Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 04:53:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320901 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #375 skrivet: 2011.07.08 - 17:28:06 »

:laugh: tack! ja jo det kanske låter rätt patetiskt  :laugh: men för mig är det något rätt banbrytande att spela en hel låt, utan att spela fel eller haka mig någonstans.. och dessutom få det att låta bra!  :lol:
nu har min repetuar faktiskt ökat till hela 3 låtar!!!!  :w00t: :laugh:

Jag vill ha en egen måne - Ted Gärdestad
Truly, Madly, Deeply - Savage garden
Here I Am - Bryan Adams

och mina fingertoppar börjar utveckla blåsor  :whistle: men det är det attan värt!!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #376 skrivet: 2011.07.08 - 22:34:13 »

jag kan inte spela en ENDA låt, inte ens en enda NOT... så jag är imponerad hursomhelst!

Men jag kan sjunga väldigt falskt  :w00t: mors lilla olle och sånt1
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #377 skrivet: 2011.07.08 - 22:43:09 »

Jag kan sjunga jättefint!  :lamo:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 287

« Svara #378 skrivet: 2011.07.08 - 22:49:24 »

Jag kan sjunga jättefint!  :lamo:

Du gör ju ALLT jättefint! :smooch:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
kwidell

Hemsida
« Svara #379 skrivet: 2011.07.09 - 02:45:29 »

:lmao: Ja det där med falsksång kan jag ställa upp med också!  :lmao: inte direkt någon Celine dion om man säger så  :whistle: men det funkar för "husbehov"... även om jag faktiskt gärna skulle vilja lära mig sjunga bättre! få mer kontroll över rösten... det skulle vara grejjor det!  :lol: men just nu är jag bara glad över att jag lyckats sjunga (nåja, snörvla då) mina 3 låtar samtidigt som jag spelat dem på gitarr! det är något helt nytt för min del det.  :nod-yes:

är visst klart mycket friskare i dag föresten?... eftersom jag inte kunde somna när vi gick och lade oss!  :lol: första gången jag blir glad öve en sådan sak ska erkännas  :laugh: men det måste ju betyda att kroppen börjar återhämta sig!  :w00t: om sen bara näsan kunde fatta galoppen också  :rolleyes: men det är väll för mycket begärt antar jag...  :whistle:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Ena
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 287

« Svara #380 skrivet: 2011.07.09 - 10:18:50 »

Vänta du bara. :worried:
Näsan kommar ifatt dig också   :lmao:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #381 skrivet: 2011.07.09 - 11:51:56 »

lägg en rå lök, skuret itu brevid sängen! Då klarnar näsan bättre. Iallafall är det en huskur jag lärt mig.  :rolleyes: Lök "filtrerar" luften eller något sägs det. Även om det inte är sant så kanske placeboeffekten fungerar också! :thumbsup:

Och det med sjunga, jag sjunger gärna.  :smile: Men eftersom jag är döv har jag ingen aning om hur det låter, hastigheten på melodin osv är. Så jag har fått förbud av mina barn att sjunga offentligt eller när dom är närvarande  :mad_viking: Fast ibland blir det hej tomtegubbar och sånt ändå. Då hävs förbudet för annars får dom inte min julmat  :lulz:  man måste notera sin makt som mamma ibland!!!  :yay:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #382 skrivet: 2011.07.09 - 15:14:17 »

:lulz: Ja jag förstår att det blir ännu värre för din del!.. men om du lär dig teckenspråk så kan du teckna sångerna  :nod-yes: det blir på ett annat sätt... men fortfarande väldigt vackert!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #383 skrivet: 2011.07.09 - 19:47:25 »

typ "ja må hon leva" på holländska kan jag på teckenspråk!. Alltid något!!
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #384 skrivet: 2011.07.10 - 02:52:59 »

:thumbsup: Nice! det är mycket mer än vad jag kan det!  :flirting: :laugh: jag kunde en barnvisa förut. "Min hatt den har tre kanter" men den har jag glömt av vid det här laget  :redface:

Näsan håller mig uppe denna natt  får inte ta mer nässpray... så nu är det körigt att försöka sova  :sleep: å andra sidan kvittar det lite också... eftersom jag har hela morgondagen på mig att sova... då jag återvänder till Nattjobbandet i morgon kväll  :nod-yes: eller, ja tekninskt sätt i kväll då om man ska vara kinkig  :rolleyes: så nu sitter jag här framför datorn igen. har lust att spela gitarr... men då klockan är kvart i 3 på natten så känns det som om jag skulle kunna störa någon med det  :whistle:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #385 skrivet: 2011.07.10 - 03:01:41 »

