Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 23:41:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298598 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2011.02.10 - 08:10:53 »

Har tränat sedan förra året, efter semestern. Jag går ofta 40 minuter rask takt med hunden flera ggr i veckan. Bor inte på en slätt utan har grymma backar.... Sedan, dessutom har jag ett mycket rörligt jobb. Jag står och går och tar i med armar/överkropp hela tiden då jag slipar karosser både för hand och med maskin.... Som du ser så ligger jag inte på soffan och käkar praliner  :crazy:
Att gå ut med hö till djuren varje dag är inte heller brist på ansträngning....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2011.02.11 - 06:49:10 »

Kör på med mina joddroppar, 3 st nu.
Försöker träna varannan dag, men idag är jag så trött och snuvig så jag hoppar dagens träning på gymmet. Jag kör på min Orbitrekk istället. Igår kväll blev det ofrivillig träning  :lol:
Efter att ha varit och hämtat 2 balar med hösilage, som dessutom var 75kg tyngre än beräknat per styck, hade jag ett överlass på kärran med sisådär 350kilo....och så snöade det...och jag kommer inte upp för min backe....bara att knata upp och hämta den 'lilla' kättingen, traktorn, byta om till termobraller innan och köra ner med traktorn....där nere mötte jag min svärfar som hjälpte mig genom att sätta sig i min bil medans jag kopplade på den i kättingen som sattes fast i traktorn...
Jäklar i det. Då efter halva backen, går min dragögla på volvon mitt itu! :max-shock:
Ok. Köra upp traktorn. Knata ner för backen igen. Grannen kom med 2 hinkar grus. Efter 3 försök kom jag upp med bilen. Släpet med balarna stod kvar i backen.... Ta traktorn, backa hela vägen ner, i mörkret och det regnblandade snöfallet, (tack käre sambo som monterat strålkastare både fram och bak på den!) hänga på släpkärran och köra upp den.  :blink: Och idag känner jag av gårdagen i vissa kroppsdelar som jag inte ens känt av efter gymmet.... :club: :laugh:



Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2011.02.12 - 15:54:55 »

Jaha, så kom det slutligen 3 tonåringar hem till oss igår kväll. Spännande matkonto här då, ja...bröd, chips, godis....
Ah, ni vet.... :blush:
Det är sambons 16-åriga dotter och 17-årige son och dotterns kompis, också 16....
Men till ungarnas försvar, flickorna och mina ungar hjälpte mig att köra in resten av veden idag som jag klöv upp ute i boa  :thumbsup: Den store pojken åkte med sin pappa till mitt ex (!) för att byta motor på den lille bilen....  :clapping:

Idag blir det i alla fall kycklingfiléer, baconlindade och fetaostspäckade, sedan puttrade i grädde. Hm, blomkålsmos till det blir bra....  :dribble:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #93 skrivet: 2011.02.12 - 19:54:52 »

Sånt där bilmeckandet låter så bekant  :flirting:.
Fast vi har inte bytt motor på bilar , än så länge, däremot bytte vi en båtmotor 5 år sedan.
400kg vägde den  :lmao:, motorn.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2011.02.12 - 21:08:50 »

Jag har överlämnat bilmeckandet till exet (bilplåtslagare) och sambon (bilmekaninker av gamla stammen) med varm hand. Är lite less på gamla bilar.......
Men visst, pajar vattenpumpen så får jag ju göra det om jag behöver bilen.....eller byta tändstift, eller kamrem.... :nod-yes:
Aja, alla blev mätta och belåtna efter middagen.
Sånt där bilmeckandet låter så bekant  :flirting:.
Fast vi har inte bytt motor på bilar , än så länge, däremot bytte vi en båtmotor 5 år sedan.
400kg vägde den  :lmao:, motorn.
Men en båtmotor så stor och tung, en inombordare??  :eeek:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #95 skrivet: 2011.02.14 - 10:19:44 »

