Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 22:28:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320618 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #660 skrivet: 2011.09.02 - 22:30:09 »

Det kan faktiskt vara en reaktion på all skit som djuren får i sig i medicinväg. Naturbeteskött från Brasilien låter jättebra, men de djuren får antibiotika hela tiden för att undvika sjukdomar. Detsamma gäller danska djur. (Säkerligen finns det sådant här också, men det får ju inte vi reda på, för Sverige ska ju vara så bra!)
Så vad jag menar, är att ni kanske inte tål vissa ämnen som köttet innehåller.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #661 skrivet: 2011.09.03 - 11:39:25 »

Just att det är vaccumförpackat är egentligen bra för köttet. För själva mörningsprocessen avstannar inte. Att jämföras med kött förpackat i gas!  :shock: För där avstannar mörningsprocessen och köttet blir torrt och segt. Eller, egentligen, köttet blir väl inte segt av själva gasen. Men det blir klart vid lägre temperatur. Med risk för att man tillagar för dåligt och får i sig bakterier som inte dör av tillagningen. Eller så går man efter temperaturen, och får torrt och segt kött.  :tongue_wag:

Men sen är ju frågan hur köttet har hanterats innan vaccumförpackningen. Eller vad själva förpackningen innehåller. Själv föredrar jag vaccumförpackat före gasat kött.  :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #662 skrivet: 2011.09.03 - 11:42:58 »

Påverkas t.o.m. tillagningstemperaturen? Det visste jag inte.  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #663 skrivet: 2011.09.03 - 13:33:08 »

Jo just det där brazilianska naturbetesköttet är det jag har reagerat på tidigare... och jag misstänker att restaurangen i förrgår kan ha använt sig av just den sortens kött också  :nod-yes:
ja vacumförpackat kött är ju mycket bättre än gasat kött helt klart!.. men det där naturbetesköttet är ju vacumförpackat samman med så mycket blod??  :confused3: det är aldrig det Eko-kött jag köper... även om det är vakumförpackat....
Corny kan mycket väl ha rätt i att det är all skit som djuren får i sig innan som spökar.... det skulle inte förvåna mig det minsta!  jag är glad att jag är okey ni i  alla fall!  :nod-yes:

ställde mig på vågen i morse... 107,9  :tongue_wag: väntat iof eftersom vi Inte ätit "normalt" under vår lilla semesterresa... utan ätigt ungefär som innan vi lade om kosten... dvs en massa onyttigt!  :rolleyes: men det är svårt att undvika sådant på restauranger/vägkrogar neråt i landet upptäckte vi... där är det liksom en helt annan matkultur än här i sthlm... framför allt i Ullared... där var maten billig... men kraftigt påminnande om Skolmatsbespisningen... dvs, rätt smaklös och tämligen dåligt tillagad. men det blir väll så när de skall göra mat i de mängderna antar jag.  men det är inget jag kan rekomendera direkt!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #664 skrivet: 2011.09.03 - 14:07:09 »

Hmm. Det sägs ju att det bildas väldigt mycket aminer i sådant kött p.g.a. den långa lagringen (och även p.g.a. vakuumet tror jag). Man kan vara överkänslig mot aminer...
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6do%C3%A4mnes%C3%B6verk%C3%A4nslighet#F.C3.B6do.C3.A4mnesintolerans
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #665 skrivet: 2011.09.03 - 14:50:17 »

Det kanske är det som spökar då!... borde ju innebära att jag inte ska ha några problem att äta Oxfilé köppt på tex Citygross.. butiksstyckat.. måste nog prova det faktiskt. får se till att pricka in det en dag när jag inte behöver vara någon annanstans än hemma bara... så toaletten finns inom räckhåll  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #666 skrivet: 2011.09.03 - 16:07:58 »

Gör som jag - handla kött enbart på CG! Och inte det s.k. Naturkött då.

Jag menar allvar. Jag tycket CG bör belönas för vad de gör. Inget vakuum, ingen skyddande atmosfär, butikspackat. Jag tror de har det bästa fulkött man kan köpa i butik idag. Kan man rösta med plånboken och det dessutom blir billigare och något lite hälsosammare, då röstar jag för det. Det är de extra stegen det kostar då.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #667 skrivet: 2011.09.03 - 16:15:20 »

jo vi handlar faktiskt nästan allt kött på CG redan i dag. förutom det vi köper EKO från olika gårdar då. men jag håller helt med dig! de ska belönas för vad de gör!  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #668 skrivet: 2011.09.13 - 03:23:28 »

Var har du varit?  :smack:
Loggat

/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #669 skrivet: 2011.09.13 - 16:04:47 »

Hallåååå? Var äääär duuuuu????
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #670 skrivet: 2011.09.13 - 16:38:35 »

Hon var här då när jag skrev ovanstående. Men det struntade ju hon i.  :tongue_wag:

Börjar undra var hon håller hus.  :confused3:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #671 skrivet: 2011.09.13 - 17:24:10 »

hon har ju semester. Gör bara roliga saker och då hinner man inte med forum lika mycket!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #672 skrivet: 2011.09.13 - 17:59:31 »

:eek:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #673 skrivet: 2011.09.14 - 00:14:50 »

Här e jag!  :wave:

han inte svara förut, men trevligt att vara saknad  :inlove:  :flirting:  semestern har förflutigt aldeles för fort... som alltid.  tyvärr lyckades både jag och maken bli förkylda också... så det har mest blivigt nerbäddande på soffan till diverse filmer och serier och ett ihärdigt snorande... men det är ju också en form av avkoppling antar jag  :rolleyes:

trippen till High chaparall och Ullared var vällyckade och roliga. vi gjorde också en avstickare ner till halmstad och hälsade på några släktingar... och badade i Haverdal!.. trotts spöregn och rejält med blåst!  :laugh: det var en upplevelse vill jag lova.. första gången jag "njutigt" av en naturlig duch av horisontellt regn innan badet...  :laugh: :flirting:

ätmässigt så blev det lite allt möjligt under semestern. vi insåg att det inte skulle fungera att äta "normalt" nere i Ullared då de mest har "färdiga" maträtter a´la storkök/skolmatsal... så vi har ätigt både det ena och det andra under semestern  :lick: men nu är vi tillbaka på rätt spår igen  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #674 skrivet: 2011.09.14 - 02:01:17 »

Citat
vi gjorde också en avstickare ner till halmstad och hälsade på några släktingar... och badade i Haverdal!..

Det har du redan berättat. Sen försvann du igen.  :mad_roll:

Citat
ätmässigt så blev det lite allt möjligt under semestern. vi insåg att det inte skulle fungera att äta "normalt" nere i Ullared då de mest har "färdiga" maträtter a´la storkök/skolmatsal... så vi har ätigt både det ena och det andra under semestern  :lick:

Bra! Då är du riktigt fet och fin nu då? :devil:
Loggat

Sidor: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544