kwidell
|
|
« Svara #540 skrivet: 2011.06.13 - 14:44:34 » |
|
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #541 skrivet: 2011.06.13 - 14:46:39 » |
|
Fattar du varför jag gillar Tjocka apan? Det är min tvillingsjäl!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #542 skrivet: 2011.06.13 - 20:35:17 » |
|
Tjocka Apan?? Kissa på elden?? Då slocknar den jö!
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #543 skrivet: 2011.06.15 - 09:47:10 » |
|
Raserade min viktminskning totalt! Det är ju jordgubbssäsong!!!! Så, upp igen.... Ja ja nya tag, drar med mig dottern på det i ett svep.
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #544 skrivet: 2011.06.25 - 11:15:00 » |
|
Och vi körde på den här veckan som var och resultatet var -2 kg för dottern och +-0 för mig jaja, en får skylla sig själv när jordgubbar och vattenmelon är så gott..... Midsommaraftonen gick i traditionell anda: potäter, sill med gräslöksspäckad gräddfil men nubben var jag inte sugen på för fem öre.... Sambon var ju inte hemma, han firade midsommar uppe i Östersund, hos äldsta dottern som faktiskt fyllde 25 dagen innan midsommarafton. Med sig hade han de andra barnen, 16 & 17 år gamla. Själv satt jag hos grannen/svärisarna med mina ungar och firade vi gick ut hårt med hembakt jordgubbstårta, det är tradition att jag har det med mig på midommarafton till svärisarna sen bidde det sill o potäter när svärfar kom hem från spelningen, han spelar ju dragspel och vad är inte nödvändigt om inte dragspel till små grodorna? Nä, idag blir det stekt halloumi, ägg och bacon till frukost. Simma lugnt min vänner!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tina
|
|
« Svara #545 skrivet: 2011.06.26 - 21:34:07 » |
|
0 är väl bra när det varit helg. Det skulle jag vara nöjd med.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #546 skrivet: 2011.06.28 - 09:39:53 » |
|
Nja detta var före helgen....men det är klart att helgen gav nog nåt upp, det kollade jag faktiskt inte. Igår började jag jobba igen....och det går väl hoppas jag....kul att upptäcka att fler och fler av mina gamla arbetskamrater anammat min kostregim kändes plötsligt inte ensamt när tjejen mitt emot mig satt och åt kyckling, broccoli och blomkål i gräddsås och själv åt jag fläskfilé i gräddsås med broccoli och gröna bönor...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #547 skrivet: 2011.06.28 - 09:56:32 » |
|
Skojsigt! Själv är jag väldigt ensam... Men det impar ju inte när en smalis går ner 5-6 kilo och blir en tunnis.
Är det sommarlov från studierna nu?
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #548 skrivet: 2011.06.29 - 10:03:20 » |
|
Näe, pluggar samtidigt... Jobbigt är det, men det går
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #549 skrivet: 2011.06.29 - 13:12:17 » |
|
Måste du göra så? På sommaren ska man ju varva ner och hämta ork till resten av året ju!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #550 skrivet: 2011.06.30 - 02:18:05 » |
|
Ah, jag vet...men jag funderar på att säga upp mig nu faktiskt, jag ska ju ändå plugga vidare och inte komma tillbaka innan nästa semester. Tänkte söka högskolan till nästa höst. Har fått ett hyfsat erbjudande och tänkte se om jag kunde förhandal mig till lite till inget är ju omöjligt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #551 skrivet: 2011.07.06 - 21:43:58 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #552 skrivet: 2011.07.06 - 21:48:24 » |
|
Nämen grattis!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #554 skrivet: 2011.07.07 - 06:01:23 » |
|
fattar inte helt men det verkar positivt. Grattis !!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|