Jaha, så blev jag drastisk igår och gick upp till 4 droppar, vad blir det, 10mg? Och åt på som vanligt, rester av föregående dags matrester, kycklingen, till frukost och sedan tacos, eller ja, alltså allt utom de dära krispiga skalen. Vi körde med mjuka tortillabröd istället. Detta med goa grönsaker och creme fraiche och majs och salsasås till middag. Och nersköljt med ett stort glas cola.....ja, jag vet.....borde ge mig själv på käften  :club_idiot: för sådant slarvande men det är ju så gott!!!!! :yay:
Nå, till det konstigaste i alltihop, trots mina nästan 2 liter vatten, slarv och så vidare, rasade jag 1.2 kg på ett dygn!?!?!? Det var som fan, kan det vara så att jag ätit kalorimässigt för lite, för från jag började äta mycket tills idag har jag nämligen gått upp just dessa 1.2kg bara för att plötsligt tappa dem igen! Ja, jag kommer ju att gå över till ren lowcarb om några dagar, när jag fått upp aptiten igen, för det är det jag sysslar med just nu genom att äta kolisar........  :ninja:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2011.02.14 - 11:59:45 »

Lite kolisar gör att jag äter mindre totalt sett. Du kanske är lika dan? Det är svårt att uppskatta hur mycket man egentligen äter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #97 skrivet: 2011.02.14 - 12:59:46 »

Lite kolisar gör att jag äter mindre totalt sett. Du kanske är lika dan? Det är svårt att uppskatta hur mycket man egentligen äter.
Ja herregud, när jag började skriva in vad jag åt, på strikt lchf, såg jag att jag vissa dagar inte åt mer än 800 (!) kcal. Och det är ju klart att när jag vissa dagar åt lite mer så la jag ju det på lagret...  :bang_head:
Kan ju också vara en anledning till jag mått så kasst på det senaste året och lagt på mig....för i viktminskningssyfte har jag dragit ner på maten ytterligare genom att äta exakt antal gram protein/dag enligt AD:s rekommendation gällande önskevikt etc.... Då kunde jag vara nere på 6-700 kcal......
Ja ja, nu stoppar jag i mig lite 'förbjuden' mat för att öka på aptiten och det funkar faktiskt  :glare: men känns inte nyttigt, direkt.... :smack_head: Men det får bli så ett par dagar  :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2011.02.14 - 13:14:06 »

Du är inte klok! Äta så lite!  :max-shock:

Jaha, då hade vi inte samma problem då.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2011.02.14 - 19:51:12 »

Du är inte klok! Äta så lite!  :max-shock:

Jaha, då hade vi inte samma problem då.  :lol:
Men det är inte det värsta, det värsta var att jag inte själv visste om det!!! Inte undra på att jag gick upp i vikt av att titta på en chokladkaka..........  :shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #100 skrivet: 2011.02.14 - 22:37:04 »

Mitt i mat-pratet, jo en inombordare, 8,1liters V8 .
Det var jag som fick ta reda på hur man plastar motorbäddarna.
Maken hade koll på formen och placeringar, men jag fick ta reda på HUR man plastar.
Jag som trodde att jag skulle sy ett par gardiner på vår nya båt den första sommaren.... :smack_head:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2011.02.14 - 23:42:35 »

Wow, låter som något trevligt med riv i  :flirting:  :laugh: Ja det är ju klart att gardiner är det första man förväntar sig, inte motorbyten....  :smack_head:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2011.02.18 - 09:42:49 »

Hujeda  mig.... Nu har jag inte skrivit på några dagar.
Inget speciellt har ju hänt så....förutom igår....då var jag tvungen att gå ut i skogen och med motorsåg såga upp en 6 m's stock till lagoma kubbar och få upp dessa till klyvboden....  :club_idiot:
Som tur var hade jag flera tonåringar här som hjälpte mig med bärandet upp till ladan och sedan jag klyvt allt - in till källaren och pannrummet.
Jag har alltså inte kört motorsåg sedan 02. Dessutom var den *censur* motorsågen svårstartad så jag fick ta svärfars, den var trög som *censur* men startade i alla fall. Jag har idag och hade inatt med ont i hela överkroppen, inte bara träningsvärk utan verkligen överansträngning.... Till och med nere i korsryggen är det smärtsamt.... Men vi har veden inne! :angrywife:
Min dotters beskrivning av scenariot med mig dragandes i startsnöret på motorsågen: "Å så drog hon *piiiip piiip piiiip piiiiip piiip* men den startade inte"  :laugh: :whistle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2011.02.18 - 10:02:30 »

Jag är rädd för motorsågar. Cirkelsågar också.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #104 skrivet: 2011.02.18 - 10:35:05 »

Ska vi alla flytta till Moncans gård. Hon verkar kunna allt!
Imponerande kvinna! :clapping:
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544