!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #523 skrivet: 2011.06.10 - 06:37:45 »

Men! Du var borta och svullade (kolhydrater) några dar, kom hem och gick ner så mycket på, vad är det, en vecka? Detaljer!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #524 skrivet: 2011.06.10 - 06:42:54 »

 :shock: Längta höst redan!?! Jag älskar värmen! Men så är jag en frysbobba också. Nu är det precis lagom med 25-30 grader på dan och 15 på nätterna. Underbart för onda leder och muskler, bara jag håller huvudet i skugga. Kom just på att jag glömde solbrillorna på byrån i hallen idag.  :smack_head: Det var dumt!

Men är man redan varm i sig själv, förstår jag att den här värmen är en prövning.  :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544