Bra jobbat Nora!!!
att bli rökfri är en stor bedrift!
ja även för mig har det varigt mycket i sommar... tyvärr inte av
sorten... men påfrestande i vart fall. har blivigt en hel del färdigköppt mat. även om vi anpassar den så gott det går så är det ju mindre bra endå... men nu så har vi börjat laga mat igen hemma
trotts tidsbristen eftersom jag jobbar nätter... men jag tror att hemlagad mat är nyttigare ivf. så det är steg ett för min och makens del.
sen att också begränsa allt "syndande"..
har blivigt en del glass och faktiskt också pomesfrittes!
.. var jeevligt gott. men nu får det vara stopp.
.. nu blir det bara tillåtet att göra avsteg på Adventsdagarna, Lucia och Jul o Nyårs afton framöver.
så nu är det planerat och bestämt. ..
kvällens mat blev varsin redig bit Entrecoté m brocoli och svampsås. och som efterrätt en gammal favorit keso a´la malta
receptet på det finns här på forumet sen gammalt... i princip är det vispad grädde blandat med kesogrynen (skölj av all "smet" de ligger i) lite krydda i form av vanilj o kanel. och sen en fint nedskuren clementin/satsumas
gotti gott gott!.. och ur LCHF synpungt OK.
.. försöker bryta det mönster vi har halkat in i igen med småätande på kvällen genom att ersätta det med Vettigare mat och en efterrätt om det behövs!
.. så nu börjar i alla fall jag och maken så sakteliga komma tillbaka till vettigare vanor och tankar igen... Haka på du också Nora!
.. börja med att fundera på vad som gått fel med maten på sistonde..