Jag undrar om din man är med på det här eller om det är du som vill att han ska äta bättre? För efter vad du berättade om godiset så tror jag inte det funkar om han inte är med.
Nja, han vill gå ner (lite) i vikt men är egentligen inte riktigt beredd att överge sitt fikabröd eller göra några stora förändringar. Men om han för min skull kunde ge det ett par månader så borde mitt stora sug vara mycket mindre och lättare att hantera. Plus att han borde hinna märka att han blir piggare och orkar arbeta mer (vilket iofs blir svårt då dygnet bara har 24h).
Jag har faktiskt bosatt mig i denna jävla obygd för hans skull, då han han ett par månader äta som jag vill!
Det är främst för mig det är frågan om en permanent förändring, han får äta sina kära potäter om han vill men kanske inte 8 stora potäter till varje måltid.
Hans största problem är nog det att han i början motsätter sig
alla typer av förändring, men ändå är han oftast mycket nöjd när han sedan ser resultatet.
Hur som helst så är det inte bra för kroppen att äta allt detta fika varje dag, oavsett om man äter lchf eller tallriksmodellen, så det är främst fikat jag vill bli av med men jag tror lösningen ligger i att göra hela dagen bättre för att undvika suget på kvällen. Han har på båda sidor av släkten allvarliga hjärtproblem samt även stroke, gissa hur han ligger till med allt margarin i fikabrödet.
Eftersom han arbetar och jag inte gör det så kan jag liksom inte ha det kravet att vi ska dela på hushållssysslorna, den fighten väljer jag bort och kämpar istället för att han ska arbeta lite mindre och sova lite mer. Han jobbar alldeles för mycket och stressar ännu mer.