Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 10:59:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298673 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.02.07 - 14:12:50 »

Allt känns fortfarande kanonbra som tidigare. Hade visserligen +1 hg, ja, +0.1 kg tills i dag att jämföra med att jag äntligen trots minst 2 l vatten/dag, en dag vart det 3 l....tappat 4 hg, alltså resultat -3 hg totalt.
Ska säga att det känns förjäkla bra i jämförelse med att jag antingen gått upp eller endast stått still åtminstone! Och när jag satte mig ner på huk så spände det inte i benen som det brukar göra!!!!! :shock: :eeek:
Börjar jag äntligen tappa vatten nu och bygga muskler igen?! :yay:  Jag skiter i vikten, bara jag blir av med vätskesvullnaden i kroppen. :angrywife:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #76 skrivet: 2011.02.07 - 19:10:02 »

Vätskesvullnad är äckeljobbigt, skönt när sånt släpper!
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2011.02.08 - 06:41:29 »

Jag som brukar ha ben som spänner likt hell redan på morgonen njuter av att det inte längre är så!!! Känner mig piggare, mer vital, helt ok alltså!
http://www.mjolkframjandet.se/__data/assets/pdf_file/0005/2579/Jod.pdf
Gick ut och läste lite här. Det var intressant.
Ps! nu var det ner några hekto till  :flirting:

Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #78 skrivet: 2011.02.08 - 07:22:01 »

Efter att ha läst artikeln, funderar jag , varför har man tillsatt jod till kossornas mat,
men är inte intresserad av att följa upp hur det hjälper/ påverkar på människornas jod-intag.
 :eeek:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2011.02.08 - 09:02:42 »

Ja, den tanken slog mig med! Först och främst är ju sidan från mjölkfrämjandet och sedan omtalas det då om jodberikat foder, och sedan ingen vidare uppföljning??? :confused3:

Vad som intresserade mig dock var infon om vad jod gör.... :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2011.02.09 - 06:10:29 »

En droppe upp i dosering från och med idag. Skulle gjort det redan igår, kände humöret dala och bli mer explosiv...idag, +4hg  :fork_off:
Och ändå äter jag ordentligt, kanske det berodde på att jag som omväxling tog grädde i kaffet för första gången på, ja, en vecka? Men varför ska det vara så här????
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.02.09 - 06:41:17 »

Man kan inte se viktförändringar från dag till dag, men det är lätt hänt att man ser det så, jag gör det själv. Men det ett par hekto hit eller dit över natten kan lika gärna vara vätskebalansen, hur mycket man bajat eller inte o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2011.02.09 - 06:58:21 »

Hm, tja, ätit normalt och bajat som en elefant har jag gjort de senaste dagarna, kissat som en kamel också, sedan jag i kombination med joden började dricka 2 l/dag. Men inte igår. Då svampade kroppen sig och jag slutade kissa på samma sätt efter lunch, lagom efter kaffet, helt tvärtemot vad som brukar hända. Jag vet, att jag är petig men minsta hg numera gör mig hysteriskt glad eller ledsen. Såpass mycket har jag gått upp och såpass noll och intet går jag ner, om jag inte svälter mig...
Och nej, det är inte mensdags på minst två veckor...för det kan göra 1-2kg upp på ett dygn.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2011.02.09 - 07:07:14 »

Jag vet. Sedan jag började ha vägdag på söndagar har jag gått upp varje söndag utom en tror jag. Jag väger mig ju varje morgon, men det är söndagens vikt jag bokför. Det hjälper inte att jag vet att det blir mer nästa vecka i stället. Jag blir sur ändå för något hekto mer på söndan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2011.02.09 - 12:04:48 »

Men visst är det tröstlöst!!!! :so_mad:
Här sköter man ätandet minutiöst och till och med tränar, ändå knaprar sig vikten uppåt sakta men säkert, även måtten för kläderna blir mindre och mindre!!! Alltså, är det konstigt att man blir deprimerad?  :cry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #85 skrivet: 2011.02.09 - 19:02:07 »

2 veckor till mensen innebär ägglossning, det kan lätt rubba läget någon hekto :sneaktongue:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2011.02.09 - 19:33:55 »

2 veckor till mensen innebär ägglossning, det kan lätt rubba läget någon hekto :sneaktongue:
I så fall vore det första gången för mig... :glare: :smack:
Och ja, jag hade ägglossning big time som vanligt - precis som förutspått.....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2011.02.09 - 22:06:16 »

Hade en intressant konversation med gymledaren idag, jag gnällde över att jag inte har lika lätt för att bygga muskler som förut och att jag inte minskar i mina mått ens, när jag nu inte går ner i vikt. Och han undrade hur ofta jag äter och jag kunde inte med att erkänna att jag faktiskt bara äter 1-2/dag utan svarade 3ggr/dag. De tyckte han var för lite. Han sa att jag fick i mig för lite mat... Hm, med min stillasittande vardag ska jag äta högst 1800kcal, enligt kalorimetoden. Enligt gymaktivitetsnivån runt 2500kcal/dag. Jag har räknat ut ett snitt på mitt dagsintag och det ligger på ca 16-1700kcal/dag. Då undrar jag givetvis hur i hela fridens dagar ska jag få i mig mer mat när jag inte är mer hungrig???? Mer mellanmål sa han...
Nåja, till saken, idag räknade jag ut med allt som jag ätit att jag fortfarande ligger 694 kcal back - enligt kalorimetoden. Då ska nämnas att jag utöver frukosten med 2 ägg och 4 skivor bacon samt 5 skivor fet cheddarost även ätit en halv köpt kebabpizza...med pommes frites... :redface:
Så hur var det tänkt att jag ska få i mig mer mat??? Med lchf-mat hade jag inte ens kommit upp i så många kcal....blir så jäkla fort mätt, ju.... :bang_head:
Kan det vara så att jag underäter??? Kan det vara en anledning till varför jag mår som jag gör?? Så varför går jag inte ner i vikt då om jag nu underäter??? Fasen vad jobbigt..... :so_mad:
Jäkla moment 22... :fork_off:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #88 skrivet: 2011.02.09 - 22:27:12 »

Jobbigt :shake_head: :shake_head: :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #89 skrivet: 2011.02.10 - 07:16:44 »

Jag har inte full koll på din träningsnivå nu, jur var det nu.
Är du van i gymmet eller nyss börjat?
Att bygga muskler gör ju också sitt, i vikt.
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544