Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 15:07:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298703 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #315 skrivet: 2011.04.15 - 06:42:50 »

Jösses! En till!?! Tackar :yeah: Ja, ni är goa här ute, så därför är detta sidan man surfar ut på så fort datorn går igång  :nod-yes:

Nu ska jag jaga på sonen så han får något vettigt gjort....huvet i det blå......  :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #316 skrivet: 2011.04.15 - 18:37:15 »

:lulz: :coo-coo: :evil_grin: du är kul du  :rolleyes:
Det enda som är viktigt i detta nu är att fjärilsjäveln fortsätter mot krukan av guld, annars åker flugsmällan fram..... :smack:

Asså Moncan, då får inte skriva så där! Jag satt på pendeltåget när jag läste det där och fustade till av skratt så folk runtomkring mig tittade upp och undrade om jag var riktigt riktig. Det blev nästan pinsamt!  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #317 skrivet: 2011.04.15 - 23:45:00 »

 :lulz: :lulz: :lulz: Samma läge för mig!.. fast på jobbet!  :lmao:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #318 skrivet: 2011.04.15 - 23:53:22 »

Asså Moncan, då får inte skriva så där! Jag satt på pendeltåget när jag läste det där och fustade till av skratt så folk runtomkring mig tittade upp och undrade om jag var riktigt riktig. Det blev nästan pinsamt!  :lmao:

Ha ha ha! Underbart! Jag har också dragit till mig blickar av samma anledning på allmän plats så välkommen till klubben  :biggrin1: :wave:
Och jag har roat ännu en med humor  :biggrin1: :crazy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #319 skrivet: 2011.04.16 - 21:08:58 »

På pendeln? Menar du att det finns en fettbobbaapp?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #320 skrivet: 2011.04.17 - 06:29:19 »

In your dreamz!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #321 skrivet: 2011.04.17 - 06:37:50 »

 :nod-yes: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #322 skrivet: 2011.04.17 - 07:38:03 »

Vi blev lite hastigt och lustigt med en hund till.... En jättefin alaskan  malamute tik på 2 år.... Meja, heter hon  :inlove:
Men efter första veckan i maj så har vi bara 3 hundar igen...den äldsta, Hobbe 14½ ska få vandra vidare....  :sosad:

Och nu en bekännelse; jag väger mig varje dag...men det är en positiv sak med det - man ser ju vad viss mat gör på vikten  :bg: men varför jag bekänner här är för att jag äääääääntligen knäckt åttan, även om det bara är med ett hekto så räknas det  :cool: :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #323 skrivet: 2011.04.17 - 07:42:42 »

Nämen så tråkigt med hunden. Sånt är hemskt.  :cry:

Men grattis till vikten!  :flowers:  Klart man väger sig varje dag! Man vill ju kunna stämma i bäcken och jag skulle bli jättebesviken om jag gått upp mycket en vecka när jag trott att jag gått ner. Allt som kan orsaka att man tröttnar och ger upp bör undvikas.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #324 skrivet: 2011.04.17 - 07:47:29 »

Tja, vad ska man göra, han börjar bli väldans skröplig och stupplig nu så nu är det dags för honom...han är äldre än min äldsta unge...kan du tänka dig, jag har haft honom sedan han var 11 veckor gammal! Min lille gubbe...han är en golden retriever.

Ja fy om man får ett bakslag vad gäller vikten :shock: nä, som sagt stämma i bäcken är inge dumt  :biggrin1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #325 skrivet: 2011.04.17 - 10:32:47 »

Oj, Moncan vad du svänger humöret på oss!  :cry: :eek: :flowers:

Vad sorgligt med hunden. Men man ska inte vara djurägare om man inte kan fatta så svåra beslut. Det hedrar er. Men det är ändå så sorgligt.  :worried:

Men grattis till att du har tappat åttan!  :flowers: Du tickar saaaakta i rätt riktning vännen. Och vad gör farten så länge det går åt rätt håll? INGENTING!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #326 skrivet: 2011.04.17 - 11:39:07 »

Tja livet är ups & downs.....  :look_down:
Men en sak är säker, han har levt här i hela sitt liv och har haft det väldigt bra, aldrig varit sjuk, kunnat gå som han vill och mått gott. Nu ska han få vila under körsbärsträdet, hans favoritplats, i evighet. :sosad:

Så skönt att ha passerat 80, äntligen  :yay: :cheerleader: därför var denna motiverad  :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #327 skrivet: 2011.04.18 - 08:36:15 »

Det är veckovägningsdags idag, summa - 1.4kg ner  :cheerleader: :cheerleader:

Underbart, det rör på sig!!!!  :yay:
Detta innebär 4.6 kg minus på drygt en månad, kollade vilken datum som jag vägde mest och det var den 14 mars....tycker det är en bra takt! :bg:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #328 skrivet: 2011.04.18 - 09:19:59 »

Wow! Det är ju jättemycket på en vecka!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #329 skrivet: 2011.04.18 - 09:28:47 »

 :clapping: Härligt!! Grattis!  :yay:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544