Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 16:22:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298511 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #105 skrivet: 2011.02.18 - 22:59:32 »

Är man bara "varsam" med motorsågen (förutom när skrället inte startar) så går det bra, Hemulen  :flirting:

Tja, Idalinda, vad ska man göra när gubben är borta hemifrån ca 13 timmar varje dag och det tryter i förråden  :laugh:
Dessutom gjorde jag det mesta själv innan han dök upp i mitt liv och flyttade in....  :kungfu: Ni ska bara veta vad bortskämd jag blivit sedan han flyttade hit för 8 år sedan  :whistle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #106 skrivet: 2011.02.19 - 15:00:12 »

Jag skulle vilja ha en sådan granne som du, och hälst ska du har lite ätbara djur också!
Då skulle vi kunna ha skön byteshandel med grönsker och kött/ägg.
Det drömmer jag om..... :inlove:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #107 skrivet: 2011.02.19 - 15:08:52 »

Skulle inte ni flytta, Idalinda?  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #108 skrivet: 2011.02.19 - 15:51:28 »

Vem skulle byta kött mot grönsaker?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #109 skrivet: 2011.02.19 - 17:45:38 »

Skulle inte ni flytta, Idalinda?  :flirting:

Drömmer om det...
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #110 skrivet: 2011.02.21 - 08:34:21 »

Tja, ätbara djur har vi, om man gör enligt alla konstens regler så är får fullt ätbart  :smile: Det gäller att göra rätt vid slakten bara.
Sedan tänkte vi skaffa oss 3-4 grisar i sommar för att ha i frysen, svärisarna ska ha en av dem.... Funderar på köttkaniner med, det är ljuvligt gott, tillagat i en lergryta :dribble:
De enda grönsaker som jag skulle vilja ha är nog allt ovan jord, samt vitkål  :flirting: Hemulen, din surkål? :flirting:
Ja, vi har pratat om att försöka göra oss så oberoende som möjligt vad gäller köpe-kött. Har faktiskt spånat lite om en kalv kanske varje år också... Sambon och svärfar tänkte även bygga en rök, vet ni hur gott det är med rökt rådjur??? :dribble: :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #111 skrivet: 2011.02.21 - 12:51:48 »

Jag flyttar nog också in granne med dig - har inte så mycket att lämna i utbyte, mer än pengar, och det är ju inte fy skam det heller, kanske...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #112 skrivet: 2011.02.21 - 15:05:49 »

Ska ni ha grisarna i frysen!!!
Loggat

moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #113 skrivet: 2011.02.21 - 19:06:59 »

Ska ni ha grisarna i frysen!!!
Tja, grisar tål kyla ganska bra   :lick: :flirting: :whistle:

Ja till hösten ska det bli slakt i så fall och ner i frysen med dem bara  :lol:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #114 skrivet: 2011.02.21 - 19:08:21 »

Grisar ska man ha i magen!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #115 skrivet: 2011.02.21 - 20:03:38 »

Man orkar inte förvara en hel gris i magen. Det blir jätte tungt att gå omkring med!  :club:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #116 skrivet: 2011.02.21 - 20:10:49 »

Men man kan ha den i bit i magen :huuh:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #117 skrivet: 2011.02.23 - 10:17:28 »

Idag var det då gymmet som gällde bara för att inte rosta ihop, stor risk för det om man har öm kropp  :whink:
Och jag fick till och med lägga på vikter, kändes rätt bra faktiskt  :yay:
Känner att sedan jag började lägga på mer mat i mitt totala dagsintag orkar jag mer  :nod-yes: Så uppenbarligen har jag ätit för lite....och vågen pekar ner istället för upp som den gjort nu de senaste åren...trots att jag äter mer och dricker 2 liter vatten om dagen  :lol:

Ja just det ja, frukost idag blir stekt karréskiva, kort datum och halva priset i affären idag, man får passa på.... :lol:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #118 skrivet: 2011.02.25 - 12:13:19 »

Jaha, jag hade ju som tidigare nämnts, överansträngt mig i samband med motorsågs bravaderna  :mad_roll: men inte tyckt att det var sååå illa...men idag var jag tvingad att - efter omgivningens tjat gå till VC. Jaha, ja, jag får inte använda vänster arm....har ett ruskigt hematom på handleden, mot handflatan till och en remiss till röntgen för ultraljud och kolla så inga senor är på väg att haverera.... 
Nåja, jag kan träna resten av kroppen under tiden  :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #119 skrivet: 2011.02.25 - 12:38:08 »

Du är en makalös kvinna!  :max-shock:

Ta det lite lugnt nu och se till att bli frisk! Promenader är fina grejer. Skippa skrotet. Be om hjälp. Krya på dig!  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544