Jo det är ungefär som förut med svärmor. hon ligger kvar på sjukhuset och gör sitt bästa för att må bättre!.. hon klarar att gå till och från WC, så lite rörlighet har hon iaf. talet fungerar hyffsat. hon sluddrar lite och glömmer bort vissa ord. något som gör henne både frustrerad och ledsen. men det finns hopp i alla fall!... så nu gäller det bara att försöka fundera ut vad vi ska göra sen?
så jag måste läsa på om rehabilitering och de olika alternativen som finns... för hon bor helt själv, så hon kan ju inte gärna flytta hem direkt utan någon form av hjälp! ... men jag vet inte vad som finns och vad som är möjligt att göra ännu heller?...
känner ett väldigt tungt ansvar just nu... då varken min man eller min svärfar vill tänka i de banorna alls!... något jag har full förståelse för ska tilläggas! för jag önskar jag kunde slippa tänka något annat än att hon blir helt återställd... men för att bli det så måste hon ju få hjälp!... så det faller på mig just nu att ta reda på hur och vad.... känner mig 10 år äldre sedan i torsdags
hade inte förväntat mig att behöva tänka på sånt här ännu på många år!
det känns jobbigt.
men för att tänka på något roligare nu. Jag har startat med målningen till min systerdotters 1års dag.
känndes ovant att hålla i penseln först... men sen kom edt tillbaka igen.. är lite som att cyckla
så jag har höga förhoppningar om att tavlan blir bra!
... om ni är riktigt snälla så kanske det kommer en blid på den hit sen
Gitarrspelandet är en annan sak som går frammåt. listan på låtar jag fixar att spela växer ständigt... likaså mängden accord jag använder mig av. men på den avdelningen tar jag det rätt lungt... vill inte trasla till det med för många nya accord på en gång.. utan jag försöker träna upp snabbheten i bytena på de accord jag nu använder också... så får vi se om och när jag lägger till de förhatliga Barré accorden
... de har alltid varigt något av en nemesis för min del
man ska då lägga pekfingret öve alla sex strängarna och pressa ner och sen använda resten av fingrarna till att ta ett accord med. problemet är att få pekfingret att sluta tätt!!
något jag ännu så länge inte har lyckats med! ... men jag får tackla det när det blir dags helt enkelt!
någonstans så känns det skönt att focusera på någonting annat än min sjuka svärmor
orkar inte tänka för mycket liksom...