Skit i grannarna. Det är lördag! (ok då, tekniskt sett söndag) Lite får de väl stå ut med?  :whink:
Man måste ju få ha lite partyyyyyy då och då?  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #386 skrivet: 2011.07.10 - 03:09:15 »

:lmao: Ja i detta fall var det nog mer Maken min jag tänkte på...  :whistle: :flirting: Grannarna skiter jag fullständigt i!  :lmao: de på bottenplan har en liten jäkla chiwawa som bjäbbar i tid och otid!  :fork_off: :badtongue: och det ska mycket till för att jag, som Älskar allt med fyra ben och svans, ska bli trött på en Hund! men den byrackan är jag fan beredd att pinka på snart!  :angrywife:  :lmao:  :flirting: nog för att det inte är hundens fel att den inte blivigt uppfostrad... men det är faktiskt rätt jobbigt att lyssna på!

vad gör du vaken i denna timme föresten vännen? du brukar ju sussa kudden så här dags?  :sleep:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #387 skrivet: 2011.07.10 - 22:35:26 »

jag spelade inte mitt i natten... men en stund nu på kvällen blev det!  :lol: nu har jag börjat på ännu en låt...  :lol: fast övandet blev avbrutet av blåsor på fingertopparna  :redface:

innan spelandet så passade vi dock på att smaka det första av våra hemmaodlade grönsaker!  :w00t: :lol: en tomat, som var jättegod  :inlove: och sen så delade vi på en vacker gul "minipaprika".. jag delade den lille saken i två lika delar, vi drog in doften, som var himmelsk  :inlove: och så bet vi båda var sin rejäl tugga.... och sen storknade vi!!!!  :laugh: vår lilla gula minipaprika var SKITSTARK!!!!!´ :laugh: sorten heter Starflame och maken gjorde en sökning på google efteråt och fick fram detta:

Starflame F1(DR) Grön/gul ”Hot chili”-typ
med mycket stark smak. Frukterna är
12–15 cm långa, spetsiga och 2–3 cm i
diameter. Vackert gula när de är mogna.

Så det som vi trodde var en vanlig paprika var en chillifrukt!!!  :lulz: inte konstigt att det brände i munnen! upptäckte just att jag nu, flera timmar senare och många handtvättar senare, fortfarande har smaken kvar på fingrarna!! min tumme bränner!!  :tongue_wag: nåja. får skylla mig själv när jag inte kollar upp mer vad det är jag köper och planterar...  :whistle:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #388 skrivet: 2011.07.11 - 00:35:45 »

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=nemi&count=0&date=20110709

:lulz: Så sant!!!
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #389 skrivet: 2011.07.14 - 23:13:36 »

Gitarrspelandet har hållit i sig!  :lol: varge morgon efter avtjänat nattpass så har jag satt mig och spelat i 30-40 min innan frukost och sängående... något som faktiskt gett resultat!  :thumbsup: i morse så nästan kännde jag hur det lossnade!!  :yay: jag gick på nya låtar och fick dem att fungera redan från början!  :w00t: DET har aldrig förut inträffat!!  :w00t:

så mina 3 tidigare låtar har nu fått sällskap av flera!  :lol: Nya listan på Låtar jag faktiskt klarar av att spela och sjunga är:

Jag vill ha en egen måne - Ted Gärdestad
Truly, Madly, Deeply - Savage garden
Here I Am - Bryan Adams
Mean - Taylor Swift
Born this waye - Lady GaGa
Where have all the flowers gone - (eeeh... vet inte vem på rak arm.  :redface: )
Jeanne is coming back - The boppers

Så 4 nya låtar har lagt sig tilld e ursprungliga tre  :lol: känner mig nöjd med det! mer än nöjd faktiskt.. överlycklig!!  :w00t:  :laugh:
däremot så tycker inte mina fingertoppar lika mycket om det hela...  :whistle: jag har blåsor på tre av dem  :whistle: och de känns lite som när man lekte med stearinljus som lite... och täckte fingertoppen ni vet... känns som om det liksom är något emellan fingret och ytan jag tar vid..  :blink: en riktigt skumm känsla vill jag lova!  :nod-yes: men den brukar avta lite mer lagom till morgonkvisten... då jag spelar igen och lägger av först när fingrarna pulserar!  :whistle: ... mina fingrar tycker inte så mycket om mig just nu som sagt.  :lol:
Loggat

Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544