Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 19:27:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 319742 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #855 skrivet: 2012.04.24 - 03:24:39 »

Hejsan alla söta vänner!  :wave:  :inlove: det värmer att veta att man är omtyckt och saknad faktiskt  :inlove: ack vänner! :rose:

lite kort "recap" över senaste tiden.
Jag började ett nytt jobb och jobbade häcken av mig genom att jobba på två ställen samtidigt... men jag hoppades att det skulle vara värt det i slutändan... det var det nu inte visade det sig  :shake_head:
det nya jobbet, som var ett vikariat på 3 månader men med "goda möjligheter till vidare anställning" visade sig vara rena stolpskottet!.. inte fick jag vara kvar där inte efter de 3 månaderna.. trotts att jag verkligen gett allt.. vidare så har jag fått lägga ner en massa tid och energi med att bråka om min lön.. för det har ju bara "råkat" bli fel där självklart.  Januarilönen så försökte de komma undan med att betala mig 4500:- för lite!  :fork_off: och nu i Marslönen så har de skrivigt att jag slutade en dag tidigare än jag gjorde.. så där saknas det också lön..  :fork_off:  .. tar på krafterna att behöva bråka om sådana självklarheter hela tiden!   :bang_head:

jag hade dock den stora turen att jag kunde gå tillbaka till mitt gammla jobb igen.. förvisso fortfarande som timmanställd. men det är bättre än att inget jobb ha alls!
tyvärr så ska min avdelning flyttas till Uppsala och integreras med ett callcenter som finns där... något som självklart gör att stämmningen är bottenlåg! alla är ledsna, frustrerade och irriterade... så det är inte direkt någon postitiv upplevelse att åka till jobbet  :shake_head: ...

det är väll huvuddragen av vad som hänt under min frånvaro. känner att det inte funnits någon energi kvar till annat direkt.. så tyvärr så har jag inte orkat ta mig hit på ett bra tag  :worried: men ni finns i mina tankar endå!  :nod-yes: :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #856 skrivet: 2012.04.24 - 08:41:54 »

:bearhug: Vad roligt att se dig! Men du prioriterar rätt i kaosläget. Först släcka bränder och sen pusta här hos oss.

Men vad tufft och jobbigt att behöva slåss om lönen!  :shake_head:
Vad händer nu då, med din timaställning? Flyttar du med eller blir du arbetslös då?  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #857 skrivet: 2012.04.24 - 10:26:01 »

Som läget är nu så blir jag arbetslös i September då den planerade flytten är tänkt att äga rum.. men det är ingen som vet om vi verkligen kommer flytta då ellerom det blir uppskjutet  :confused3: men som det ser ut just nu så blir jag av med jobbet då iaf. så nu måste jag söka jobb igen!  :tongue_wag:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #858 skrivet: 2012.04.24 - 11:03:33 »

:badtongue: Det suger att inte själv få bestämma när man vill byta jobb. Eller vilken takt åt minstone. Nu blir det ju press. Det kan inte var helt lätt nu är det blir sommar och allt.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #859 skrivet: 2012.04.24 - 11:51:05 »

Härlig att "se" dig ingen Kwidell!

Urjobbigt, förstår du inte hade mycket energi över till annat. HOppas du hittar något bra snart!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #860 skrivet: 2012.04.24 - 18:32:42 »

:bearhug:

Fy vad utnyttjat man känner sig när man jobbar dubbelt för ingen framtid ändå.
Ohc dessutom att få fajtas om lönen.  :angrywife:

Kommer företaget att hjälpa er att hitta nytt jobb?
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #861 skrivet: 2012.04.25 - 14:56:10 »

Kul att se dig igen men va trist med jobben. Usch för företag som luras så där.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #862 skrivet: 2012.04.26 - 11:02:33 »

Tyvärr så kommer företaget inte att hjälpa oss hitta nya jobb  :shake_head: utan det är bara att kasta sig ut i jobbsökarträsket igen  :tongue_wag: hatar det! men det är ett nödvändigt ont... så det finns inte så mycket annat man kan göra tyvärr... så just nu så kämpar jag för att hålla humöret uppe någotsånär i alla fall... så jag har dragit igång en "kreativitetsjunta" tillsammans med tre vänner.  :lol: tanken är att vi ska träffas hemma hos varandra minst en gång per månad och pyssla med vad vi känner för.. om det så är att sy,sticka, virka eller kanske scrapbooking eller bakning eller något annat kreativt... ja det är upp till var och en att välja inför träffarna.  :lol: känns skönt att ha fått igång det i alla fall!.. kännde att vi alla behövde något positivt som vi kunde se fram emot!  :nod-yes:

vidare så har jag börjat virka.  :nod-yes: har inte virkat sedan jag var runt 9 år.. så det är hög tid med andra ord!  :laugh: .. får se hur det blir i slutänden.. ännu så är det bara några varv på en framtida grytlapp som är gjorda...  :flirting:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #863 skrivet: 2012.04.26 - 14:23:12 »

kämpar jag för att hålla humöret uppe någotsånär i alla fall... så jag har dragit igång en "kreativitetsjunta" tillsammans med tre vänner.  :lol: tanken är att vi ska träffas hemma hos varandra minst en gång per månad och pyssla med vad vi känner för..  emot!  :nod-yes:

Det kallar jag för kreativt för framtida kreativitet!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #864 skrivet: 2012.07.20 - 20:13:30 »

Kwideeeeeeeeeeeel!  :inlove:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #865 skrivet: 2012.07.20 - 23:15:37 »

Var är kwidell  :blink:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #866 skrivet: 2012.07.21 - 20:23:14 »

Hon jobbar dygnet runt  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #867 skrivet: 2012.07.21 - 20:38:14 »

Tror jag inte. Det var ju när hon jobbade hon brukade hänga här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #868 skrivet: 2012.07.21 - 20:47:14 »

Men jobbar hon fortfarande dubbelt, eller var det nu slut med både jobben redan.
Det var väl något sådant på gång, uppsägningar och osäkerhet.
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #869 skrivet: 2012.07.21 - 23:56:44 »

Jag tror hon äter för mycket kolh., men det tycker jag hon ska sk.ta i..
Vi vill höra av dej!  :smooch:
Loggat
Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544