Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 22:46:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320644 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2011.06.22 - 04:10:36 »

:laugh: Samma här Corny. samma här  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
anod
Full Member

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 138

« Svara #331 skrivet: 2011.06.22 - 10:32:19 »

alltså det här med glass kan ju få en av banan rejält! MEN om man gör den själv e det ju ok. världens enklaste godaste gräddglass gör man så här,
ta 3-4 dl frysta jordgubbar micra dom 10-15 sek så att dom blir liiiten aning tinade( såpass att man kan sticka spetsen av en vass kniv i dom) mixa i mixer med lite lagom med sötningsmedel så det blir finfördelat , häll på lika många dl vispgrädde som bär idetta fall 3-4 och mixa några sekunder till. detta blir samma koncistens som mjukglass. svingott  :yay: .  går fint att göra på hallon oxå , då kan man använda dom utan att småtina dom innan. jag har även använt fryst mango odyl, funkar fint men då e vi ju uppe i högre kh halter. ät den direkt för den smälter fort eftersom det inte e en massa stabiliteringsmedel å annat skräp i den.
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #332 skrivet: 2011.06.22 - 10:41:51 »

Får styrmannen och minstingen höra detta tar det snart slut på vår jordgubbeförråd..., de är helt galna på glass! :loony:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #333 skrivet: 2011.06.22 - 15:30:05 »

Skitgott! Och vill man ha vanlig glass häller man i äggulor också. Elektroluxglass! Fanns i receptsamlingen till Assisten för 100 år sedan (och säkert än).

Man kan göra jättegod vuxenglass/parfäit också med t.ex. svarta vinbär. T.o.m. rabarber funkar och blir mumsigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anod
Full Member

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 138

« Svara #334 skrivet: 2011.06.22 - 18:06:16 »

ok äggulor, vad blir skillnaden? krämigare? eller bara ett bra sätt att få i sig sina frukostägg  :flirting:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
kwidell

Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2011.06.22 - 19:30:46 »

Jag har faktiskt en glassmaskin... nånstans?  :redface: efter flytten så äör det en del saker som inte riktigt hittat tillbaka dit där de ska vara...? men hemgjord glass är svinigt gott ja!  :nod-yes: men köpeglass känns endå väldigt lyxigt och gott  :lick: .. och bekvämt är det också.. :whistle: :redface: jo jag vet att jag är lite lat nu... men jag har inte riktigt ork till annat.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #336 skrivet: 2011.06.22 - 20:19:20 »

:lulz: "elektroluxglass" !! kärt barn..
anod, med gulor ska den ju frysas  :club:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #337 skrivet: 2011.06.22 - 20:52:41 »

Jag vet inte. Så var receptet. Som till vanlig glass men större andel bär för att få massan att frysa i mixern.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #338 skrivet: 2011.06.22 - 21:46:41 »

:confused3: alltså inte frysas, tänker jag efter så är det rå äggula till vanlig glass.
Men är bären halvfrusna blir det likadant  :whink:
Loggat
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #339 skrivet: 2011.06.28 - 17:12:11 »

Har bara testat göra glass i min maskin en gång, den blev så äcklig att jag inte testat igen. Gjorde vaniljglass som bara smakade ägg  :glare: Har hittat ett annat recept med kondencerad mjölk, som jag bara inte har kommit mig för att testa. Mest för att det står i bruksanvisningen att smeten måste vara rinnande, och i recepten står det att det ska vispas och donas vilket gör smeten tjockare. Är rädd att jag kanske bränner motorn för att den inte orkar röra runt  :clubhead: På tal om rabarberglass så gjorde vi frozen rhubarb cheesecake häromdan, blev för mycket smet så vi hällde resterna i en bytta och slängde in i frysen. Jättegod att äta som glass. Lite hårdare bara, antar att det är för att den inte vispats när den frös...

...hur gör man egen mjukglass? Är ju bara SÅ gott!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2011.06.28 - 17:25:15 »

Ja inte med min maskin i varje fall:so_mad:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #341 skrivet: 2011.06.29 - 02:25:41 »

:lmao: villket dråpligt svar!!!  :lulz:  man kan bara skratta åt sådan total dumhet!  :rolleyes:

min maskin är inte den bästa heller... de verkar vara väldigt klena överlag tycker jag.. för motorn orkar ju inte dra runt glassen till slut ju!  :blink: ... när min maskin slår ifrån så är koncistensen ungefär som fast mjukglass... om jag vill ha den hårdare så får jag sedan slänga in den i frysen.  :nod-yes:

jag ahr använt något recept som inehåller kesella har jag för mig.. och det blir gott!  :lick: koncistensen på smeten är ungefär som tjock filmjölk eller yoghurt... dvs fortfarande  "rinnande" men inte lättflytande om ni förstår  :flirting: ... vanlig vaniljglass verkar vara svår att få till... den som jag har fått till att smaka bäst är saffransglass!  :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2011.06.29 - 07:45:10 »

Kommer ihåg att Kenneth, den där killen som dog i hjärtinfarkt (troligtvis), fyndade en restaurangmaskin på en exekutiv auktion eller liknande. Det vore grejen, det.
Loggat

Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #343 skrivet: 2011.06.29 - 10:19:31 »

usch va hemskt det lät, att bli refererad till han som dog i hjärtinfarkt  :sad:

En restaurangmaskin hade varit toppen, är väl lite skillnad i hur de fungerar med? Lite väl stora att ha hemma kanske?  :hm-hm:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #344 skrivet: 2011.06.29 - 10:29:41 »

Jo, men hade man en sån skulle man nog göra glass varje dag!  :loony:
Loggat

Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544