Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:03:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320674 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #360 skrivet: 2011.07.03 - 09:52:40 »

Men mänscha!  :max-shock: Hur tänkte du då, när du har legat med feber på natten?  :club_idiot: Du skall ligga i din säng, eller i vilstolen på balkongen med katten på magen och dricka ingefärste. Inte vara på jobbet!  :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #361 skrivet: 2011.07.03 - 10:12:00 »

:shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #362 skrivet: 2011.07.03 - 10:59:48 »

Sova  hemma heter det Kwidell dagen som denna!
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #363 skrivet: 2011.07.03 - 19:27:44 »

ja sen jag kom hem i morse så har jag sovigt.  :nod-yes: Heeeela dagen lång. nu ska här snart ätas lite mat.... får se hur länge jag orkar vara vaken sen. försöker som attan att bli frisk snabbt! eftersom jag jobbar 3 nätter på raken med start i morgon natt  :sad: vi jobbar bara 2 personer åt gången på nätterna, så om en är sjuk blir det extremt sårbart!.. kort om follk är vi också.. så att få in någon som kan täcka upp för mig är väldigt svårt dessvärre  :sad: så jag hoppas på att kunna jobba!!  man är ju lite småknasig  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #364 skrivet: 2011.07.03 - 19:43:17 »

Har du berättat eller vill du berätta vad du jobbar med?
Var det något med säkerhet/ spärra av kort eller liknande?
Är det lungt jobb du har?
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #365 skrivet: 2011.07.04 - 05:14:15 »

Jo du mins rätt Idalinda. det har med både säkerhet och kortspärrar att göra. det är inget fysiskt jobb jag har, utan jag sitter framför en datorterminal hela natten och svarar i telefon och sitter med backoffice och annat smått och gott. något som är liiiite problematiskt när man hostar och snorar och rösten ger sig..  :rolleyes: men förutom det så går det bra  :rolleyes:

klockan är just nu 5 på morgonen. jag har gett upp tanken att sova mera just nu. för trotts att jag gärna skulle, så verkar inte kroppen vilja vara med på det!.. utan nu har den bestämt sig för att tycka att det är varmt... och att det är dags att bli av med hela hjärnan genom näsan  :blink: :tongue_wag: får se hur detta utvecklar sig de närmsta timmarna... om jag blir tvungen att stanna hemma eller ej... tog migräntabletter tidigare i natt, så den där envetna huvudvärken har nääästan släppt... om jag bara slipper den och känslan av att vara sjuk så går det säkert bra!  :rolleyes:

ställde mig på vågen nyss också... 112,7  :badtongue: fullt förståeligt efter midsommar med öl och nu en massa glass som lindring för hals och värmebölja. men trist är det endå!!  :badtongue: men nu har vi slut på glass i frysen i alla fall... så vi ska försöka avhålla oss från att köpa hem mer på ett tag... får ta och suga på iskuber eller nått i den stilen i stället  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

kwidell

Hemsida
« Svara #366 skrivet: 2011.07.04 - 06:57:18 »

och så tog jag då äntligen beslutet att stanna hemma.  :tongue_wag: inge kul alls! men med feber och just nu total nästäppa så tror jag inte att jag är någon direkt tillgång på jobbet tyvärr.  :sad: maken hade svårt att förstå vad jag sa nu på morgonen  :laugh: så vad ska då inte en stackars kund i telefonen ha!.. "älommen ill odea säsövice u an a äla?"  funkar inge bra  :shake_head: :laugh:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #367 skrivet: 2011.07.04 - 09:49:06 »

älommen ill odea säsövice u an a äla?"   :shake_head: :laugh:

:smack_head: speciellt när man är stressad när man har tappat bort sit kort eller annat viktigt.

:nod-yes: Bra beslut att stanna hemma, Kwidell!
Loggat
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #368 skrivet: 2011.07.04 - 09:54:53 »

Jag VET att det är svårt att sinka arbetskamrater, men det är INTE ditt problem att lösa personalproblem! Sen ska man givetvisvara lojal, men inte över sin egen hälsa.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #369 skrivet: 2011.07.04 - 11:12:21 »

Bra att du stannade hemma till slut.  :club:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #370 skrivet: 2011.07.06 - 19:22:34 »

Är fortfarande hemma  :tongue_wag: segsliten och enerverande förkylning detta!  jag längtar efter att bli frisk igen!!! nästa jobbpass jag har inbokat är söndag natt. så jag hoppas att jag är frisk tills dess.  :nod-yes: de har även ringt från jobbet och bett mig ta fredag natt... men jag tackade nej då, dock frågade de om de fick ringa igen på Torsdag och kolla om jag mådde bättre då. något jag tycker är helt ok. dock vet jag inte riktigt vad jag skall göra... för i morgon är det Torsdag..  :confused3: och ärligt talat vet jag inte om jag kommer vara frisk nog på fredag?.... får känna efter hur jag mår i morgon helt enkelt.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #371 skrivet: 2011.07.08 - 11:52:35 »

