Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 03:26:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298638 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2011.03.29 - 13:13:10 »

Jag uppskattar att jag fått uppåt ett kilo mer muskler i vinter, men jag tror ändå inte det påverkar mitt BMI i nämnvärd grad.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #226 skrivet: 2011.03.29 - 13:13:23 »

Hoppsan! Förstod det som att det var en massa muskler.  :lol: Du verkar vara en riktig kraftkvinna, nämligen, moncaponca!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #227 skrivet: 2011.03.29 - 14:07:20 »

Hoppsan! Förstod det som att det var en massa muskler.  :lol: Du verkar vara en riktig kraftkvinna, nämligen, moncaponca!
Äsch, det är bara som det verkar  :redface:

Men jag har haft en grym musklad kropp en gång i tiden och det var inte innan barnen utan efter faktiskt! Jag har ända tills för ett-två år sedan haft otroligt lätt att bygga muskler. I hela mitt liv har jag inte kunnat röra mig utan att bygga muskler...men nu verkar det hopplöst och lönlöst, det enda som händer är att kroppen tycks gå sönder i stället....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #228 skrivet: 2011.03.30 - 21:52:33 »

Ooooh, föll för sockermonstret idag, fast lite lurig var jag - grädde, kakao, vaniljpulver och sötningsmedel.....veva veva med tesked och det blir chokladmousse..... :redface:
Och innan dess har jag druckit som en kamel i öknen :shock: så man kan undra vad det är med kroppen nu???
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #229 skrivet: 2011.03.30 - 22:35:06 »

Men det är väl inget fel på grädde och kakao?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #230 skrivet: 2011.03.31 - 11:58:14 »

Inga större fel, annat än att det kan göra så att jag samlar vatten och därmed går upp i vikt, och ja, 6hg+ tills idag :cry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #231 skrivet: 2011.03.31 - 12:04:49 »

Ja men mängden vatten du binder är säkert konstant, du lär ju inte lägga på dig ytterligare 1/2 kg varje dag du äter grädde, så det gör ju inget i det långa loppet om du väger 1/2 kilo mer eller mindre.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #232 skrivet: 2011.04.04 - 07:40:43 »

Ok, så har jag åtminstone dragit ner på grädden, i alla fall i kaffet. Detta har faktiskt gett en viktnedgång - hurra!
Resultatet? Tja, ca 0.6 kg från förra veckan tror jag...  :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #233 skrivet: 2011.04.04 - 09:24:42 »

Hm, tänkte...
Startvikten för 3 veckor sedan var 84.4 kg och är idag nere på 81.9 kg. Vad blir det? Hmmm, -2.5 kg? Hyfsat.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #234 skrivet: 2011.04.04 - 09:44:12 »

Absolut bra jobbat!  :clapping:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #235 skrivet: 2011.04.04 - 13:39:41 »

 :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #236 skrivet: 2011.04.04 - 19:54:15 »

DU är varmt välkommen till 70-klubben snart.
DU får mitt uppvärmt plats, för jag har bestämt att lämna klubben snart, för gott :nod-yes:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #237 skrivet: 2011.04.04 - 20:59:43 »

DU är varmt välkommen till 70-klubben snart.
DU får mitt uppvärmt plats, för jag har bestämt att lämna klubben snart, för gott :nod-yes:
Åh tackar tackar! :wave: Jag ser fram emot platsen, med uppvärm rumpplats o allt :biggrin1:

Måste tillägga att jag testade ett recept på kokoskaka som jag hittade på KiF, fast jag bytte ut kokosflingorna mot mandelmjöl och fy satan vad god den blev!!!!  :dribble: Hade detta som kaffe-fika när min väninna kom för att hämta sin son, hon går oxå på lchf och blev förstummad över hur god den blev. En bit mjuk kaka till kaffet hade hon saknat, jag med, så vi vart lyriska - även hela familjen!
Btw - hennes son är tydligen min dotters (14år) pojkvän  :inlove: (guuuuuuuuud så gulligt!)
Ja jäklar i det! Denna kaka ska jag göra oftare!  :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #238 skrivet: 2011.04.04 - 22:28:20 »

Resept  :drool: tack!
Loggat
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #239 skrivet: 2011.04.05 - 12:05:26 »

Jaaa, tack.  :lick:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544