Jo, det tror jag stämmer, Sorla. Inte för att jag vet vad mindfullness är riktigt, men jag kan ju tänka mig ungefär. Det är väldigt kontemplativt.
Jag var inte alls road av de där svävtricken i börja, jag menar, jag ville göra de mer aktiva grejerna, inte stå där och pilla med fingrarna för mig själv, det är ju inte precis som om jag tänker börja uppträda på gatorna.
Började träna grundövningarna för dem ändå, för det är så man ska göra. När det gick lite bättre visade det sig att vissa saker, som det där att rulla bollen i handen, faktiskt är skönt, kontemplativt som sagt. Inte i början när man måste tänka på varje finger (det är en väldigt kontrollerad cirkel man ska göra), men sen när automatiken sätter in. Kan sitta en lång stund på sängen och låta bollen cirkla, behöver inte ens titta på den. Den sköna känslan kommer av (tror jag) att bollen är ganska tung och hård så man känner den tydligt mot handflatan. Efter en stund börjar man känna varje bump i handen, topografin blir oerhört tydlig eller hur jag ska säga och man börjar automatiskt försöka platta ut de där bumpen medans man tänker på annat. Låter väl flummigt, men det är som om bollen funkar som ett förstoringsglas för känseln, men blir hypermedveten om vad man känner i handen.
De säger att allt blir så där sen, när man är duktigare så man inte behöver tänka så mycket, alltså även när man bollar runt med bollen. Ska bli häftigt om jag når dit.
Tror det är p.g.a. det här det kallas Flow Arts. Man kommer in i ett flow och kan koppla bort medvetandet.