Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2025.05.02 - 21:21:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 441486 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31116

Hemsida
« Svara #690 skrivet: 2013.08.19 - 11:15:32 »

Jag blir knäpp! Nu har de svarta kommit in på Amazon helt plötsligt och alla storlekar finns.  :lol1:
http://www.amazon.co.uk/Vivobarefoot-Womens-Trekking-Hiking-200001-02/dp/B008K98UIW/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1376902946&sr=8-1-spell&keywords=vivobarefoot+offoad+hi+women
Skit samma, de är nästan 200 dyrare och så kommer det ju moms på priset också.

Hittade en del negativa omdömen nu också. Flera klagar på att de inte andas, en på att de inte är vattentäta. Flera klagar på materialet, en har t.ex. tappat en plastkrok som man trär skosnöret i och för en har sulan spruckit.

Den här var surast.
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B006Y5XM6E/ref=cm_cr_dp_hist_one?ie=UTF8&filterBy=addOneStar&showViewpoints=0
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #691 skrivet: 2013.08.19 - 12:29:37 »

Hehe ganska irriterad men argare har jag sett. Bara att gå in på tele2´s kundomdömme på eniro, där spyr folk galla och det slår gnistor eller gjorde iaf för ett par år sedan.  :laugh:
Hoppas inte du får problem iaf.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #692 skrivet: 2013.08.19 - 13:57:21 »

Men jag får bara fram bruna i din länk. Konstigt.

Jäklar att skorna har spruckit! Men det måste ju gå på garantin. Bara det inte är ett systemfel på dem.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #693 skrivet: 2013.08.19 - 14:18:30 »

Är de bruna? Jag tyckte de såg svarta ut.  :neutral:

Kan vara en gnällpotta också. Är det garanti? Kanske därför jag fick nya sulor då.

Just ja, jag inspirerade ett par stycken i min närhet första sommarn och en köpte ett par som ser ut ungefär som Lucy men är i canvas, tennisskor typ. Han var jättenöjd med dem men de höll bara en säsong. Tror det var hopfästningen mellan tyg och sula som släppte. Gick att använda ändå, men trist.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #694 skrivet: 2013.08.19 - 14:43:53 »

Uh-oh. Kolla den som gett en stjärna också.
http://www.amazon.com/Vivobarefoot-Mens-Off-Road-Hiking/product-reviews/B006Y5XM6E/ref=cm_cr_pr_hist_1?ie=UTF8&filterBy=addOneStar&showViewpoints=0&sortBy=bySubmissionDateDescending
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #695 skrivet: 2013.08.22 - 11:27:06 »

Nu har de äntligen skickats. Från Lübeck! Det förklarar ju varför det har en leveranstid på 3-5 dgr. Men inte varför det tar 3 dar för dem att få iväg grejerna. Har aldrig handlat på Zalando förut och är van att få prylarna nästa dag. Piss. Hade räknat ut att de skulle komma onsd-fred, men nu är det ju tveksamt om de hinner fram den här veckan.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #696 skrivet: 2013.08.22 - 19:41:06 »

Softstar har en tävling där man kan vinna ett års skoförbrukning - definierat som ett värde av $300 i deras webshop- plus $300 cash till en skola som man väljer själv. Vet inte hur det går till, men man måste ha facebook och man ska fylla i nåt formulär. Ni som har ett fejankonto kan ju ta chansen. Man får ju minst 3 par påsskor för den summan Jag antar att kontot bör vara i ens eget namn. Själv har jag bara fejk.

http://www.softstarshoes.com/back-to-school-shoes-sweepstakes
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #697 skrivet: 2013.08.22 - 21:17:33 »

förmodar att det bara fungerar i USA eller så. för man ska fylla i state och city av skolan...
vet inte om jag vill vara med egentligen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #698 skrivet: 2013.08.22 - 21:45:32 »

Kan man inte lämna det blankt bara då? Eller skriva en svensk/holländsk skola och n/a på det som inte passar.

Vad var det mera? Ska man skriva en massa jobbiga motiveringar och sånt eller är det bara att fylla i?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #699 skrivet: 2013.08.22 - 21:52:28 »

Vad dum jag är. Jag loggar ju mig förstås. Det var ju bara att fylla i namn och så. På skola och det skrev jag You choose. Men när jag klickade på Submit kom det upp nåt förfrågan om att Softstar ville ha tillgång till min profil och mina vänner eller vad det heter och när jag klickade Cancel tror jag det avbröts. :fork_off:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #700 skrivet: 2013.08.23 - 08:16:13 »

da gor jag det inte heller. jag vill inte att foretag har tillgang till mina uppgifter. enkelt. synd men jag saljer inte mina vanner, sjal och fb till skor!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #701 skrivet: 2013.08.23 - 08:47:56 »

Jag har ett fejkkonto bara för att kunna spionera på en kompis, så det är inte så lämpligt heller. Dessutom vill de väl ha tillgång till ens profil för att se att namnet och så stämmer antar jag. Kunde ju iofs upprätta ett nytt konto med riktiga uppgifter och deleta det sen, men jag vill inte ge Facebook några som helst riktiga uppgifter.

KANSKE får jag kängorna idag ivf. De var i Segeltorp 6 i morse. Blir att gå med mobilen på sig idag. Har redan börjat frysa lite om fötterna och jag ska ut på en stå-still-utomhus-grej i helgen så det skulle sitta fint.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #702 skrivet: 2013.08.23 - 20:55:07 »

Du kan andas ut, Sorla. Kängorna blir nog bra. Först tyckte jag de var lite långa i tårna, och det ÄR de, men det känns inte när jag går. När jag skulle klämma ner foten med raggsocka på insåg jag snabbt att mindre hade jag nog inte kunnat ha. Kändes inte obehagliga att gå i med bara tunn strumpa heller, så det blir nog finemang detta.

Är det inte lustigt förresten, jag tycker de gör dem lite trånga på mitten, över fotvalvet liksom. Instep har älvorna lärt mig att den delen kallas, men vete sjutton vad den heter på svenska. Jag har vad jag inte vet speceillt högt "instep", men sitter vivosar för tajt, då är det där. Verkar knäppt, för just där kan man ju reglera fint med snörningen. Mina löparskor som inte är Lucy, Aqua tror jag de hette, har en plös som är som en strumpa, går ner ända till och är fäst i sulan. De kan skava just där uppepå foten fast de rakt inte är för små på något annat sätt.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #703 skrivet: 2013.08.25 - 00:04:16 »

Men vad skönt att läsa! Fast jag fattar inte vad instep är för del på foten. Läst?

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #704 skrivet: 2013.08.25 - 00:45:24 »

Det är där foten är som högst, över hålfoten, där man har den där knölen. Höjden på skon liksom.
Loggat

Sidor: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544