Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 22:21:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298591 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #285 skrivet: 2011.04.11 - 19:57:24 »

Om jag har fattat det rätt är TPO ett test på om jag har antikroppar mot min egen sköldkörtel, dvs om jag eventuellt har Hashimotos. Något som leder till hypotyreos i slutänden. Men som sagt, jag är inte hundra på exakt om det är så... :confused3:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #286 skrivet: 2011.04.11 - 20:08:19 »

Usch då! Det får vi väl hoppas att du inte har!  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #287 skrivet: 2011.04.11 - 20:10:54 »

Nä, det värsta som jag hoppas på är B-vitamin brist.... Alltså förstå mig rätt, jag önskar att det är något så att det finns något som förklarar och kan bota mina symptom......bara något....vad som helst, fast helst inte Hashimotos.... :worried:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #288 skrivet: 2011.04.11 - 20:14:57 »

Lite som att välja mellan pest eller kolera, men då får man ta det minst onda som faktiskt går att bota. Håller tummarna för B-vitaminbrist istället för Hashimotos. En styrkekram får du av mig.  :hugsmile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #289 skrivet: 2011.04.11 - 20:16:15 »

Fast om det är en brist kan det bero på så många olika saker. Man får ju inte brist bara sådär har jag förstått. Fast vilka saker vet jag ju inte.  :confused3:  

Jag förstår verkligen att du vill att det är NÅGOT. När man märker så konstiga symptom som att man inte kan koncentrera sig och fatta saker blir man ju rädd.  :bearhug: Det känns bar att du verkar ha kommit till en bra läkare nu.

Nu måste jag verkligen åka......stackars sonen....han väntar......
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2011.04.11 - 20:25:27 »

SORLA! Åk för 17 gubbar!  :lick:  :nono: :car:

Ja, kanske bristen av B-vitamin (om det är det) kan bero på ett långvarigt stresstillstånd....då förklarar ju det allt. Jag började nämligen få problem med en lättare viktuppgång och betydligt svårare att bli av med den hösten -09 och då mådde jag ju inte 100. Hade vart väldigt mycket psykisk stress och press runt om allt som hade med min son att göra.... :worried: Så därför sökte jag hjälp i maj -10. Utan att någon lyssnade på mig  :so_mad: Och ytterligare en gång i oktober och sen i november, fortfarande utan hjälp....  :fork_off: :so_mad:
Så nu får vi se.....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #291 skrivet: 2011.04.11 - 20:28:57 »

D-vitamin då? Äter du det? Tog de prov på det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #292 skrivet: 2011.04.11 - 20:34:38 »

D-vitamin då? Äter du det? Tog de prov på det?
Nä, men han rekommenderade starkt att jag skulle ta upp det och O3 igen...men jag sa att jag inte tog det för det var nästan slut och jag prioriterade barnen framför mig  :redface: då log han så där "typiskt morsor" flinet....... :blush: Så fort ekonomin tillåter så ska det inhandlas D-vitamin. Han sa att en dagsdos på 4-5 tabletter, dvs 8000-10000IE är inte för mycket. Man får ju minst 10000IE i vanlig sommarsol efter 20 minuter.... Min dotter som är längre än jag och väger 76 kg får 4 st/dag och sonen som är snart 11 år och 150 lång och väger 48 kg får 3st/dag. Läkaren sa att det lät väldigt bra, det går inte att överdosera D-vitamin.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #293 skrivet: 2011.04.11 - 20:36:41 »

Men be honom ta provet då! Har du skitlåga värden vet du ju varför du är deprimerad. D kan man köpa jättebilligt från Amerikat. Finns en tråd om det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2011.04.11 - 20:43:51 »

Tja man kanske inte ska fresta på lyckan  :whistle: men jag ska alldeles snart fixa hem mer D-vitaminer. For sure!  :flirting:
Jag kan tillägga att jag åt både det och O3 i flera månader under hösten och märkte inte ett skvatt skillnad. Det var därför han sa till mig att ta upp det igen så fort som möjligt....  :hm-hm:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #295 skrivet: 2011.04.11 - 20:49:41 »

Men tror han på D-vitamin, då borde han väl inte vara ovillig att ta ett prov? Säg att du är rädd att överdosera.

Jag började med det billigare märket från siten doc länkar till hösten 09. Märkte heller ingenting. Sen förra våren bytta jag till det amerikanska märket, högre dos. Nu imbillar jag att jag märker lite effekt. Tog också prov förra sommarn och låg perfekt, detta med 5000 iu sedan en 4 månader och mycket vistelse i solen, helt uppbränd var jag.

Det är så här att jag brukade inte bli trött på vinterna. De sanaste vintrarna har jag dock blivit det. Kopplade det inte till mörkret först iom att jag aldig haft det problemet och det behöver ju inte vara så heller. Men inte i år blev jag inte trött.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #296 skrivet: 2011.04.11 - 21:37:54 »

Tja, han sa att han inte för ett ögonblick trodde att man kunde överdosera så därför kan jag ju inte skylla på det  :rolleyes:
Äsch, ska snart som sagt börja med det. Vilken site menar du? Ska kolla runt lite här, men du får gärna länka om du orkar  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #297 skrivet: 2011.04.11 - 21:42:59 »

Den amerikanska? Här.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1737.msg27864.html#msg27864

Problemet är alltså deras uschliga formulär som inte fattar att man bor i Sverige så man måste skicka kreditkortsuppgifter i mail. Men vi är flera som har gjort det nu och det har gått bra. Firman är nog pålitlig men risken finns ju alltid att saker som sänds okrypterat snappas upp på vägen. Jag kommer att chansa igen när mina är slut framåt hösten, för jag tror på den här sorten nu och priset är ju inte fel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2011.04.11 - 21:43:44 »

Ska kika på den, tack Hemulen!  :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #299 skrivet: 2011.04.11 - 22:39:24 »

Shit anåda!!!! Är klockan sååå mycket???!!!
Godnatt!  :nightie: :yawn:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544