kwidell
|
|
« Svara #15 skrivet: 2011.01.12 - 16:00:30 » |
|
Ja det finns nog fler än jag som blir illamående av Morfin ja. .. endå så tog jag den absolut lägsta dosen av hostmedicin jag kunde!... men blev endå illamående.. tack och lov inte tillräckligt för att ! för det är det värsta jag veet!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #16 skrivet: 2011.01.12 - 16:01:45 » |
|
Jag blir wacko i huvet. Obehagligt.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #17 skrivet: 2011.01.12 - 16:08:56 » |
|
menar du att det blir skillnad mot nu då?....
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #18 skrivet: 2011.01.12 - 16:21:17 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Monkan
Full Member
Smörklickar: 5
Antal inlägg: 103
|
|
« Svara #19 skrivet: 2011.01.12 - 22:54:55 » |
|
Ja det finns nog fler än jag som blir illamående av Morfin ja. .. endå så tog jag den absolut lägsta dosen av hostmedicin jag kunde!... men blev endå illamående.. tack och lov inte tillräckligt för att ! för det är det värsta jag veet! Här är en till som blir illamående av morfin och liknande. Fast jag har nog aldrig provat det i hostmediciner. Efter jag hade opererat blindtarmen för några år sedan hade jag väldigt ont. Men om jag fick en morfinspruta mot smärtorna så kräktes jag, vilket var mindre kul när man skulle försöka få igång magen. Ha ont eller kräkas...inga bra val tycker jag
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Monkan
Full Member
|
|
« Svara #20 skrivet: 2011.01.12 - 22:56:25 » |
|
Här blev det inget Nyårslöfte.. inget nyårsfirande heller för den delen. .. låg sjuk i influensa. så det nya året firades hostandes i sängen med hög feber.... inte direkt så jag ville ha det! Det låter jättejobbigt. Hoppas du kryar på dig så att du blir helt återställd.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #21 skrivet: 2011.01.13 - 16:21:18 » |
|
Monkan. låter som om vi har väldigt lika erfarenheter av Morfin!.. även jag stiftade bekantskap med det efter blindtarmsoperation!.. och även jag spydde av eländet .. men de hade nått annat läkemedel som de sprutade in efter morfinet som gjorde att jag inte mådde så illa!? ingen aning om vad dock.. men jag tror jag somnade efter den sprutan..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Monkan
Full Member
|
|
« Svara #22 skrivet: 2011.01.13 - 19:38:32 » |
|
Det är tur att man inte kan få blindtarmsinflammation två gånger. Bra att eländet är bortplockat!
Och så hör man dom som är helt lyriska över morfin. En tjej på mitt förra jobb hade fått det när hon skulle magpumpas och det hade tydligen varit en helt fantastisk upplevelse. Hon tyckte att allt var helt OK inklusive magpumpningen.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #23 skrivet: 2011.01.13 - 19:52:01 » |
|
Och så hör man dom som är helt lyriska över morfin. En tjej på mitt förra jobb hade fått det när hon skulle magpumpas och det hade tydligen varit en helt fantastisk upplevelse.
Jag är så'n Mår förträffligt bra. Själen sjunger och livet leker.
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #24 skrivet: 2011.01.13 - 20:08:32 » |
|
Jojjemen.....jag vågar inte ta den hostmedicinen för ofta. Jag skulle bli morfinpundare.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #25 skrivet: 2011.01.13 - 20:35:39 » |
|
Förstår precis
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #26 skrivet: 2011.01.13 - 20:59:50 » |
|
Kan man bli riktigt rolig av morfin? Så där så man skrattar hysteriskt och tycker allting är vansinnigt roligt?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #27 skrivet: 2011.01.13 - 22:23:51 » |
|
Med tanke på att morfin är lugnande, så tvivlar jag på det. Verkar mest vara centralstimulerande som ger den effekten.
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #28 skrivet: 2011.01.14 - 08:58:41 » |
|
Jag blir riktigt trött, men på ett fantastiskt skönt sätt. Livet leker, det finns inga bekymmer, man kan bara slappna av och bäddas in i mjuk bomull. Men något tjolahoppsan blir det inte.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #29 skrivet: 2011.01.14 - 09:17:32 » |
|
Nähä. Jag blev helt tokig en gång av nåt de gav mig. En syrra jag kände privat som jag berättade för, sa att det kunde ha varit morfin, att en del blev så. Jag har alltid undrat. Kan vara bra att veta för framtiden, menar jag.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|