Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 18:07:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298720 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #210 skrivet: 2011.03.23 - 13:19:10 »

Vad konstigt att du får ont av att gå ner i vikt.  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #211 skrivet: 2011.03.23 - 15:02:05 »

Ja, visst är det skumt, men så har det varit de senaste 12 åren, varje gång jag börjar tappa i vikt, medvetet eller ej, så får jag vissa speciella smärtor. Kan det vara så att man får igång vissa cirkulationer, tro?  :shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #212 skrivet: 2011.03.23 - 15:09:35 »

Eller nåt hormonellt kanske? Eller du är bara konstig? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #213 skrivet: 2011.03.23 - 15:45:07 »

Jag är nog weird....  :max-shock: :crazy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #214 skrivet: 2011.03.23 - 15:52:18 »

 :nod-yes: :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #215 skrivet: 2011.03.23 - 17:00:08 »

Eller att du släpper fett i lederna? Eller att du får en feber-reaktion, pga av att kroppen fäller ut gifter från fettet? Typ? Jag bara brainstormar...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #216 skrivet: 2011.03.23 - 17:13:17 »

Är det det som kallas storm i ett vattenglas?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #217 skrivet: 2011.03.23 - 18:07:59 »

Fan vet...det enda jag vet är att inflammationen jag har i "muskelkapseln" som omsluter ischiasnerverna från ryggen alltid blossar upp om jag äter kolhydrater (har inte känt av det på ett år trots kraftig viktuppgång) och blossar upp lite mildare när jag börjar släppa på fettet....  :blink:
" A' - visst e're skumt"
Men det brukar gå över på ett par dagar, blir lustigt nog lite mindre smärtsamt om jag under dessa dagar ökar kaffemängden något.... :clubhead:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #218 skrivet: 2011.03.28 - 10:48:32 »

Och så var det invägning idag  :club_idiot:  +0.4kg.... Men - 2 cm ner i midjan och någon cm hit och dit i övrigt på kroppen  :blink: så det får la duga   :glare:

Men jag blir tokig på vikten....för jag har inte slarvat, nog för att de blev lite mycket grädde (vispad osockrad mest i kaffet) i lördags men det var ju bara för att kompensera suget efter tårtorna.....min dotter fyllde 14 i söndags.....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #219 skrivet: 2011.03.28 - 13:32:28 »

Så har jag varit länge nu. Minskat och omformat ordentligt, men ingen viktnedgång. Men jag tror det kommer. Nu till våren  :smile: Jag ska jobba hårdare med att bara äta när jag är hungrig och så mycket jag behöver. Inte nödvändligtvis äta upp. Dricka mer vatten...

Vi får kämpa!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #220 skrivet: 2011.03.28 - 23:00:13 »

Mmmhm, men när man kollar din ticker har du 4 kg kvar, jag har minst 14  :sosad: :cry:
Fasen vad jobbigt sånt här är, ska jag gå efter bmi är jag fet, inte överviktig...har över 30...och muskler, vad är det???
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #221 skrivet: 2011.03.29 - 00:11:43 »

Vikt är något jättekonstigt.  Det är det enda jag kan säga i dag  :sneaktongue: :blink:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #222 skrivet: 2011.03.29 - 00:56:48 »

Mmmhm, men när man kollar din ticker har du 4 kg kvar, jag har minst 14  :sosad: :cry:
Fasen vad jobbigt sånt här är, ska jag gå efter bmi är jag fet, inte överviktig...har över 30...och muskler, vad är det???
Fel på BMI. Faktiskt! Eller fel på tanken när det kommer till BMI. Alla tänker att det är någon form av fettmätare, när det står för BodyMassIndex, vilket likagärna kan vara muskler iom att det handlar om kroppsmassa.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #223 skrivet: 2011.03.29 - 12:17:50 »

Men det är nog inte muskler i vårt fall.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #224 skrivet: 2011.03.29 - 12:49:17 »

Näh, Hemulen, det är då inga muskler här  :rolleyes: :laugh:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544