Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 16:39:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298514 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #240 skrivet: 2011.04.05 - 12:31:28 »

 :lick: Du får inte sitta där och sukta utan att lämna recept vettu!  :club:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #241 skrivet: 2011.04.05 - 16:01:37 »

Ha ha ha! Ni är så underbara!
Receptet är som följer:   (antingen gör man den med kokosen och då heter den kokoskaka eller som jag då gjorde med mandelmjöl, sonen gillar inte kokos....  :rolleyes:)

4 ägg
1-2 msk sukrin och en knivsudd stevia
200 gr smör
½ dl kokosmjöl
1 dl kokosflingor eller 1 dl mandelmjöl
½ tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver

Smöra och bröa en form, jag tog pofiber som bröa-alternativ. Formen bör inte vara större än en vanlig rund sockerkaksform.
Vispa äggen och sukrinet med stevian (jag hade bara flytande stevia så jag tog några droppar ihop med sukrinet) vitt o fluffigt. Smält smöret och blanda ner.
Blanda alla torra ingredienser och rör sedan ner i ägg/smörblandningen. Blanda väl. Häll i formen och grädda i mitten i 175 grader i ca 30 minuter.

En av ungarna tyckte det var för lite sötma så den kan med fördel serveras med lite hallon och vispad grädde.  :dribble:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #242 skrivet: 2011.04.05 - 16:47:36 »

 :lick: Det där får bli ett test till helgen tror jag. Den såg föredömligt enkel ut. Fast jag gillar kokos.  :rolleyes:
Jag utdelar givetvis inte bara klubbslag. Du fick en smörklick som belöning för ditt recept också.  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #243 skrivet: 2011.04.05 - 17:14:07 »

Åhå? Smörklick? Är det så man ska förtjäna dem?  :flirting:
Jag har massor med recept  :laugh: :dribble: :bg:
Jag gillar dessutom också kokos, men sonen kan vara lite kinkig ibland... :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #244 skrivet: 2011.04.05 - 17:16:04 »

Åh nej! Någon hann före  :eek:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2531.0/topicseen.html
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #245 skrivet: 2011.04.05 - 22:52:33 »

Å så får det bli ett sista inlägg för idag - dessutom blir det mitt 280:e  :rolleyes: så det blir nog bra  :flirting:

Nu börjar det kännas på allvar, vikttappet, byxorna börjar äntligen sitta lösare :yay: :thumbsup:
Men jag återkommer imorgon, eller så  :wave: Natti natti!  :wave:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #246 skrivet: 2011.04.05 - 22:56:01 »

God natt!  :wave:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #247 skrivet: 2011.04.06 - 20:27:32 »

Att man orkar släpa sig till köket, hämta receptet och skiva ner det är alltid värd en smörklick!  :nod-yes:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #248 skrivet: 2011.04.07 - 11:21:39 »

Att man orkar släpa sig till köket, hämta receptet och skiva ner det är alltid värd en smörklick!  :nod-yes:
Va söt du är, tänkte inte så :smack_head: :smooch: Tack tack!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #249 skrivet: 2011.04.07 - 19:11:25 »

Idag har det varit en jobbig dag matmässigt, nej, inget slarv, men jag har känt mig illamående och inte fått i mig så mycket mat som jag borde.... :puke1:
Typ tre stekta ägg under dagen och nu till middag lite karré i gräddsås....

Men en glad nyhet har jag i alla fall; en nära o kär väninna till mig har hoppat på lchf efter att en lchf-vänlig läkare rekommenderat henne det då hon berättade om gbp-operationen som hon ställde in förra året. Och det var tur att ställde in den, för det oroade mig verkligen att hon skulle göra den. Visst, på många kanske den lyckas, men tänk om hon skulle vara just den som det skulle misslyckas på? Hade inte velat förlora henne... Och det mest glädjande är att hon började den 1 april och har till dags dato gått ner i runda slängar 5 kg, tror det har motiverat och sporrat henne?  :yay:
Det tråkigaste i hela historien har ju varit att hon inte velat lyssna på mig innan...men men, nu är hon igång i alla fall!  :clapgrin:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #250 skrivet: 2011.04.07 - 19:21:47 »

Kul! Vad var det som fick henne att ändra sig? All uppmärksamhet i media eller din övertalningsförmåga?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #251 skrivet: 2011.04.07 - 19:45:21 »

Läkaren faktiskt....hon lyssnar helst på människor med auktoritet...innan hette det att hennes dietist hade sagt åt henne att äta fettsnålt osv....till min förskräckelse....
Men som sagt, hon har bytt linje helt och hållet, vad som också är bra är att hon ringer mig så fort hon undrar något  :nod-yes: och det känns bra  :whink:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #252 skrivet: 2011.04.07 - 20:04:27 »

 :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #253 skrivet: 2011.04.07 - 20:08:58 »

Nämen det var väl bra!

läkare > dietist  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #254 skrivet: 2011.04.07 - 20:19:07 »

Jepp! Och ingen kunde väl vara gladare än jag! :inlove: :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544