Min tjej går i en grupp med 35 barn. Det blir MÅNGA glassar...
Det jag undrar är varför allt ska firas genom munnen?
Kan man inte få en ballong eller nåt när man fyller år? Det är väl också speciellt?
/LO
Jo, det blir 35 glassar per år. Men helt ärligt, så tycker inte jag att 35 glassar per år är så farligt.
Och jo, det är säkert lika bra med ballonger eller något annat som man delar ut, men kutymen är ju att man bjuder på något ätligt när man fyller år. Men bryter man det, så är väl ballonger lika så gott som glass eller något annat! Fördelen med ballonger är också att man slipper att bekymra sig över olika allergier.
Vad jag reagerar över i det här fallet, är att folk som har "fredagsmys" med inte helt nyttiga saker, samt dessutom ger sina ungar lördagsgodis i alla dess former, har synpunkter på att man inte ska fira födelsedag på dagis, för att det då blir för mycket sötsaker. Det är så sjukt!
Hade du, /LO, och jag varit föräldrar på samma dagis och du hade berättat varför du inte ville ha en massa glass, så hade jag självklart tagit till mig den åsikten med tanke på hur du äter, men när det handlar om människor som äter "vanligt", blir det faktiskt lite falskt!