Det är fullbordat. Jag har nu skor för alla tänkbara tillfällen.
Det var svårt med storlekarna. Jag hade tunn yllestrumpa och raggsockor med mig och 38 satt rätt tight med dem på. Antagligen var det mest känskan, men jag är rädd för för tight. 39 satt löst, men med två dubbla raggisar kändes det bra, så det fick bli 39. Jag har ju bra gummistövlar för varmare väder redan och kniper det kan jag väl köpa storleken mindre också om jag tycker jag behöver senare. Priset var ju överkomligt jämfört med vad barfotingar kostar.
Ska väl inte ropa hej än. Jag tänker ha dem på mig inne hela kvällen för att se om jag får ont. Om jag står ut. Gummistanken är ganska påträngande...
Sorla, om de visar sig vara bra och du är intresserad så kan du ringa tillverkaren. De hade många återförsäljare i Stockholm sa hon, men i U-a var det lite värre.
Det är ovant med så här pass tunga skor, men det vänjer jag mig nog vid. Har ju gått i enbart lätta barfotingar i flera år nu. Hälen tar i golvet, för jag väntar mig ju inte att den ska vara där, men det är nog också bara en vanesak. Sulan tror jag är tillräckligt mjuk. Den böjer sig lätt om man står på tå. Tror faktiskt tårna orkar böja upp den en liten aning i framåtsteget också. Hur som, den är långt ifrån styv ivf. Tror hälen är aningen högre än framfoten. Jag ser det inte, men jag känner det. Men det är väldigt liten skillnad.
Skaften är smidiga och bekväma. Kunde ha fått vara lite trängre dock. Gillar när det smiter åt och eftersom det är elastiskt material så förstår jag inte varför de inte är det. Kunde också gärna ha fått vara en dragsko upptill, så man kunde ha dragit åt som skitt mot fästingar och annat skräp. Men i stort är jag nöjd än så länge.