Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 10:47:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298671 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2011.02.25 - 15:26:38 »

Du är en makalös kvinna!  :max-shock:

Ta det lite lugnt nu och se till att bli frisk! Promenader är fina grejer. Skippa skrotet. Be om hjälp. Krya på dig!  :bearhug:
Nja, helt makalös är jag dock inte  :flirting: har ju en sambo, men ibland så är ju han bara hemma och vänder i dusch o säng, så då får jag ju ta tag i sakerna själv  :whistle: Meeen, promenader blir det nog allt oxå, har en unghund som behöver motion  :lol:
Hjälpen har jag av min kära älskade dotter, hon kan ju ge mat och vatten till hästar o får, de går ju på lösdrift som tur är  :smile:

Men imorgon blir de tufft, ska på fest  :cheers: :cheers: :banana: :eating: drinking_x2 :borracho: :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #121 skrivet: 2011.02.25 - 15:52:28 »

 :lmao: :thumbsup: Jo, du är visst makalös! Men inte makelös.  :crazy: Hare kul på festen! Skuffa loss!  :banana: :blob: :strut: :eating: :drink: :dancing_chicken: :yeah: :frogdance: :party:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #122 skrivet: 2011.02.25 - 20:10:53 »

 :thumbsup:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2011.02.28 - 17:01:36 »

Ooooo, den här festen var i det blötaste laget :coo-coo: :drink: drinking_x2 :borracho: :drink2:
Dröjer nog ganska länge innan jag festar loss så här igen......
När jag efter 5 timmars orolig sömn vaknade på söndagsmorgonen var jag fortfarande otroligt onykter......men dagen slutade väl utan huvudvärk eller illamående när jag så sakteliga nyktrade till....men det blev åtskilliga liter cola under dagen och stekt smörgås med ägg.... :drool:
Uschiamej så onyttig denna helg varit! På lördagen var vi nämligen på bröllop också, och där serverades det en massa olika tårtor och givetvis kunde jag inte låta bli att smaka en lite bit av varje, ändå smakade jag bara på hälften av de alla  :dribble:
Kan tillägga att jag har varit rutten i magen både på söndagen och idag......aldrig mera tårta!!!!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2011.02.28 - 17:12:21 »

TÅRTA! :drool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2011.02.28 - 18:40:25 »

TÅRTA! :drool:
Jaaa, prinsesstårta, cheesecake, chokladtryffeltårta, bröllopstårtan.....you name it!  :dribble:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2011.02.28 - 18:47:10 »

Gimme gimme gimme!  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2011.03.01 - 18:39:44 »

Har i två dagar försökt rätta till den stackars magen och nu verkar det ha hjälpt....
Tränade aldrig igår, ingen ursäkt egentligen men men.....jag kände helt enkelt inte för det :whistle:
Vikten är alltjämt den samma - skit.
Aja, någongång ska det väl ordna sig, om man inte har sådana här helger vill säga  :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #128 skrivet: 2011.03.01 - 18:46:51 »

Det var kanske värt det?  :tongue:

Vanlig tårta blir jag inte så sugen på, för surrogaten är lika goda tycker jag. Det är alltid bär, choklad och fr.a. grädde som har intresserat mig, inte så mycket det där riktigt söta.

Men ibland när jag går förbi en delikatessdisk och ser en mumsig smörgåstårta - då!  :w00t: Det som grämer mig är att sista gången jag åt det var nog mer än 10 år före lowcarb. Man borde ha passat på mer. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #129 skrivet: 2011.03.01 - 19:16:41 »

Men smörgåstårta borde att få till riktigt bra med hemulbröd eller oops. För det är ju det kletiga man vill ha, eller hur?

När jag gjorde egen (med bröd, då för längesedan) hade jag ett lager med leverpastej och majjo, ett lager med tonfisk, kokt ägg och majjo och ytterligare ett lager med räkost.

Dekorerat med räkor, ägg, skivad ost, sallad, gurka och paprika

Borde funka fortfarande!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #130 skrivet: 2011.03.01 - 19:56:06 »

Nix. Det är det där att allt liksom smälter ihop som gör det så gott tycker jag. Uppblött äggbröd är ingen höjdare. :shake_head:

Man kan säkert göra nåt liknande som blir gott det med, men själva det där homogena mjukfluffiga, det går nog bara med bröd.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2011.03.01 - 20:57:49 »

Jag är, tyvärr, böjd att hålla med där, Hemulen. Känns svårt att göra en sån där riktigt smaskig smörgåstårta utan det vita fluffiga brödet  :sad:
Svärmor är en riktig expert på ovannämnda tårta  :dribble:
DÅ äter jag inte LCHF om den serveras :laugh:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2011.03.01 - 21:00:35 »

Oj, kan du behärska dig då? Tveksam till om jag skulle kunna det. Det är konstigt, men det är de där grejerna man egentligen år jäkligt sällan som verkar oemotståndliga för mig. Kanske för att jag kopplar det till fest och kalas eller i varje fall nåt extra (våfflor hör dit).

I vanlig tårta tycker jag bottnarna inte är så viktiga, mer någon slags utfyllnad, nåt som ger substans, så där går det ju bra med surre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2011.03.01 - 21:03:44 »

Nope, när det är svärmors-smörgåstårte-dags, då smörjer jag kråset  :yay: Behärskning finns inte i mitt ordförråd ett sådant tillfälle :laugh: :smack_head:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #134 skrivet: 2011.03.03 - 09:50:03 »

Jag misstänker att den fantastiska Vira-semla-brödet skulle kunna fungera som smörgåstårta och som en vanlig tårta också för den delen! Speciellt om ni kör med " min variant" med bara husk och påfiber.  :nod-yes:

Jag vet bara inte om jag hinner testa, men borde göra det egentligen.
Loggat
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544