Av an slump råkade jag se att Valios osaltade kostade bara 14:90, en tia billigare än normalsaltat. Vid närmare undersökning visade det sig vara kort datum, men det gör ju ingenting. Jättekonstigt var det, för den ICA-affären brukar absolut aldrig rea ut varor med kort datum och ingen lapp satt det där om att datumet var kort heller, bara en vanlig prislapp. Jag köpte 10 pkt och nu kommer jag att få problem för det är redan råge på frysen. Men vad gör man inte för att spara en hundring.
Jag kom faktiskt ihåg att det var ont om plats i frysen. Annars hade jag köpt alla paket det hade, så klart.
Är lite rädd att detta betyder att de säljer dåligt av det osaltade och har slutat beställa hem det. Då blir jag knäpp, för jag kan inte gå tillbaks till fabrikssaltat nu när jag vant mig vid hemsaltat.
Spanade också in det nya ICA-smöret. Det stod att det var "svenskt" och staden där det var gjort, tror jag. Men det var bara 10 öre billigare än Valio, så det får nog vara, ivf tills nästa år då Valiostashen är slut.