Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 15:32:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298503 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2011.05.23 - 12:21:28 »

Man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellen!   :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #436 skrivet: 2011.05.23 - 16:55:28 »

Ha ha ha ha! Precis så resonerar jag med!
Nä, skämt åsido, det är inte konstigt om det hakar upp sig ibland eftersom jag hittills har tappat 6 kg så bromsar kroppen upp lite grann, det kommer snart ett gôtt ras. Men troligen senare i juni...ska ju på bikemeet  :mc: först den 3/6 på high chaparrall....där blir det svårt att leva LCHF så jag tänkte skita idet den helgen. Tre dagar i sus o dus med hamburgare pizza och gott att dricka  :cheers:

Har nu bestämt mig för att jag ledsnat på att jaga fårjävlar så ikväll kommer det hugade nya ägare till min besättning om två tackor med två lamm vardera och en bagge. Baggen såg för bedrövlig ut så jag var ute och klippte honom förut.  :sheep2: Herrgud, jag är helt slut i kroppen nu....  :crazy: :goggle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #437 skrivet: 2011.05.23 - 17:45:03 »

Jag behagen ovan midjan snör, men de breder ut sig nedanför, som Zarah Leander sjöng.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2011.05.23 - 18:59:41 »

 :laugh: och vad rätt hon har!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #439 skrivet: 2011.05.26 - 12:41:21 »

Jaha, så eftersom jag väntar in indianer i vassen ploppade det till ett kg på kroppen...  :glare: Aja, inte mycket att göra....
Nu börjar nedräkningen inför Swedish Bikemeet på High Chaparrall den 3/6! Hurra!  :yay:
Ska bli såååå fett najs att bara få gå där nere och sippa cider och umgås med alla go'a vänner man inte sett på ett helt år! :inlove:

Så här ser det ut när vi tidigt på morgonen ska sätta oss och åka ner  :smile: 

Sen blir det skåååååål!  :cheers: drinking_x2 :borracho: :drink: :drink2: :frogdance:


* Jag_och_sambon_ska_strax_kliva_pa_mcn_pa_vag_mot_HC.jpg (91.2 KB, 604x453 - visat 364 gånger.)
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #440 skrivet: 2011.05.26 - 13:46:01 »

Nice wheels!  :mc:

Men du ser då inte tjock ut. Och vad är indianer i vassen?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #441 skrivet: 2011.05.26 - 14:36:15 »

Indianer i vassen=månatlig blödning  :lick:
Nä på det fotot väger jag minst 8 kg mindre än idag, de skinnbrallorna kommer jag absolut inte i just nu  :sosad: så jag har ett par andra fula bruna blanka skinnbrallor så länge....  men de får duga.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #442 skrivet: 2011.05.26 - 14:38:49 »

Aha!  :strut:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #443 skrivet: 2011.05.26 - 17:03:08 »

För mig är det klockrent upp ett kg varje månad. Och det sätter sig i benen mest. Men som sagt, det går över på några dagar!
Klockrent mål att komma i de brallorna igen!

Kör försiktigt på mina vägar!  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #444 skrivet: 2011.05.26 - 17:31:06 »

Vadå dina vägar LO????
Bor du häråt?  :wave:
Vi har bara 12 mil eller 1.5 timmes färd ner...via Tranemo och förbi Kroksjön och sen Gislaved o Gnosjö.  :bg:
Kroksjön där vi alltid, utan undantag, blir stoppade av snuten för kontroll....  :angrywife: Det enda som sinkar oss  :biggrin1:

Och jag hade rätt, nu kom de smygande, indianerna i vassen   :crazy: :taktur:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #445 skrivet: 2011.05.26 - 19:15:45 »

Ok, jag hade fel. Rondellen i Hillerstorp är min, men inget annan du åker på  :whistle:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #446 skrivet: 2011.05.26 - 20:45:24 »

Hmm, rondellen? Om man liksom missar var High Chaparrall ligger och liksom kör för långt, då kommer man till Hillerstorp, va? För då har jag nog besökt den rondellen...  :lulz: Typ några gånger 2006.....  :so_mad: Min stackars son fick höra heeeeeela mammas vokabulär med mycket fula ord den gången....  :biggrin1: :redface:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #447 skrivet: 2011.05.26 - 21:00:33 »

Men då kör du inte över Gnosjö alltså...

Jaja, det var också mina vägar en gång i tiden, men inte längre.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #448 skrivet: 2011.05.26 - 21:31:39 »

Jaså? Lämnat ädla småland?  :whink:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #449 skrivet: 2011.05.26 - 22:21:17 »

Nej nej.
Jag jobbar med drift och underhåll av vägar. När jag en gång började i Jönköpings län var jag i området runt Gislaved, nu är jag runt Värnamo. Men jag bor inte där. Jag bor närmare den stora sjön... Och så ska jag ju inte jobba där så länge till, men det kommer nog ändå förbli mina vägar  :smile:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544