Nu är jag trött på att vara sjuk!  :glare: och som om förkylningen inte räcker till så har jag fått nått strul med vänstra ögat också  :glare: lättare inflamation troligen... så det blev resa till apoteket och köpa ögonsalva i går... blev aldeles knallgul och vacker runt ögat när det var dax att smörja  :laugh: för i stället för att göra ögonsalva flytande... så är den tvärtom väldigt "salvig" i koncistensen... så hur lätt var det att behålla allt i ögat tror ni! :smack_head: har i alla fall fått reda på att jag absolut inte passar i gul ögonskugga!  :rolleyes: :flirting:

nåväl. förutom sjukdomar och elände så kan ajg rapportera att det är väldans varmt!... tittade på termometern aldeles nyss...33,7 grader ute!  :max-shock: tur jag är inne säger jag bara!  :rolleyes: här går fläktar och luftkonditioneringen för fullt... så vi har "bara" 24 grader.  det är nu jag verkligen saknar att bo på Djurö... bodde ju ca 450m från vattnet då...  :rolleyes: så ni kan ju gissa var vi var nånstans på sommrarna!  :laugh: så det är nu jag verkligen känner längtan till hus... men förutom just det så tycker jag ändå mycket om vår lägenhet!  :nod-yes: trivs med den!  :lol: så om jag bara kunde få bli frisk snart igen så skule jag ta en tur ut till min syster eller mina föräldrar och åka o bada!  :nod-yes: :lol:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #372 skrivet: 2011.07.08 - 15:27:32 »

Å, det är säkart samma salva som jag hade till hunden! Den var nästan lite seg, om jag minns rätt. Skitäcklig, stackars dig. Den la sig som en hinna över hans fina ögon så de såg ut som kokta fiskögon. Han brydde sig ju inte men...   :puke1:

Jag tänkte att man måste se väldigt konstigt med den salvan.

Sommarinfektioner är för jäkliga förresten.  :sad:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #373 skrivet: 2011.07.08 - 16:03:53 »

:laugh: Tack för den liknelsen! nu har jag fiskögon också!!  :laugh: :flirting: men jo. den är liksom lite seg.. och knallgul... men gud så skönt det var när den väl kom på platts!  :inlove: det slutade äntligen göra ont och jag har fått sova i lugn och ro under natten.  :nod-yes: mycket också tack vare den underbara nässpray som jag "importerade" från USA för 3 år sen  :whistle: skaka och spruta 2-3 gånger i varge näsborre.. sen kan man njuta av en natts sömn utan större bekymmer!  :inlove: dock får man bara använda den i max 3 dygn i sträck... så jag gissar att den inte är alltför nyttig så att säga...  :rolleyes: men det struntar jag i för ögonblicket! jag kan i alla fall andas på natten!!  :w00t: dagtid så är det snyta sig var och varannan minut som gäller... men natten får jag åtminstonde vila.  :nod-yes:  fast nu så känner jag mig faktiskt mycket bättre! är inte lika sänkt som tidigare.. och behöver inte sova lika länge heller. tidigare i veckan så sov jag nästan dygnet runt... kom ur sängen vid 15-16 på eftermidagen.. för att vara uppe till 21 ungefär... men i dag kom jag ur sängen 11:30 så det är en stooor skillnad!  :lol: det enda som fortfarande är för jäkligt är denna förbenade snuva! ... men jag hoppas att den också ger med sig snart.  :nod-yes: Humöret är i alla fall mycket bättre!  :thumbsup:

Har faktisk varigt så pigg att jag spelat lite gitarr! både i går och i dag.  :nod-yes: i går fick jag vila efteråt.. men i dag gick det bättre. även själva spelandet går bättre!... försöker få till det hela nu... efter jag vet inte hur många år  :rolleyes: men just nu så känns det faktiskt som att det går frammåt!  :w00t: bortsett från ömma fingertoppar  :whistle: men det är bara väntat när man spelar stålsträngat och är ovan.  :rolleyes: men jag måste ju spela på min underbara turkosa Gitarr!  :inlove:
känner att jag är lite "hyper" just nu....  :redface: men det är bara för att jag faktiskt lyckades spela en hel låt! och det lät bra!  :w00t: det har jag sällan eller aldrig lyckats med förut....
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #374 skrivet: 2011.07.08 - 16:46:53 »

en hel låt!!! :max-shock: underbart, grattis!!
Loggat

Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544