Corny
|
|
« Svara #375 skrivet: 2011.05.02 - 22:42:21 » |
|
Sånt är aldrig roligt, och det värsta beslut man som djurägare är tvungen att ta. Det enda som blir bättre av att avstå beslutet är ju att man får ha dem hos sig ett tag till, och då lider man bara med dem ändå när de har blivit gamla och sjuka. Dessutom är det alltid så att man vet att det ska hända, men så är man inte beredd på hur ont det gör ändå. Jag känner också med dig och din familj, moncaponca. Det måste vara tomt nu. Styrkekram till dig!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #376 skrivet: 2011.05.02 - 22:47:46 » |
|
Vilken tuff dag du haft, skickar varma tankar till dig ♥ Hur gammal blev Hobbe? Min äldsta tik ska väl snart den vägen vandra hon med, hon blir tretton år den 16 maj ..
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #377 skrivet: 2011.05.02 - 23:03:28 » |
|
Vilken sorgens dag. Förstår även jag som inga husdjur har haft...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #378 skrivet: 2011.05.03 - 00:36:39 » |
|
Hur har du lyckats med det, idalinda? Inga husdjur? Allergi? Du har ju barn, och de brukar ju tjata loss ganska så duktigt!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #379 skrivet: 2011.05.03 - 07:21:41 » |
|
Min mamma var hundrädd och vi hade ingen katt. Jag hade akvarie en kort period.
Min man har haft katter i sin ungdom.
Våra barn har diversa allergier och en har astma.
Så husdjur är ingen fråga hos oss, ingen av oss vuxna har någon större saknad för och barnen slutade tjata rätt snabbt när de fattade vad det innebär. Vi hade en underbar hundgranne tidigare, och speciellt mellansonen var jättekompis med hunden, då var vi ledsna när de flyttade många år sedan.
Om vi skulle flytta på landet på riktigt har vi pratat lite löst att det skulle behövas kanske katter. Men jag vill hälst inte ha djur inne alls. Dessutom verkar det vara svårare att få en hundvakt en barnvakt.
Jag hälsar gärna hundar och kan mysa med djur, men jag ser bara all jobb: mer mat, tvätta, borsta, klippa nagel, veterinärbesök, kräkande djur, ständiga promenader i ur och skur... Jag säger inte tvärt-nej, men tror inte att vi skaffar några djur. Mellansonen pratar ibland om höns ( om vi skulle flytta på landet) och det går bra för mig, om han tar hela ansvaret för dom, jag betalar gärna för äggen för honom, bara jag slipper allt vad " ta-hand-om" innebär.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #380 skrivet: 2011.05.03 - 14:53:06 » |
|
Min lille gubbe blev 14 år och nästan 7 månader..... På¨bilden sitter han bredvid sin fosterson
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #381 skrivet: 2011.05.03 - 16:05:46 » |
|
Men gud, han är nästan exakt lika gammal som min äldsta son!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #382 skrivet: 2011.05.03 - 17:44:15 » |
|
Det där ger mig hopp om att vi skall få behålla vår Raija ett år till ♥
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #383 skrivet: 2011.05.03 - 21:02:27 » |
|
Han var faktiskt 6 månader äldre än min dotter Fostersonen, den vita schäfern bredvid Hobbe, är idag 12 år och drygt en månad gammal och betydligt piggare än vad Hobbe var vid den åldern, så jag hyser en förhoppning om att han ska bli gammel han med
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #384 skrivet: 2011.05.04 - 19:36:06 » |
|
Sötnosar!!! förstår att det käns mer än lovligt tungt just nu Idalinda, Överväg att skaffa Ankor! Underbara djur... men det har jag visst sagt förut... ;-D
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
Tina
|
|
« Svara #385 skrivet: 2011.05.04 - 22:15:39 » |
|
Va fin han var. Kram till dig och en för att du är klok och modig som tog beslutet.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #386 skrivet: 2011.05.04 - 22:49:03 » |
|
ursäkta kapningen ... Svårmor hade en anka under någon sommar, intressant att se djuret där, men inget mer... Men som sagt mellansonen är djurintresserad, så om han får för sig något är det fritt fram.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #388 skrivet: 2011.05.05 - 07:05:11 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #389 skrivet: 2011.05.05 - 07:39:13 » |
|
Ha ha ha! Ja svårmor, det var nytt he he he Vi hade myskankor, det var trevliga djur. Visade alltid en sådan glädje när man kom ut med mat till dem. Tyvärr så kom det rovdjur och gjorde slut på dem men vi funderar på att skaffa igen, kanske samtidigt som hönsen. Ja, nu blev den här tråden både sorglig, kapad och ändå fylld med glädje. Precis som livets gång. Ha en underbar dag alla!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|