Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 05:45:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298641 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2011.02.04 - 20:19:29 »

Ja det gör de. Men inte tillräckligt i de algtillskott som finns här....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #61 skrivet: 2011.02.04 - 21:43:25 »

Ok. Men...på hälsokosten finns det några olika sorters torkade alger. Inte kosttillskott utan såna som man tillagar. De kanske innehåller mer jod.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2011.02.05 - 15:33:11 »

Mjaha, fjärde dagen på jod 5 mg i dagsdos.

Måste berätta att jag har upplevt några förändringar/bättringar under dessa tre dagar som hittills förflutit.
Jag sover bättre.
Inget explosivt humör, tom sambon påpekade det.
Mindre torr hud (!)
Kissar som en galning, kan i o f s vara för att jag tvingar i mig minst 2 liter vatten om dan, fast förr samlade jag det... Känner mig allmänt gladare, psykiskt mer stabil.
Piggare, mer lust för vardagsbestyren...
¨
Alltså, i mitt fall har det gjort skillnad!  :thumbsup: :yay:

Men jag återkommer  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2011.02.05 - 15:44:44 »

Kul!  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #64 skrivet: 2011.02.05 - 17:52:59 »

Kul!  :smile:

Håller med, jag har inte riktigt orkar mig till jod-testandet, än.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #65 skrivet: 2011.02.05 - 19:16:02 »

 :thumbsup:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2011.02.06 - 16:15:22 »

Mår fortfarande fint som snus!  :huuh:
Har slarvat en aning, bidde lite hemgjord panpizza i två dagar. Men dricker oerhört mycket, har märkt att även om jag inte känner mig törstig är jag det när jag väl börjar dricka. Ett par hekto har jag väl blivit av med och det är fantastiskt, hittills har jag bara gått upp eller stått still. :thumbsup:
Ja ja, håller trenden i sig är jag överlycklig!!!!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.02.06 - 16:23:05 »

Va bra! Har det här med joden att göra eller började det innan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2011.02.06 - 19:14:04 »

Måste definitivt ha med joden att göra, innan måde jag skit både fysiskt och psykiskt och blev bara större och större, skvalpigare varje dag  :blush: :nonono:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2011.02.06 - 19:27:13 »

Det är ju toppen! Hur högt tänker du gå?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2011.02.06 - 20:56:49 »

Hmmm, tja, vad stod det i tråden jag har blivit en japan..? 13 mg/dag? Eller nåt..
Jag får se, när jag gått på denna dosen i 7 dar tänkte jag öka på med en droppe, 5mg+2.5mg. Du nämnde det att man skulle öka successivt under en månad till maxdos...?
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2011.02.06 - 21:28:00 »

Nej, det jag läste nu och som lät vettigt var högst en fördubbling av dosen på en månad.

Det var nog därför jag blev stirrig och konstig. Jag gick upp för fort. Andra tålde ju att göra så, men man känslig så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2011.02.06 - 21:57:29 »

Aha, ah, jag får väl se vad som händer. Testar väl det som jag skrev men känns det minsta knäppigt så återgår jag till den tidigare dosen  :pippi:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #73 skrivet: 2011.02.07 - 00:18:34 »

Hej moncaponca!  :wave:

Intressant det här med jod. Fick diagnos giftstruma bara här om veckan. Kanske är för sent med joddroppar, men ska absolut höra med min läkare. Fast det är klart, då hade de väl satt mig på det isf medicin. Kanske medicinen och jod inte är ngn bra kombo... Rent spontant dricker jag hellre jod än blir dissekerad  :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2011.02.07 - 00:36:44 »

Hej moncaponca!  :wave:

Intressant det här med jod. Fick diagnos giftstruma bara här om veckan. Kanske är för sent med joddroppar, men ska absolut höra med min läkare. Fast det är klart, då hade de väl satt mig på det isf medicin. Kanske medicinen och jod inte är ngn bra kombo... Rent spontant dricker jag hellre jod än blir dissekerad  :glare:
Det förstår jag, läbbigt det där med 'finnålsbiopsi' *brrrrr* Ryser vid blotta tanken! :goggle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544